Gå til innhold

Bilstad

Medlemmer
  • Innlegg

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Tønsberg

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Bilstad sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Jaggu var 3/4 sikringer foran vrak også, og nå fungere alle lys minus høyre blink "Bipet" meg mellom alle sikringer ved baklykt, hanskerommet og motorrommet alle er oppe å går nå. Jeg har ikke sjekket "Satellite fusebox", dvs. rommet under armlene, men av det jeg ser på linken under her er ikke sikringene relevante heller. https://fuse-box.info/land-rover/land-rover-discovery-3-lr3-2004-2009-fuses-and-relays#Satellite_Fuse_Box Av det jeg kan se på skjemaene finnes det ikke egne sikringer for blinklysene. Kanskje den permanente feilkoden på høyre blink skyldes noe slurv fra når jeg byttet til D4 lamper. Da fikler man jo med motstandene til blinklyset? Hadde kanskje håpet å få den mellom uten høyre blink også jeg da, tror nesten aldri jeg har hatt en bil hvor alle lys har fungert på hengerkontakten Uansett, takk for alle innspill så langt, selv om det var enkle feil sparer dere meg for mye leting
  2. Da har jeg prøvd enda en henger, denne gangen med 13 pin kontakt så da slapp jeg omformer også, dog med samme resultat. -Sikringer er fortsatt hele etter bytte -Lest ut og slettet koder, B1D09 er konstant og stemmer for øvrig at høyre blink ikke fungerer, men det gjør heller ikke kjørelys, bremselys og ryggelys ut en at disse gir feilkoder. Kun venstre blink og tåkelys som fungerer og resultatet har vært det samme hele veien. Se bilde av sikringer: Telt fra toppen ble nr. 1, 4 og 5 byttet. Alle var gåene, de forblir nå hele, men ingen forskjell. Har også lagt ved bilder av ledningsnettet, ser det slikt ut originalt? Relativt mye teip og 2 stk som ikke er i bruk der. Forslag til videre feilsøking?
  3. Hei og takk for tilbakemeldinger! Sjekka sikringer idag og jaggu var 3 stk 15 ah sikringer døde, men igjen ingen forskjell, snodig ! Henger har ikke LED, og jeg får flere lys når jeg huker den på BMW'n så det er noe rart med D3'n. Synes forøvrig ellers det ser ryddig og pent ut ved sikringene, skal legge ut bildet etterpå.
  4. Hei, feil på tilhengerkomtakten er det eneste som står i veien for 2 nye år som EU-godkjent for min 2007 discovery 3 2.7 tdv6 Tilhengerkontakten var helt vrak med flere knekte pinner (13-pin), denne ble derfor erstattet med en brukt 13-pin kontakt fra 2016 som forøvrig så meget bra ut. Ny hele veien fra kontakt til underkant venstre baklykt hvor dette er skjøtet originalt. Jeg var overbevist om at dette skulle gi meg alle lys, men situasjonen var helt uendret. Kun venstre blinklys og tåkelys som fungerer. Dette er de samme lysene som med det forrige stikket. Noen tanker om dette? Kan det være at bilen min opprinnelig ble levert med 7 pin e.l? Eller finnes det en modul e.l som kan lage slike mangler? Alternativt kan jeg vel koble opp noe eget som skjøtes inn på baklykt, men det ser jeg for meg vil lage fremtidige el-feil, ønsker helst unngå "hjemmemekk" Noen som har innspill til feilsøking eller erfaring med lignende?
  5. Takk for bra innspill Kseth, jeg håper det blir det samme med meg da, trengte ikke feilsøke lenge for å finne denne Forøvrig har jeg ingen ulyd fra min Crossover lekkasje, kun eksoslukten og soting rundt lekkasje som er sjenerende.
  6. Av hva jeg har hørt på hytte eller girkasse av, men det skal sies at lekkasjen ikke sitter heeelt utilgjengelig der, så hadde håpet å kunne sveise inn noe. Motivasjonen er del større for å fikse dersom det ikke bare fjerner eksoslukten i kabinen ved tomgangskjøring, men faktisk gir meg full effekt igjen. Men da er jeg kanskje ikke helt på bærtur med teorien min?
  7. Hei, har en 2007 Disco 3, V6 2.7 Diesel som jeg har kjørt litt for lenge med feilkoden P023D. Jeg har tatt litt for gitt at årsaken til koden og det dårlige ladetrykket/lave effekten skyldes lekkasjen avbildet under, men er det egentlig logisk at dette er tilfelle? Lekkasjen er i bakkant av flexidelen. Relativt stor lekkasje, man kjenner en kraftig luftstrøm, for å ikke snakke om dritt lukta som kommer inn i kabinen. Vil en slik lekkasje ødelegge for bygging av fullt ladetrykk eller tenker jeg helt feil? Er det evt. andre typiske årsaker til dette? Det bevegelige staget på turboen er sjekket, dette går lett og ledig (hadde den feilen på forrige D3) -Hvor begynner bør jeg feilsøke derom det ikke skyldes lekkasje på crossover? -Eventuelle gode tips til tetting av flexidel uten å demontere hytte pluss crossover er også velkommen Feilkode:
  8. JA, det hørtes ikke akkurat smidig ut Skal sjekke ut tråden din Ja, stemmer, bare nysgjerrig, rart det skal være så vanskelig å spore opp
  9. Hei ! Etter jeg solgt min første D3, skjønte jeg fort at den måtte erstattes av en ny, denne har jeg hatt nå ca. 1,5 år og det er tid for litt vedlikehold. 1: Tilhengerkontakten var helt vrak med flere knekte pinner (13-pin), denne ble derfor erstattet med en brukt 13-pin kontakt fra 2016 som forøvrig så meget bra ut. Ny hele veien fra kontakt til underkant venstre baklykt hvor dette er skjøtet originalt. Jeg var overbevist om at dette skulle gi meg alle lys, men situasjonen var helt uendret. Kun venstre blinklys og tåkelys som fungerer. Dette er de samme lysene som med det forrige stikket. Noen tanker om det? Kan det være at bilen min opprinnelig ble levert med 7 pin e.l? 2: Jeg tror dessverre at crossoveren min må byttes og denne sitter jo litt knotete til, men jeg har en garasje under oppføring hvor det blir nedfelt sakseløfter og med løftepunkter i taket foran og bak i "løftesonen" som hver kan ta opp til 1500 kg. Jeg hadde derfor håpet å kunne løfte av hytta ved hjelp av disse, men hva veier egentlig hytta? Prøvde google litt, men uten hell..
  10. Jobben ser ut som et helvette ja! Ser ut som det bodylift var tiltenkt ved turbobytte ellerno, for vanvittig trangt! Du må bare se å få fullført den DIY guiden du nå, ser ut som jeg kan trenge den Morsom sak, men ikke det mest vitenskapelige jeg har sett
  11. Nå må ikke du ødelegge hele Julen for meg her 6250 kr var ikke så ille dyrt da? Hvor kjøper dere turbo?
  12. Oppdatering: Fikk smurt opp staget, satt ikke sånn veeeeldig, men nok til at el-motoren ikke orket flytte påm det. Pr. nå fungerer bilen bra, håper det holder
  13. Bilen stod også en lengre periode uten skilt før jeg satte den i stand nå. hadde et lite håp om at det kanskje hadde "grodd fast" i denne perioden og at det var mulig å bevege det opp. Skal igang i kveld tror jeg, så får vi se
  14. Da skal jeg prøve mineralsk 2T-Olje Bilen har gått 306k, men begrenset med historikk på den, så usikker på om dette er orginal turboen. Ganske mye Olje da, ca. 1/250, hvordan er det med blårøyk i eksosen da?
  15. Skal lage til et verktøy ja, andre tips? Type smøring? Varme ? Har ditt stag allerede blitt tregt etter par år med ny turbo? Ja, mulig du har rett !
×
×
  • Opprett ny...