Jump to content
LRforum

Timo@

LRF Society
  • Content Count

    518
  • Joined

  • Last visited

About Timo@

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Trondheim

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trondheim

Recent Profile Visitors

742 profile views
  1. Har byttet knappen 3 ganger, siste var genuine LR og den fortsatt fungerer .
  2. Har overhalt alle kalipere på min D3 2 år siden. Nå synes jeg at det enklere å kjøpe nye pga arbeid som må utføres og korrosjon som gamle har. Etter 2 år de rustet tilbake.
  3. pumpereim var ikke veldig dramatisk å skifte, bedre og enklere en forventet. Det er noen klips på plast dekke og klips som holder rør + elektrisk på topen. Ellers reimen må kuttes før demontering for å ungå ødeleggelse av bolten som sitter på strammehjul. Et uke i Sweits og et i Nederland Brukt ferge Gothenburg-Kiel
  4. også hvilket verdier får du for insjektorer? det finnes biltema set som kan evaluere om de funker som det skal. Mulig at noen funker ikke optimalt, det er med tanke på smuss og avleiringer som kjem til
  5. fikk du renset tanken ved bytte av Lavtrykk dieselpumpe?
  6. Oljeservice, luftfilter, kupe, drivstoffilter + ny intercoolerslange hilsen fra verksted og da fikk jeg oljesvetting på bakside av motor. En er på slange, og en på bakside er motor vanskelig å se men noen bilder er... Spiser ikke olje, slekket flere ganger. Deretter kjørt vi på påskeferie til EU. Fra Trondheim til Sveits og tilbake gjennom Nederland. Til sammen 4200km, med gjennomsnittlige forbruket mellom 8,7-8,9 ved 110km/t. Var litt skummelt å kjøre med
  7. da det er enten strømtyv eller tid å skifte batteri (batteri holder ikke lenge)
  8. hva er galt med Brittpart side deler?
  9. søk på discovery sport forum http://www.lrforum.com/forum/index.php?/forum/72-discovery-sport-l550/
  10. Timo@

    Min D3

    gratulerer , da slutprisen for motorbytte er? alt sammen mener jeg
  11. pris på motor + motorbytte?
  12. ser som det er. Har lest at dessverre kabin må løftes av chassi, også pass på plastrør av servo som kan ødeleges pga høy temp var girkasse demontert tildligere?
  13. vanlig med gammelt webasto, mest sansynlig brenkamret må byttes. Du kan kjøre test med webasto sin software, men da kobling behoves, kjøpes på ebay eller disco3 uk
  14. barearmer/barebru og lignende bestilles som vanlig med nye bolter, da om det funker ikke å få bolter ut kutter man de som er vist på video.
  15. det er ikke behov for å løfte chassi for slike jobber. Finn verksdet som spesialiseres på LR, eller skriv hvor bor du da folk skal anbefale noe.
×
×
  • Create New...