Jump to content
LRforum

Adrian

Members
  • Content Count

    52
  • Joined

  • Last visited

About Adrian

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Location
    Tønsberg

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Har lest om en del motorhavarier på d4, men nesten bare fra utlandet. Hender det kommer noen på Finn som har byttet motor. Tråden som blir nevnt over er om en d3. Er tråden til JanR Det jeg ville sjekket aller først er oljenivå og tatt ut oljefilteret og sjekket om det var noe spon i det.
  2. Gratulerer! Bra jobbet og utrolig fin bil! Digger farge kombinasjonen. Får lyst på l322 selv, når jeg ser din.
  3. Gratulerer! Så ut som en veldig fin bil!
  4. Enig med Motom. Ser fin ut! Er ganske sikker på at denne også har to turboer. Har to luftmengde målere og litt googling tyder på det. Vet ikke om turboene er like, men det hadde jeg ikke brydd meg om. Alle med den runde girvelgeren har 8 trinns zf kasse. Har kjørt endel med begge motorene og merker ikke særlig forskjell på vanlig kjøring. Ingen av de er racerbil, men begge er sterke nok og trekker henger fint. Med tanke på at disse dessverre har litt svak veivaksel og annenhåndsverdien ville jeg ikke ha tunet den. Hadde heller fokusert på tilstanden, serviceintervaller og utstyrsgrad. Er ofte
  5. Hei, jeg hadde samme plan som deg og gjorde mye research på mange forskjellige forumer over hele verden. Jeg konkluderte med at de største dekkene som passer uten subbing og ruller uten luft i belgene på original inpress 19 toms felg er 255/60r19. Jeg har D4 og mulig man har ørlite mer plass på D3, men tror ikke man kan gå en hel dimensjon større på D3. Er ikke så mange AT dekk i den dimensjonen. General grabber at3 er litt snille ATdekk som ikke bråker mye. Har disse i 255/55r20 på min D4 og har kjørt ca 50k km på disse. Holder en sommer sesong til hos meg. Min onkel har disse i 255/60r19. Di
  6. Takk for svar. Kanskje de bare går litt røft med regenerering, men kan ikke huske at det har vært sånn tidligere. Bilen maser ikke om regenerering, men starter den prosessen av seg selv uten å gi beskjed om noe. De siste gangene har den startet med ca 1400-1800 km intervall. Hører bare litt ekstra buldring fra eksosen (nesten som en v8) og forbruket går ikke ned på 0,0l per mil når bilen ruller fritt. Bilen har rullet 9300km siden forrige oljeskift. Skal skifte igjen denne uka. Kanskje det kan hjelpe? Tviler på at filteret er tett i og med at bilen nesten ikke har kortere turer enn 75km og mye
  7. Hei, har en 2014 Discovery 4 som har gått ca 130k. Har de siste gangene merket at bilen fusker litt ved regenerering av dpf. Hvis jeg ligger i 70-100km/t på cruisekontroll så detter turtallet ca 25-50 omdreininger brått i kanskje ett halvt sekund før den går som normalt igjen. Skjer med og uten bruk av cruisekontroll, men oftest med lite pådrag. Skjer kanskje 15-20 ganger i løpet av regenereringsprosessen. Høres ut som om regenereringen stopper det halvsekundet. 99% av kjøringen er over 75km og mye motorvei. Har ingen feilkoder på iidtool og bilen går helt normalt ellers. Bytter olje hver 10k
  8. Supert å se at de gamle bildene har kommet tilbake! Jeg har nå hatt bilen i akkurat to år og ca 50k km, uten annet enn service, vedlikehold og oppgraderinger (bank i bordet;). I jula byttet jeg ut tåkelysene med noen kraftigere led lamper. Baja design squadron r pro passer perfekt i hullet, men måtte lage en liten brakett for å få festet de.
  9. Har sett noen bilder av bakluker med demonterte stiger med mye rust på og takstativet mitt var blitt veldig falmet og flasset, skjermene med gummilakk hadde også begynt å flasse, så bestemte meg derfor å lakkere disse delene med raptor lakk. Heldigvis var det ingen rust på bakluke og nå smurte jeg godt med fluidfilm gel bak allt som ble demontert. Monterte samtidig en våpenkoffert på takstativet og byttet olje og filter igjen. Prøver å bytte på under 10000km, så det blir ca 3 ganger i året. Etter å ha kjørt 1,5 vintre og ca 45000km på general grabber at3, tenkte jeg det var på tide med ordentl
  10. Supert! Takk for tipset! Det ser ut som det virket. Ser ut som at det blir en png fil etter skjermbildet er tatt.
  11. Hei, jeg sliter med å legge ut bilder fra min iPad. Har endret innstillinger til mest kompatibel, som i teorien skal formatere bildene til jpg når jeg laster de opp, men får kun beskjed om at bildene må være i jpg format. Har også prøvd å kopiere bildene og lagre de i filer. Da blir bildene lagret i jpeg format. Trodde jpeg og jpg var det samme, men får fortsatt ikke lastet opp bildene. Har også prøvd å ende navnet på bildene fra jpeg til jpg, men får fortsatt ikke lastet opp bilder. Noen som har noen gode tips eller en grei oppskrift på hvordan man kan laste opp bilder fra iPhone/iPad?
  12. Hei, ønsker å kjøpe ett sett med originale 19 toms felger. Samme type som bildet under. Trenger ikke å være strøkne. vennlig hilsen Adrian
  13. Ser at alle bildene dessverre er borte. Vet ikke hvordan jeg redigerer hver post, men legger noen av bildene under denne posten. Har ikke skjedd noe særlig nytt på utsiden siden forrige post, men bilen fikk nytt batteri, olje og oljefilter i januar. I juni fikk den stor service med bytte av reimer, løpehjul, olje og filter på motor, olje på begge diffene, olje på transferkassa og flushing av girkassa. Kommer forhåpentligvis noen flere oppgraderinger i løpet av høsten. Av en eller annen grunn fikk jeg noen feilmeldinger ved batteri bytte. Feilkodene virker ikke som om har
  14. Min onkel hadde disse på sin D4 og var fornøyd i begynnelsen. De ristet ikke der, men begynte å bråke fælt. Spesielt når de nærmet seg halvslitt. Jeg bruker general grabber at3 i 255/55r20 og er godt fornøyd med de. Har kjørt ca 35k med disse. De er litt snillere og kanskje ikke fullt så gode i gjørma som duratracksene, men har mye lavere støynivå. Hadde bf lagd ko2 i min dimensjon, så hadde jeg prøvd disse. De lages i 275/55r20, men tror det blir for stort på D4, men skal passe på D5.
  15. Kult! Har du opplevd noe subbing i access mode og fullt rattutslag? Er det frekt å be om flere bilderGjerne i normal høyde og rett forfra og bakfra. Har lagt de i handlekurven flere ganger, men har holdt meg i skinnet pga kommende storservice og mindre enn halvslitte dekk.
×
×
  • Create New...