Gå til innhold

Alikuwa msimamizi

LRF Society
  • Innlegg

    155
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    -

Previous Fields

  • Location / Bosted
    -

Nylige profilbesøk

1 053 profilvisninger

Alikuwa msimamizi sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. Det er mange gode punkter i dette direktivet. Dette med skroting av entusiastbiler er bare et lite punkt i det hele. Men det er klart alvorlig for dem det vil gjelde. Jeg støtter meg dog til Amcar sitt høringsinnspill. https://files-cdn.vitaminw.no/8dc2980fe6b54ce79a491df52cb663f1/Root/Aktuelt/2023/November/Tillegg+til+høringssvar+-+regelverk,+avfall+og+sirkulærøkonomi+kjøretøy.pdf?ts=638350326878593962
  2. Selvfølgelig. Tror kulelagrene jeg fikk tak er tette. Uansett sitter dørstopperen på innsiden av dørpakningene så de blir ikke utsatt for elementene i særlig grad.
  3. Nye Mercedes G-klasse er utrolig lik den utgåtte modellen til tross for at alt er nytt. http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=49189
  4. I forhold til målene på tegningen din er bilene tegnet knøttsmå. Idéen er god men garasjen må nok bli betydelig større om du skal ha Land Rovere der...
  5. Det avhenger av hvilken kilde du bruker og valgt kvalitet. NRK appen har tre valg på innstillinger; Automatisk (standard), Laveste og Høyeste. Det er henholdsvis 60 og 90 MB - som antakeligvis er per time. (128kb/s eller 192kb/s) Da holder 1GB i 17 eller 10,5 timer. Og ja, 1GB er nok lite om en skal bruke det til strømming.
  6. 1-trinns transferkasse og senterdifferensial med 40/60 fordeling mellom fram- og bakakselen er standard. Som tillegg kan man få 2-trinns transferkasse og senterdifferensialmed 50/50 fordeling.
  7. Hvorfor samle kommentarer om alle finn.no annonser i en tråd? Det blir mye mer strukturert om hver bil får sin egen tråd slik det har vært praktisert hittil. Det er en av styrkene på et diskusjonsforum kontra facebook-kaos...
  8. Tåkelys skal sitte lavt og lyse "under" tåka. Dvs. at de skal ha skarp avgrensning oppover og minimalt med strølys. DRL er et markeringslys og skal således spre lyset i alle retninger. At man kan bruke tåkelys som kjørelys vil ikke si at man kan bruke drl. som tåkelys. Ikke er de lovlige å bruke sammen ned nærlys heller. Men alt dette er ting du helt sikkert vet. Generelt vil jeg si at tåkelys er helt unødvendig. Noen trives med den gode spredningen men med den rekkevidden disse har er de kun brukbare i 20km/t og lavere hastighet. I høyere hastighet lurer de sjåføren til å feste blikket nær bilen i stedet for å se langt frem og dermed oppdage farer senere. Men det visste du sikker også.
  9. Da tror jeg at Island4x4 får sende meg en pakke bolter. Takk for hjelpen.
  10. Noen av dere har allerede foretatt bytte fra plast til stål bunnpanne. Jeg kan ikke se at det fulgte med nye bolter fra Island4x4. Er disse påkrevet eller har de fulgt med for alle som har byttet? Teksten i det medfølgende dokumentet er litt uklar ettersom det står at gjengene i girkassa må renses da boltene vil gå lenger inn. Det rimer med at det er mindre godstykkelse på stålpanna enn plastpanna men...?
  11. Hard og fin pedal når motoren ikke går. Men løser clutchen ut? Jeg kom til å tenke på at utløserarmen kan ha røket. Nå kjenner ikke jeg disse bilene men vet at dette er en svakhet på enkelte LR-girkasser. Anlegget/hengslingen på midten gir seg og det anbefales å sveise på en forsterkning.
  12. Med forbehold så mener jeg at endringen kom til 2007 modellen sammen med 6-trinns ZF. Tror ikke den ene er vesentlig bedre enn den andre egentlig. Funksjonsmessig vil jeg fortrekke TorSen.
  13. Bensinutgavene har hatt ZF hele tiden. 5-trinns til å begynne med og 6-trinns fra 2006. 8-trinns fra 2010. Diesel hadde GM 5-trinns frem til den ble erstattet med ZF i 2007. 8-trinns fra 2010.
  14. Viskose... Viskositetskoblingen hindrer fram og bakaksel å jobbe helt fritt i forhold til hverandre. Blir hastighetsforskjellen for stor mellom de to akslene blir silikonvæsken i koblingen tregere og bremser således den akselen som spinner samtidig som krefter overføres til den andre akslen. Når man løfter et framhjul og dreier dette er man helt avhengig av at girkassen står i fri da ingen av de andre tre hjulene vil rotere. Viskositetskoblingen som sitter over differensialen, mellom de to utgående akslene, vil bare tillate en viss hastighetsforskjellmellom fram- og bakakselen så lenge den fungerer som den skal. Er motstanden for høy er den defekt. Om parkeringsbremsen er på eller ikke har egentlig ingen innvirkning på testen men det er jo en fordel at bilen ikke triller sin veg.
×
×
  • Opprett ny...