Gå til innhold

Markus

Medlemmer
  • Innlegg

    130
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Norge

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trøndelag

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Markus sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. Hei! Låner tråden litt. Hva er intervallet på skifte av regreim på 2.7 TDV6 motoren? Har prøvd å søke på nett og finner enten 168 000km/7år eller 100 000km, ganske stor forskjell på det😃
  2. Heisann Tiden for å bytte motorolje på min D3 2006 har kommet. Har til nå brukt Castrol 5w30 A5. Står i instruksjonsboka at jeg skal bruke 5w30-01 i henhold til ACEA: B1 eller B3. På påfyllinglokket står det også Castrol 5w-30. Vi har jo Castrol 5w30 A5 som møter ACEA A1/B1 som jeg har brukt, men for eksempel 5W/30 A3/B4, møter ACEA A3/B3 Har drevet og lett etter informasjon og folk sier så mye forskjellig, noen bytter over til 5w-40 og holder på. Jeg lurer på hvilken olje som møter kravet B1 eller B3 nærmest da den oljen helt klart ikke lages lenger. Setter pris på hvis noen har noe fornuftig kunnskap og komme med
  3. Jeg har kontantkort fra Talkmore har funket fint. Alle meldingene blir videresendt til min mobil, og Talkmore sender ut varsel når saldo begynner å bli lav. Bruker vel muligens et par hundre kroner i året. Hjelper jo på om du setter på timer på de dagene du drar fast til samme tidspunkt hver dag
  4. Er denne brukbar da?, var forholdsvis kort leveringstid. Er ikke holdbart og kjøre uten. Kaaldt.. https://www.ebay.com/itm/402121739599?hash=item5da052cd4f:g:kgoAAOSwzCFeVnm3&amdata=enc%3AAQAHAAAAsJ6KLJ9AGo0hwv9c5dWpYIF1QnesQ9pNAvoqiaDdH3cXR6ovt0fyvm2lI3jCaNVlG1Tx%2BGPFWEqS9XPOJ4bLvZMYqvqFoi6yEQUkFMZi2CuSWPWUVbQ2JkzCgZOwdVknz85jgsElMpuoXZOthcmtB5Z3NY%2FMVro289vn2UVhcPffd8YykcN0Fdpu6%2BK6UkVf84spqgS7uvBqTGe3K57jl5eJPFCvHE2IjxoGGyQf%2BYH4|tkp%3ABk9SR9KJv7COYQ
  5. Hei. For 2 år siden hadde jeg problemer med webaston på min D3. Åpnet opp webaston og brennerinnsats var oppsprukket og nedsota. Denne ble byttet til en ny, og problemet var borte. Nå har jeg desverre en ny utfordring med at den starter opp går i par minutter også stopper den. Får da feilmeldingen "no start even after restart atempt". Hvis jeg sletter feilmeldinga får jeg bare samme problemet. Var en gang at webaston kom i gang og da lot jeg den stå og gå i en time for å prøve og eventuelt brenne ut litt sot men det har ikke hjulpet. Driver i utgangspunktet på med fint lite småkjøring da jeg pleier skru på webaston før jeg starter bilen, og kjører som regel et lite stykke. Hender jo selvfølgelig at den går litt kort i og med at den skrur seg på av seg selv hvis det er under 5 grader, hvis bilen skal flyttes eller lignende. Lurer på om noen har tips til hva jeg kan gjøre. Kommer på to alternativer selv, skru ut webaston av bilen og prøve og rense for sot, vil helst slippe . Eventuelt prøve og få tak i webasto diagnose utstyr så jeg kan tvangskjøre den og satste på at det gjør trikset. Hvis det går ann setter jeg pris på tips hvor jeg kan få kjøpt det. Hvis noen har noe lurt og komme med setter jeg pris på det
  6. Hei. Har lagt merke til at noen av gangene jeg er på steder hvor jeg kjører rett ut på 70-80 sone når jeg starter bilen kald (selv ved høy utetempratur) Da kan bilen ligge på en 2500 i turtall, hvis jeg velger og gire manuelt å har den i 5 eller 6 gir så er det ingen forskjell, med engang jeg tråkker litt på gasspedalen så flyr den opp til 2500, slipper jeg opp litt så er den kanskje på 2000. Ordner seg vel etter en kilometer eller to, når det har blitt litt varme i alt. Er det noen som har opplevd noe lignende, som eventuelt vet årsak?
  7. Jeg har brembo klosser og skiver på min. Kjøpte på autodoc på "salg" var en fin pris. Mener de fulgte med de metall klipsene til klossene. Er fornøyd med de jeg
  8. Har nå vært og undersøkt. Er sprekk i intercoolerslangen ja. Ganske nærme dynamoen. Vet ikke noe om hvor gammel slangen er men, er sånn ekstra tekstil beskyttelse øverst og nederst på slangen, vet ikke om det er det orginalt? Er det det best å bestille med tekstil eller uten, virket også som de er lagd av litt forskjellige materiale slangene. Mulig jeg ringer lokale LR butikken og spør hva de skal ha for en slange, men regner med det er svindyrt. Så Skruvat hadde endel forskjellige til 800 kr pluss, men er litt utfordrende med frakt denne uka i og med at det er en dag mindre med post og jeg gjerne skulle hatt bilen oppe og gå igjen så fort som mulig
  9. Hei. Ble en litt kjip start på helga. Var på vei hjem med henger på kroken. Kjørte opp en motbakke på motorveien og når bakken begynnte å slake ut begynnte jeg å høre noen ulyder, fra det som jeg vil tro er turboen. Skulle akkurat til å kjøre av motorveien uansett. Etter dette var de samme ulydene der, i tilegg til at bilen spydde ut svarteksos konstant, alt bak meg ble jo røyklagt. Motorkraften var også veldig redusert. Når jeg stoppet kom det opp all mulig slags feil i displayet, luftfjæringen senket seg, feil på brekk og alt mulig, men ikke noe motorfeil. Sjekket feilmeldinger, P0299 Turbo/supercharger underboost. Slettet feilmeldinger og lot bilen stå litt mens jeg prøvde undersøke litt. Prøvde og gi på litt når jeg sto på parkeringa og den vanlige turbo lyden kommer pluss at det høres ut som den "blåser luft" og det kommer svarteksos. Så håper at turboen er hel og at det bare er en slange som er lekk. Er litt usikker på hvor jeg bør starte å undersøke og hva som går hvor, er jo litt trangt. Så håper noen med litt mer kunnskap kunne kommet med tips. Setter stor pris på innspill, god helg
  10. Jeg byttet 3 calipere på bilen for noen måneder siden. Brukte en sånn tang som man skrur igjen kjeften på slangen for unngå at det rant ut væske. Brukte en "bremselufter" som går på trykkluft, satt en person inne i bilen og en ute og luftet. https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/bremsesystem/bremsehydraulikk/bremsecaliper/bremselufter-2000031634 Brukte IQ-X bremsevæske, DOT 4 fra Thansen mener jeg, muligens biltema også. Den trykkluft saken er genial og koster ikke stort heller. Luftet muligens bak etter å byttet begge der og så etter å byttet forran. Tror jeg startet uten å ha bilen på tomgang men etterhvert startet vi opp bilen og det gikk mye greiere å få ut siste lufta. Har gjort samme prossedyre på andre biler også. Virker snedig at det skal være behov for gullvæske bare fordi det heter LR. Var selv innom LR merkeverksted tidligere og kjøpte bremsesko fjærene og klips UTEN SKO til 1300kr, da jeg bare hadde fått med halve settet da jeg skulle bytte bremsene bak. Dette kunne kjøpes for 150kr på nett. Så det må være NØD hvis man skal innom der spør du meg.
  11. Fant ut av det med slange kitet, "Makes changing the Hitachi type compressors easier, old pipes can be cut and re-joined to the new compressor with this kit. " Da er jeg sikker på at jeg har alt som trengs, så da skal jeg få jobben gjort.
  12. Jeg har begynt selv å bytte kompressoren på min D3, men sliter med å få av de to luftslangene bak. Vet at mange bare kutter slangene så ender vel opp med det jeg også. Skjønner egt ikke hvordan de kan sitte så hinsides. Er det noen som vet om "Slangekit Hitachi, DA3964" er en erstatning hvis man kutter luftledningene bak? Kanskje dumt spørsmål men. Jeg har kjøpt ny Hitachi kompressor med kit (DA3965) og er litt usikker på hva slangene som følger med er til da jeg har sett vidoer med folk som bytter uten disse slangene jeg har fått med. Er litt ny på dette med luftfjæring så setter pris på innspill.
  13. Hva kostet det å få den byttet? God helg
  14. Bilen har vært på EU og er godkjent. Ba de undersøke luftfjæringen og de fant lekkasje VF belg. Så må bytte belgene framme. Synes det er rart at den ikke siger no spesielt uten sikringen i på den belgen men det er vel bare sånn, trodde det var veldig tydelig hvis det var lekkasje på belgene men men
  15. Vet du hva som skjer hvis den er gåen
×
×
  • Opprett ny...