Gå til innhold

Arild Olsson

Medlemmer
  • Innlegg

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Flateby

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Arild Olsson sine prestasjoner

Nykommer

Nykommer (1/7)

  1. OK, mine har forbedret seg etter injector rens, og kun en som ligger på 820-850 og da kompenserer et par andre med å ligge litt høyt på 1150 og oppimot 1200 de 2-3 resterende balanserer rundt 1000. Er dette da ansett som greie verdier.... verkstedet ville selvfølgelig tjene penger, og anbefalet bytte av alle, og ville ikke kjørt med bilen??
  2. Hei. Hva er greie verdier for injectorene før de evnt. må byttes. Mine varierer fra 820 til 1150 Skal jo ligge nærme 1000, men hvor mye avvik kan man ha før det evnt. blir problemer ut av det. Bilen starter lett, går pent, og ryker ikke eller bruker mye diesel. (Var nede i 0.85 sist tur 10 mil.) Har brukt injector rens siste tankene, og har bedret verdiene noe.
  3. Hei. Har byttet mansjetter, og splittet ved ytre leddet da det var lettest å få av. (indre og ytre mansjett begge sider) Driv aksel hoppet ut, og måtte demonteres på nytt, hadde ikke fått tredd inn låse fjær/ring inn i ytre. Nå har jeg fått på plass begge sider, men er det noen måte å sjekke at det sitter korrekt, så lenge man har fått låseringen inn i ytre hub? Har prøvd å dra de fra hverandre, men virker som det sitter. Men vil helst ikke at aksel hopper ut under kjøring...... Valgte å ikke ta ut hele drivaksel, men kun trekke den ut av indre huset, så slapp man mulig skade på simring og olje ifra diff. Enkel løsning hvis man ikke vil krangle med brekkjern eller annet under bilen.
×
×
  • Opprett ny...