Jump to content
LRforum

gunnar h

Members
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

About gunnar h

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Location
    trondheim norway

Recent Profile Visitors

96 profile views
  1. det er en 8 trinns boks. har noen erfaring med løst metallfilter fra Brit Part. om man bytter med original fast filter må boksen heves med 3- 5 cm for å få plass til å montere det nye ca 4 timer arbeid sies det. Med løst filter ca 1 time da man da ikke behøver å løfte opp boksen i følge Brit Part video. er det noen som har erfaring? jeg fikk fiksa EPB modulen med kabler via innspillene fra forumet. takk til de som tok seg bryet med å svare.
  2. min D4 har gått ca 200.000km har byttet girolje ved 90.000. kjenner noen ganger lugging ved nedgiring spesielt ved kick down. Bør bytte filter og olje nå og jeg har tenkt å bytte filter til metallfilter fra Brit Part. er det lurt å flushe boksen når den nå har gått så langt? Hvor bør jeg kjøpe olje og filter best og billigst? jeg har stor respekt for kompetansen som finnes i forumet så jeg forsøker derfor først her.
  3. Har lagt inn en melding om D4 EPB jeg vil bli glad om du svarer min profil er Gunnar H mail: gunnar.handberg@pci.no. 

  4. Skal installere ny EPB modul med kabler som passer til mitt VIN på D4 213. må den programmeres før bedding av bremsesko eller er det nok med bedding in procedure? om den må på verksted for programmering kan jeg montere alt først med EPB sikringen ute til jeg kommer til verkstedet?
  5. Må kjøpe ny EPB modul har tatt ut den gamle og prøvd å reparere den, gikk ikke. Må ha ny med Wirer. Må den programmeres eller kommer den som plug and play? får man kjøpt tilpasset mot VIN nr og hvordan bestiller jeg i så fall.? Hvor er det best å kjøpe uten å bli flådd? Fikk gode og effektive råd på ett tidligere problem jeg hadde på forumet så jeg har tro på dere som svarer.
  6. må kjøpe ny EPB modul med Wirer. må den programmeres eller kommer den som plug and play? får man kjøpt tilpasset VIN nr.? hvor er det best å kjøpe uten å bli flådd? Fikk gode og effektive råd på ett tidligere problem jeg hadde på forumet så jeg har tro på dere som svarer.
  7. takk for gode og konstruktive forslag. jeg starter over helga. sitter jeg fast roper jeg dere om hjelp. kona har elbil den kan jeg til nød låne noen dager.
  8. takk for forslag. sporingsstag bak vet jeg ikke hva er og hvor de sitter. jeg har løftebukk og masse verktøy selv har hobby skrudd endel bil før. er det noe jeg kan gjøre selv
  9. bilen har begynt å vandre på sporete veg ved hastighet ca 80, har samme dekk som før ikke spesielt slitt, kan det være forstilling eller støtdempere, bilen har gått ca 230000 km
  10. i verkstedboka beskrives det en fjær som er klemt ned med en skive i ett av hjulene og beskrives som en clutch. det sies at denne låseskiven kan hoppe av og fjæra blir slakk.
  11. kan det være at clutchen i accuatoren/modulen ikke holder og at bremsen slipper etter ca 5 sek. har ikke lyst til å demontere modulen med tilbehør uten at jeg er rimelig sikker på at feilen ligger der, jeg er en gammel avblomstret mann. så er det mulig å få hjelp til å finne det ut er jeg sjeleglad.
  12. det er blinkende lampe. bremsebandene er ok den bremser på bryteren og slår av på bryteren men står ikke på bremsen mere enn 5 sek. ved bremsing med brekket bremser den likt på begge hjul. når jeg slår av ruller bilen lett.
  13. ja jeg smurte med kobberfett. det rare er at når jeg starter bilen og løfter bryteren hyler det, men når jeg tar bryteren ned blir det stille. Da er bremsen av og jeg kan kjøre og sette på bremsen og den funker og stopper bilen men den står ikke lengre på enn ca 5 sek så slipper den. jeg blir helt varm i hodet av dette.
  14. parkbrems låste seg etter mye kjøring skogsbilveger i år. løste ut med nødwire. tok av bremseskive bak rengjorde og smurte opp. bremsebåndene var ca 4 mm. satte sammen og skulle kalibrere. men parklampa flasher fortsatt. når jeg løfter bryteren går epb på men slipper etter ca 5 sek. under kjøring stopper bilen på parkbrems når jeg løfter bryteren. er det selve epb modulen som er problemet?
×
×
  • Create New...