Jump to content
LRforum

svennis

Members
  • Content Count

    293
  • Joined

  • Last visited

About svennis

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Bryne

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bryne

Recent Profile Visitors

586 profile views
  1. Det ordnet seg heldigvis Jeg fikk problemer med utslitte kontakter inni sensoren, fikk bestilt og byttet de utslitte kontaktene, og i den forbindelse måtte sensoren «programmeres» til det nye 0punktet... dreie fra kant til kant er visst nok ikke nok i disse tilfellene... etter litt knoting på min egen hawkeye diagnose enhet, fant jeg ut at jeg kunne gjøre jobben selv med eget utstyr...
  2. Hei hallo godtfolk:-) Noen som bor i Stavanger området som har mulighet til å programmere Steering Angle Sensor på en L322 2004 mod? Mvh Svennis
  3. Da jeg byttet olje på fordelingskassen måtte jeg kjøpe olje hos orginalforhandleren, var kun de som kunne levere med rett spec i Stavanger regionen ihvertfall...
  4. Hei igjen godtfolk:-) tenkte jeg ville komme med en liten oppdatering på startvanskene. det hele viste seg å være en dieseldyse som lakk/var gåen. Jeg tok en dieseldysetest(den som måler returmengden av dieselen, her var det tydelig utslag på den ene dysa). Fikk bestilt ny dyse fra brexitlandet og byttet, nå starter bilen både kald og varm:-) Takker forøvrig for alle svar og tips. Mvh Svennis
  5. Noen som kan komme på andre årsaker eller som har hatt tilsvarende problemer?
  6. Når den starter sviver den som normalt og jeg kan kjøre til jeg selv stopper ja. Veldig merkelige greier synes nå jeg...
  7. Hei og takker for kjapt svar. Det har ingen innvirkning om en gløder:-/ Er motoren kald starter den normalt er, er den halv varm må jeg kinne mer og så kommer den, er den skikkelig drifts varm kan jeg kinne og kinne uten at den vil starte. får den stått i et par timer eller noe sånt, starter den... mvh Svennis
  8. Hei hei godtfolk. jeg har fått et pussig problem med bilen min. Kort fortalt og oppsummert så: starter bilen normalt når den er kald, når den derimot er varm vil den ikke starte... jeg får vridd om nøkkelen og kinnet på motoren, men den vil ikke starte før bilen blir kald igjen... Noen som har opplevd liknende eller har kjennskap til problemløsninger? Tips og råd mottas med takk. Beste hilsen Svennis (som forøvrig er på ferie med bil og campingvogn)
  9. Hei hei. jeg har dessverre intet svar på ditt spørsmål, og ønsker ikke å forvirre tråden, men lurer litt på hvilke tegn og symptom de gamle doringen gav deg? Mvh Svennis
  10. Hei godtfolk. Noen som har prøvd tjenestene til Carphonics? Ser at de kan oppgradere typisk lydsystemene i Range Rover eksempelvis 2004 mod. Men er noe skeptisk til å plukke ut hele systemet og sende det utenlands:-/ så erfaringer tips mottas med stor takk. Mvh svennis
  11. Hei godtfolk. Noen som har prøvd tjenestene til Carphonics? Ser at de kan oppgradere typisk lydsystemene i Range Rover eksempelvis 2004 mod. Men er noe skeptisk til å plukke ut hele systemet og sende det utenlands:-/ så erfaringer tips mottas med stor takk. Mvh svennis
  12. Usikker på hva verkstedet har gjort, det var ihvertfall det svaret jeg fikk her på Sola. En annen kommentar fra de var at de ikke hadde så mange gamle biler på service(min er 2004 mod). takker for delenr. Mvh Svennis
  13. Hei hei godtfolk. Skulle ha byttet oljen på transferkassen, lurer litt på om folk kjenner til den anbefalte oljen castrol bot 26 fmb1? Jeg forhørte meg med lrf verksted her i byen, de hadde aldri solgt denne oljen, og var selvsagt bestillingsvare. Finner ikke noen direkte forslag til andre oljer på nettet, lurer derfor på hva godtfolket bruker og hva dere andre har funnet ut om denne oljen? Likeså hvor og hvilket merke kjøper dere evt? Takker på forhånd for gode tips og råd. Mvh Svennis
  14. Det er faktisk både fremme og bak jeg trenger. Når det gjelder de fremme, må de byttes parallelt eller kan en bytte bare en side eksempelvis?
×
×
  • Create New...