Jump to content
LRforum

Blind_Pannekake

Members
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

About Blind_Pannekake

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Location
    Uvdal

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mye bra innspill her nå. Jeg bor ikke langt fra Geilo. Er det noen som vet om hvem som er nærmeste folk med riktig kompetanse?
  2. Jeg har fått tilbudt 15.000,- i avslag på bilen. Tenker litt at jeg går for det, og får tc fikset. Om dette koster 20.000 så er den totale kostnaden enda ikke høyere enn hva jeg maks ville betalt for bilen uten girkassetrøbbel.
  3. Selger gikk med på et prisavslag på 15.000. Tenker å takke ja til det.
  4. Det er en 05mod med 225 000 km. Egr er fjernet/blokkert. Jeg tenker å si at jeg vil ha det fikset. Noen som har et værksted å anbefale?
  5. Hehe, ja han har lagt seg flat og om jeg ønsker å heve kjøpet så gjør jeg det. Tenkte jeg skulle høre med noen erfarne folk her inne om jobben er krevende, kmfattende og dyr. Virker som det også finnes mange fans av noe som heter "dr tranny"(?) her inne, men det er vel ikke noen permanent fix?
  6. gikk for en som hadde vært hos forrige eier i tre år. Han hadde byttet reg-reim, bærearmer, kompressor og en hel masse annet som jeg har forstått at må byttes etter hvert. Oljer hadde han vært aktiv med å bytte, og differ, girkasse og motorolje var flushet. Har virket som en real fyr, og jeg fikk tilogmed iid-tool på kjøpet. På veg hjem oppdaget jeg markante vibrasjoner i motbakker, hvor jeg lå i 40-60km/t, og kontaktet selger ang det. Han mener det mest sannsynlig er transfer case. Hva bør jeg gjøre?
  7. Hei godtfolk! Jeg kom akkurat hjem etter å ha hentet en disco 3 langveis fra. Min første lr. I bakkene opp forbi vøringsfossen lå jeg bak en lastebil som ikke klarte å kjøre fortere enn 45 km/t. Jeg er tolmodig, så jeg satte bare på cruise control og putlet etter. Ganske fort opplevde jeg en markant vibrasjon i bilen, som kunne minne litt om en gang jeg hadde et løst hjul. Denne vibrasjonen skjer derimot ikke ved bremsing eller gasspådrag, men er mest tydelig når bilen ligger i stødig fart rundt 55 km/t, i motbakker. Jeg kontaktet selger og han innrømmer å ha vært borti problemet tidligere, men trodde det var fikset. Han mener det sansynlig vis er torque converter, og at han flushet girkassen for å bli kvitt problemet. Tydelig vis var ikke det alt som skulle til. Jeg ser for meg tre alternativer: 1: Fikse det selv. Jeg har ikke peiling på girkasser og drivlinje generelt, så jobben må være mulig for en "amatør" å gjennomføre. 2: Ta den til et verksted. Dette går jeg ut ifra at innebærer betydelige kostnader. 3: Heve kjøpet. Dette er en mangel som jeg vil påstå er alvorlig not til å heve kjøpet. Har noen her inne erfaring med lignende problem?
  8. Jaggu ble det ny bil! Inne på 4x4 info ser man to forskjellige "hengelåser" som indikerer at det er sperre både senter og bak. Men etter å ha kikket på undersiden, så ser det ut som en helt vanlig diff. Hva skal jeg forstå av det?
  9. Takk for gode råd Ja tenker å se etter en som har fått byttet bærearmer.
  10. Jeg går ut ifra at du ikke mener som i form av drifting?
  11. Jeg tenker på disco 3 og 4, ja. Jeg kan se for meg at om man kjører på snø så er man avhengig av all friksjon man kan få, og at om et hjul først begynner å spinne så er det litt for sent for TC å ordne opp. Men jeg har ingen erfaring med landrovers terrain response.
  12. Hei godtfolk! Jeg ser etter en brukt disco, og ser etter en med "active rear differential" som jeg tror det heter. Rett og slett at bilen også har mulighet til å låse diffen bak, og ikke bare senter, som gjør at bilen ikke må belage seg på TC utelukkende. Disse bilene ser det ikke ut til å være så veldig mange av, og derfor spør jeg dere om den egentlig utgjør noen forskjell i snø? Her hvor jeg bor kan vinteren være ganske hard, og en og annen føykefonn må man klare å presse seg gjennom om man ønsker å komme seg rundt. Videre har jeg et lite teknisk spørsmål; Hvordan fungerer den elektoniske aktiveringen av diff.-sperrene? Vil ikke en slik aktivering av sperrene mens bilen er i bevegelse føre til ødelagte drev/tannhjul? Er det kanskje ikke snakk om ekte låsing av sperren? Derav spørsmålet om den funker bedre enn TC klarer å fikse selv.
  13. Hei! Interessant innlegg. Hvordan gikk det å utføre jobben selv? Hva kostet det?
×
×
  • Create New...