Gå til innhold

Frantz

Medlemmer
  • Innlegg

    1
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Fosnavåg, Sunnmøre

Frantz sine prestasjoner

Nykommer

Nykommer (1/7)

  1. Innføring; Freelander td4 04 mod. Gir varsel P0100 / P0101. Luftmengdemåler. Og går i nødmodus. Har prøvd flere luftmengdemålere (Bosch) som fungerer og gir de riktige luftmengde målinger i annen bil. Men de fungerer ikke i denne / min bil. Det ser ut til att luftmengde målerne gir ut de riktige signal / spenninger på ut signalet men att de blir ikke behandlet riktig i hjernen / ecu’en. Derimot vha oscilliscop ser jeg forstyrrelser på batterispenning, 12V supply og 5V ref spenning. Samt er rippelen også på både temp sensor og MAF signalet / feedback’en men mer enn på tilførselen. Siden MAF signalet i grove trekk ligger mellom 2-4V og rippelen +/-0,25V er det kanskje ikke så rart att hjernen ikke tolker riktig? Har nå glattet ut forstyrrelser på supply spenninger til MAF føler samt på signalene ut fra MAF’en vha kondensatorer. De tidligere nevnte MAF følere kan nå brukes men er ikke perfekt. Neste step blir å glatte ut spennings tilførsel til ecu’en og se hvordan det utvikler seg. Er det noen som har erfaring med dynamo og forstyrrelser/rippel fra denne? Samt batteri? Batteriet er jo kondensatoren for hele anlegget og skulle kunne ta opp sånne rippel spenninger. Men det er tydelig att ecu’en og MAF sensor er ømfintlig for rippel. Noen tanker og råd?
×
×
  • Opprett ny...