Jump to content
LRforum

Adrian

Members
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

About Adrian

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Location
    Tønsberg
  1. Da ble takstativ tilpasset, montert og testet. Kappet til Thule Squarebar, kjøpte m8 syrefaste bolter på 30mm og kjøpte syrefaste klammerfester fra Hydroscand. Klammerfestene passet som hånd i hanske, uten noen form for modifikasjoner. Crossbarene sitter veldig nærme taket, så må være forsiktig når jeg monterer utstyr på de. Eks kajakkstativ. Men tror det blir perfekt for basketen og taktelt. Her er bilen klar for hyttetur. Fanger litt insekter med denne bilen:)
  2. Nydelig bil! Ser at jeg på sikt må få tak i 18 toms felger selv;)
  3. Tusen takk for kjempe gode tips alle sammen! Var akkurat noe lignende jeg hadde tenkt å lage, men nå tar jeg turen innom tess og får garantert ett bedre resultat;) Har tenkt å bruke tre eller fire crossbarer for å gi det nok styrke til. Sannsynligvis holder det med tre. Disse stauff klemmene blir jo perfekt for montering av basket også. Borrer jeg hull tilsvarende den påsveiste mutteren på undersiden av crossbaren, så bygger den kun ett par millimeter ned mot glasstaket og vil gi grei klaring. Må sannsynligvis legge på noen skiver mellom crossbarene og railsen for montering av takteltet da dette har en annen montering som bygger litt mer på undersiden. Roof basketen vil være montert meste parten av året, og takteltet låner jeg bare for noen uker i sommer.
  4. Takk for det:) Jeg gav 7308kr for fire dekk levert på døra, pluss omlegging. Takk:) Ja, har lest det. Bruker endel selvvaskstasjoner, litt usikker på om det er petrokjemisk avfetting de bruker der. Noen som vet? Ellers er jeg veldig interessert i hva dere erfarne mener om monteringsmåten av hjemmelagde crossbarer som forklart i min forrige post.
  5. Etter nesten 14000 km på de snaue 4 månedene i mitt eie, så er jeg strålende fornøyd. Bilen har fungert perfekt som turbil, trekkbil og til daglige gjøremål. Har fundert mye på takstativ. Vil helst ha en roofbasket i 2/3 lengde og med 32 toms led bar montert på. Har sånn ca bestemt meg for hvordan det skal bli, men vil helst montere den så nærme taket som overhodet mulig. Har derfor sett på disse crossbarene http://strutracks.com/ i slim utgave. Har lyst til å lage noe tilsvarende selv, men lurt litt på hvordan de festes. Kan man gjøre det så enkelt som å ha en bolt med tilpasset skive (rektangulær) med på sveiset mutter? Skiven og mutteren vil da ligge inne i railsen og tighte crossbaren ned mot railsen. Sikkert litt dårlig forklart, men ser ut som at det er sånn strutrack corssbaren er festet. Denne vil da kunne justeres nesten ubegrenset i lengderetning og være veldig enkel å lage. Disse crossbarene vil bli brukt til montering av både roof basketen og taktelt. Venter på litt dill fra ebay og er på jakt etter stige til bakluken. Tanken er at crossbarene, roof basketen og stigen vil bli lakkert i raptor bedliner lakk. Tror det vil bli en mer allsidig og mye rimeligere løsning for mitt bruk i forhold til modelltilpasset takstativ eks. Prospeed. Fikk sotet skiltlysene, så de gir riktig mengde lys. Har også lakkert sideventiler, grillen, chromeringene rundt tåkelysene og bokstavene på panser og bakluke sort. Neste blir skjermbredderne og muligens felgene. Lakken er biltema gummilakk. Virker helt lik som plastidip og var veldig lett å jobbe med og var enkel å fjerne. Litt usikker på hvor lenge det holder, men virker veldig bra til nå. Er litt for dårlig til å ta bilder, men her er noen fra diverse turer og før og etterbilder fra lakkeringen.
  6. Har ikke tilfeldigvis stige til bakluken på denne? Mvh Adrian
  7. Hei, ønsker å kjøpe stige til min D4. Alle stiger som monteres på venstre side og uten borring er av interesse. Vennlig hilsen Adrian
  8. Fikk omsider montert litt ekstralys. Ble mye styr og Reodor Fælgen løsninger, men gikk til slutt. Beslagene blir nok brukt som mal til nye i syrefast etterhvert. Lysene passet ikke så godt på facelift grill, men ble bra skjult;) Lyser mye bedre enn originalt, men ikke helt optimal montering med tanke på mest mulig lys. Knakk plastfjæra når jeg byttet pære i skiltlyset og når den andre pære gikk uka etter så bestilte jeg like godt skiltlys i led. Ser fint ut, men lyser veldig kraftig. Skulle nesten tro det var ryggelys. Skal prøve å legge en sotfilm på og se om det kan dempe lyset litt, ellers blir det kjøpt nye originale etterhvert.
  9. Takk for tipset! Da skal det bli flere bilder etterhvert;) Kjørte kun en liten testtur med slitte 20 tommers sommerdekk. De la om til steingamle og slitte 19 toms piggdekk når jeg hentet den. Kjøpte derfor nye dekk med en gang og litt vanskelig å sammenligne, men de går mye stillere enn piggdekkene og tviler sterkt på at man hører noe særlig forskjell. Det er mindre dekkstøy med disse dekkene enn gode piggfrie dekk på V60 jeg hadde før. Over 80 så tar vindstøyen over. Jeg er veldig fornøyd med dekkene. Fant noen interiør bilder fra annonsen
  10. Takk for det:) Sliter litt med å laste opp bildene fra IPad. Noen er i jpg format og går greit, mens de fleste er i HEIC format? Og funket dårlig. Har faktisk ingen bilder fra interiøret, men det skal jeg fikse;) IMG_1661.HEIC
  11. Tusen takk! Valgte combo av tre grunner. De fleste plassene jeg kjører med fullt lys er fryktelig svingete. Syntes ikke det var så stor forskjell i oppgitt kastelengde. På sikt så drømmer jeg om LED bar med god kastelengde på et kommende takstativ. Kan være det blir med drømmene, men planlegger for det.
  12. Hei, har fulgt med på forumet i det stille og siklet på Discovery 4 i mange år. I slutten av januar fant jeg endelig en med riktig farge og utstyr kombinasjon og slo til. Jeg kjøpte meg en grønn 2014 HSE med mørkebrunt skinninteriør, ganske mye utstyr og alle servicer er fulgt. Er super fornøyd til nå og har allerede kjørt ca 5000km. Har mange drømmer og planer, men bilen er i daglig bruk og oppgraderingene må følge lommeboka litt også. Planen er å rigge den for langtur, men samtidig beholde komforten og det praktiske til daglig. Om det blir langtur eller ei for tiden vise, men vil at den skal se litt rigga ut. Første turen hjem. Ca 50 mil i passende Discovery vær. Første oppgradering. General grabber AT3 255/55/20 Gul film på tåkelysene. Inspirert av Kasper Høglund på Instagram. Fortsatt litt usikker, men blir foreløpig værende. Noen tur bilder. Leter fortsatt etter skogsbilveier som er åpne for ferdsel i Vestfold:)
  13. Hei, jeg har kjøpt https://www.tingtilbilen.no/collections/ekstralys/products/oledone-nighthawk-23-150w-combo-15000-lm-dobbelt-e-merket og satser på å montere de på samme måte som jvs har gjort. Min er en facelift 2014 modell med bixenon. Kan jeg hente styrestrøm fra den blå/sort ledningen på høyre side og bruke ett vanlig ekstralys ledningsnett eller må jeg ha ett ledningsnett med canbus som denne?https://www.ekstralys.no/cannect-canm8-canbus-styrestromgiver-til-ekstralys-og-fjernlys Hvilke braketter fra biltema brukte du jvs? Hadde vært supert om du hadde link:)
×
×
  • Create New...