Jump to content
LRforum

Markus

Members
  • Content Count

    96
  • Joined

  • Last visited

About Markus

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Norge

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trøndelag

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Fikk heldigvis startet bilen i går. Fikk luftet bilen på tirsdag men etter et par startforsøk var jo batteriet tomt. På onsdagskvelden fikk jeg fyr på bilen, holdt inn gass pedalen når jeg prøvde og starte og så ble det liv etter et par forsøk. Så var bare luft som var problemet, riktig nok ikke så mye. Leste litt rundt omkring før jeg skulle bytte diesel filteret og endel mente at det ikke var nødvendig og fylle det opp på forhånd før du satt inn det nye (bare å skru på tenninga), tenkte det var fint så slapp jeg risikoen for søl. Den er det verdt og ta altså, tror man sparer seg
  2. Denne her du tenker på? Ser ut som det kommer noe bobler når jeg skrudde av toppa, med tenninga på Edit: Var ikke noe mer tegn til liv etter jeg åpna den og hadde på tenninga et par ganger
  3. Er kommet diesel i filtret så skjønner ikke hvor problemet ligger nå
  4. Er det ikke sånn at software opptatering kun er nødvending på 2007 modeller eller nyere. Min er fra 2006/produsert 2005. Synes også dette med EGR er litt rart, trodde det var for å redusere utslipp, totalt sett og rundt bilen. Synes det virker rart at det skal gå gjennom EU, du går jo ikke gjennom hvis ei pære på skiltlyset er gåen.
  5. Kan godt hende det noe i det du sier men bilen har i alle fall gått minst 50 000km siden den ble blendet så litt rart at det blir problem nå? Driver uansett og bytter dieselfilter på bilen nå og det var rustent så det tror jeg har vært i bruk et par vintre i saltet. Så sjansen for at det ikke er i toppstand er jo tilstede vil jeg tro. Fikk byttet filteret men bilen startet også stoppa den med en gang og nå starter den ikke igjen, mulig jeg kan ha koblet feil men tror ikke det. Er det noen plass man kan lufte systemet?
  6. Bruker selvfølgelig speilene, og litt svartrøyk er det. Gjerne ved kraftig gasspådrag, feks hvis skal inn i rundkjøring og det er veldig trafikkert, forbikjøring som regel hvis du legger gasspedalen i bånn. Ellers kan det bli litt hvis motoren for jobbe med andre ord at den holder høyt gir opp en bratt bakke og man lar den få jobbe i det giret rundt 2000 omdreinger. Kjører også endel med 3.5 tonn på kroken og opp 80 bratte bakker så blir det svartrøyk. Men ikke noe voldsomt, blir liksom ikke skyer, som med amrikanske diesel motorer. De gangene bilen gikk så dårlig, så var det vel både svartrøy
  7. Byttet i februar men sjekket likevel og byttet til et nytt ett, var likevell ikke så ille at det børe gjørde at bilen ikke går som den skal
  8. Hei. Motorn på bilen har fungert plettfritt hele mitt eie siden jeg kjøpte den frem til nå. Kjørte bilen til jobb alt var topp, når jeg skulle hjem igjen startet bilen helt fint men når jeg begynnte å kjøre føles det ut som jeg kjører 2,5 tonn bil med 50 hk i 3 gir. Den har null motorkraft, bilen slet med å holde 30 sonen i forholdvis bratt oppoverbakke. Når jeg kom opp til 60 sonen og ga flatt jern brukte den litt tid også plutselig kommer den til 3000-3500 omdreninger og masse power sånn som det skal være, og når du slipper gasspedalen litt har den faktisk litt kraft ved 2000-2500 omdreinin
  9. Godt mulig at det er noe i det du sier om at bilen alltid er "våken". Går kun en kabel (grå, se bilde) ut til Webaston fra Altox som er inne i bilen. Skal sies at jeg har noen obd feil jeg leser av som jeg ikke vet hva kommer av. Kan jo nevne de har hvis noen har peiling. U1A00 Piravte bus circuit, U0126 Lost communication with steering angle senor module, U3000 Control module, B1A96 Bus still active after shutdown request, P000 NO DTC DESCRIPTION, U0102 Lost communication with transfer case controle module. Noen av disse feilene her kommer tilbake med engang etter sletting og noen er der ikke
  10. Vet ikke hvorfor det er annerledes til deg men jeg får den feilmeldingen når bilen har stått stille igjennom natta og webaston skal begynne på timern på morran. Hvis bilen tror det er 5 grader, funker det som bare det. Har ofte bilen ulåst hjemme men når jeg er på jobb er bilen låst og får samme probleme da også når jeg skal prøve og starte webaston. Skal uansett bestille motstand og bryter og få koblet opp det, så legger ut bilder og sånt når jeg har fått gjort det.
  11. Er det koblet forskjellig på samme type Discovery?
  12. Hvordan får du til det? Har Altox med kupestyring. Får feilmelding hvis det er over 5 grader. Har satt opp dato og klokkeslett når den skal starte, på appen hvis det skulle ha noe å si.
  13. Har du prøvd selv? Hvis jeg eventuelt kjøper denne https://www.elfadistrelec.no/no/metallfilm-fastmotstand-med-gjennomgaende-hull-16kohm-600mw-rnd-components-rnd-155m207f16k0tkrtb5k0/p/30155286 og kobler mellom kabelen fra sensor og der den kobles på i panelet hvor og hvordan kobler jeg på en bryter?
  14. Hei. Jeg bruker Talkmore sitt kontantkort eller "Forhåndsbetalt" som de kaller det. Har funket fint for meg bortsett fra at når jeg skulle fylle på abonnente med vipps fra mobilen via app så fungerte ikke det. Fylte bare på med min side på pc'n. Valgte Talkmore pga billigste pris og Telenor dekning. Får en gang i blant melding om "UNKNOWN APPLICATION". Har ingen aning hva det skal bety, men tviler at det har med mobil abbonomente å gjøre. Talkmore funker toppers for meg
  15. Feilen er der hele tiden ja. Oppdaget akkurat at jeg hadde en feilmelding inne "c1a13 pressure does not decrease when venting gallery". Tror ikke den er der hele tiden. Mulig jeg starter med ventilblokken
×
×
  • Create New...