Gå til innhold

Jaffe

Medlemmer
  • Innlegg

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Norway

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Vestfold

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Jaffe sine prestasjoner

Nykommer

Nykommer (1/7)

  1. Vi har en Freelander 2, 2009 modell Uten heftelser Sommerdekk og 4 stk felger Kilometerstand 185 704 Med takrails Registerreim og vannpumpe ble byttet i fjor høst. Det er byttet bremseskive, bremsesko og bremseklosser på venstreside bak, og det følger med deler til høyre side bak. Dette ble gjort for ca en måned siden. Delene er nye Grunnen til at vi ønsker å selge er at det har oppstått problemer, enten med bakre differensial eller mellomaksel. Vi oppdaget dette i forbindelse med bytting av bremser bak, og det er grunnen til at det bare er byttet på den ene siden. Den har også svettet litt olje, og det har vært problemer med rattlåsen. Bilen skal på Eu kontroll i sommer/tidlig høst og vi ønsker ikke å koste mer på bilen. Bilen har skilter og er pr nå kjørbar. Vi bor i Tønsberg og bilen må hentes der Selges høystbydende over 10000, men er åpen for bud mvh Jarle
  2. Problem: (Bilen er en Freelander 2, 2009-mod, diesel automatgir) Nå nøkkel settes i, forblir rattlåsen påsatt. Slik at når jeg trykker på startknappen skjer det "ingenting". det vil si, tenning går på og det tikker litt. Feilmeldingen "Steering column locked". Motoren kan ikke starte når denne feilmeldingen vises Nødløsninger: En av flere nødløsninger kan være å sette i nøkkel, vente litt, trykke ned bremsepedalen, og holde startknappen inne. Mens man gjør dette vris rattet hardt frem og tilbake. Hvis man er heldig går rattlåsen av og man kan starte motor. Årsaken til problemet skal visst nok være at den mekaniske låsemekanismen setter seg fast. Litt låseolje på rett sted kunne vært en løsning, men det er vanskelig å komme til. Problemet med denne og andre nødløsninger jeg kjenner til, er at man har avhengig av flaks Det lokale Landrover-merkeverkstedet vil ha hele 16000 kroner for å byttet rattlåsmekanismen En annen nødløsning bruke bilen uten å risikere at motoren ikke starter kan være å sørge for at rattlåsen ikke går på. Det kan gjøres ved å aldri ta ut nøkkel, og evt. koble fra startbatteriet. Ulempen her er at bilen forblir ulåst og med nøkkel i tenningslåsen. Med de åpenbare problemer det kan medføre Spørsmål: Finnes det en måte å koble fra rattlåsen og slik at motoren kan startes. Samt dørene låses?
  3. Dette er flaut, men tror jeg fant ut av det nå. Jeg hadde fylt bremseveske på servo-tanken. Fant ut at bremseveske tanken ligger under et deksel helt inn mot torpedoveggen... den var selvsagt tom
  4. Noen som kan hjelpe meg? Jeg har nettopp skiftet bremse-sko og bremsetrommel bak. I går tok jeg venstre side, luftet bremse bak venstre og satte på hjulet, kjørte en kort tur. Alt var i orden. Så nå idag tok jeg å skiftet på høyre side på samme måte. Startet motoren. la merke til en rød varsellampe under temperaturmåler. kjente at bremsepedalen var litt slakker enn før. Så kjørte jeg en kort tur. Bremsene virket bra. La merke til at varsellampa slukket når jeg bremset, men kom tilbake etter ca 5 sek. Jeg bestemte meg for å lufte bedre høyre side. løsnet lufte-nippel og pumpet på bremsepedalen med motoren av. skrudde till lufte-nippel og tråkket inn bremsepedalen. Da kjentes pedalen hard Startet motoren. varsellampa var der fortsatt. Sammen prosedyre. tråkket inn bremsepedalen. Først kjentes den hard, men seig helt ned til gulvet. igjen tok Samme prosedyre med motoren på. Nå var bremsepedalen helt løs og bremsene virker ikke. Det var, og fortsatt er fult med bremseveske i beholderen Jeg har byttet bremser på andre biler mange ganger uten problemer, men her har det skjedd noe rart Har jeg luftet bremsene feil? .... eller hva er galt? mvh Jarle
  5. Spørsmål 1: jeg har nylig kjøpt en brukt Freelander diesel 2009 mod. Jeg ser det er litt lite motorolje og vet ikke hva slags olje det er på den nå. Er det greit å etterfylle på med biltema 5w-40 semisynteisk motorolje? Spørsmål 2: Neste gang jeg skal skifte motorolje og filter, hvilken olje anbefaler dere? Olja som Land Rover anbefaler, Motor Castrol Magnatec 5w-30 er svinaktig dyr, finnes det billigere alternativer som er like bra? mvh Jarle
×
×
  • Opprett ny...