Gå til innhold

GeBe

LRF Society
  • Innlegg

    712
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ringerike
  • Interests
    Landrovers (1), mc (1), hester (4), kone (1), barn (4), barnebarn (2). What else can you want?

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ringerike

Nylige profilbesøk

1 020 profilvisninger

GeBe sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Er det max i forhold til plass eller i forhold til behov for speedo justering?
  2. Jeg har 255/55/18 på min Disco2. Hvor store dekk kan jeg ha på de felgene uten modifiseringer? Noen erfaringer?
  3. Hatt både L322 og P38 (fortsatt). Td6 med GM var søppel, og vektreduksjoner (på en større bil) må nødvendigvis bety spinklere. P38 har sine ting, men gearkasse på HSE er i hvert fall ikke en av de.
  4. http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/slik-faar-du-bedre-lys-paa-bilen/a/10055008/ Jeg antar at det denne artikkelen beskriver ikke passerer sensorene i elektronikken på en P38 uten problemer. Men absolutt interessant alternativ til falske xenon osv. Noen som har peiling?
  5. Ganske riktig som nevnt; bakluken er ikke glad i vaskemaskiner. Når bommen dukker ned bak bilen og snur dysene oppover kommer vannet inn i overkant av bakvinduet. Tror det er gjennom luftespalter, som ikke tåler vanntrykk og -retning. Jeg ser ingen enkel løsning på det.....
  6. Eh.......nyere biler? Den 4.6'n (har selv) er vel ikke akkurat en "ny" motor? Basert på en gammel Chrysler? Det er folk jeg stoler godt på som mener de absolutt bør ha mineralsk......
  7. Jeg hadde en XL i 86 og fikk vel rundt 30 for den da, så når folk snakker 25-30 idag må det jo være noe galt..... Jeg hadde også en Suzuki 610 TE som jeg kjørte 50 mil tur og retur for å kjøre tre dager i skog og blautmyrer nordover i Sverige. Trakk da den konklusjonen at på landevei var det for spartansk, og i skogen var det for tungt. 150-60 kilo halvveis nede i myra er ikke moro. Offroad på vei er flott med norsk veistandard og fartsgrenser, og da er vekt intet hinder. Det har blitt 1150 GS og 1150 Adventure som var fantastiske sykler. Men i skogen bruker jeg en Husaberg 400E på 110-115 kg. Den er utrolig fin og lett å håndtere og er det tyngste jeg ville dratt ut i virkelig terreng med.
  8. Nå er vel ikke LandRover-folk de eneste som har forumer. Men kanskje de er litt mer åpne rundt sine bilproblemer? Du verden så mye som dukker opp når du begynner å snakke med andre folk om bilene deres og problemer. Og den største feilen som gjøres er at biler ikke følges opp ordentlig. Mange idag som tror at det holder med drivstoff og spylevæske. Ingen som er vant til å vedlikeholde ting lenger. Snakket med en i dag som hadde kjøpt seg ny mobil til 6.000 fordi den gamle måtte lades så ofte....... "Hvorfor byttet du ikke batteri da? Koster 500,-". Da bare så han rart på meg.
  9. P38 er kraftig undervurdert. Noen særegne svakheter, men også mye som er bedre enn på de nyere modellene. Forstilling og understell generelt feks. Det holder evig, mens de nyere modellene med sine vektbesparelser klaprer og knirker og stadig vekk må skifte deler. Det er en fantastisk god bil, men den bør så absolutt ha bensinmotor. Syns forøvrig det er pinlig upresist av Aftenposten å vise et bilde av "fire generasjoner Range Rover" når det er tre Classic og en P38.....
  10. Fått på mine nye Grandtrek. Fantastisk gode dekk. Men som nevnt over - selv på sommerdekk er disse bilene fantastiske. Det har stått biler i grøfta og på jordet alle steder; de står parkert i bånn av bakker MED PIGGDEKK! Hvorfor velger folk dårlige biler når det finnes gode alternativer? Og....jada.....det finnes rimeligere alternativer enn LandRover, men en brukt Landrover er et godt alternativ i forhold til en ny vanligbil ? Diskutert dette maaaaange ganger med min nabo som trøster seg med at det "er ikke så mange ganger han ville hatt bruk for 4wd". De vet bare ikke hva det er.......
  11. Et lite PS.....kjører ennå på mine 6 år gamle Goodyear A/T 265/70-16 sommer. Nye vinter ligger klare, men ikke hatt tid....før i morgen. Men på glasserte grusveier har jeg dratt biler opp av grøfta, tatt med hestehenger en Subaru på pigg måtte sette igjen osv osv. Disse bilene har vinteregenskaper folk ikke fatter!
  12. Da endte det med påføring av AntiBite med pensel på alle stolper. Det gikk en halv boks til omtrent 50 lange stolper, så det er ikke gæernt for en hundrelapp. Det virker hvertfall, og er så fett at det sitter en god stund. Om det finnes i spray vet jeg ikke. Ville vært lettvint, men neppe så holdbart.
  13. Ja det er store forskjeller. Også hester med ADHD. Og de biter sjelden på gjerdet når beitet er stort. En paddock/luftegård er kjedeligere, men bedre enn bare å stå inne. Jeg skal prøve meg litt frem, og så får vi se hva som funker best.
  14. Jeg har gnidd AntiBite på boksdør med henda og glemt meg bort etterpå. Skjønner hvorfor de slutter å bite, ja. Tenkt på å løse det opp i noe, men visste ikke at det fantes i flytende form. Skal sjekkes ut. Strømtråd på stolpen har jeg prøvd, men noen er så smarte at de skjønner det ikke er strøm i. Noen hører også hvis strømmen er glemt skrudd på.
  15. I mitt tilfelle er det boksdør inne, men den går greit med spillolje. Ute er det de trykkimpregnerte stolpene med strømtråd. Impen smaker salt tror jeg, og noen hester er raskere enn bever. Særlig nede ved bakken. Det ble en nødløsning i går - to bokser WD40 (her også!!) som jeg leste på et amerikansk nettsted skulle hjelpe. Ser i morgen om det hjalp, men uansett for dyrt for må sikkert gjentas. Det BESTE er å tre svarte rør eller drensrør utenpå og skru gjerdefestene gjennom. Det er idiotsikkert, men endel jobb, og koster litt mer. Men gjelder å gjøre noe som varer for gjerder er en evig plage.
×
×
  • Opprett ny...