Jump to content
LRforum

StenAwesome

Members
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

About StenAwesome

  • Rank
    Nykommer

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Svolvær

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Lofoten

Recent Profile Visitors

32 profile views
  1. ja, har tenkt tanken om å lag nå kult også bære bytt når man må på PKK! så den du laga i aluminium den va godkjent? @lafterolf Vart jo en veldig fin å clean look på den fangarn dær @Sven
  2. Næi, er vell en fare førr det! Kanskje man bære fiksa den opp
  3. Er rusta hull i frontfanger så da tenkt æ at æ kanskje du lag mæ en ny en! Nån som veit av nån kule design?
  4. WOOW! finnes det en så lett fiks! korsen syns du det føles ut da?
  5. Bytte av hjullager/bremseskiver/bremsecalipre/klosser Hadde planlagt å bytte hjullager framme på venstre siden etter et havari på en teltur. Er heilt utrulig kor lenge bilen har kjørt på nesten bære et av hjullageran. Nu er det vell mange som har erfaring med skruing på defender men tenkt æ sku nu legg ut korsen framgangsmåte æ brukt! Når man ska skru på en defender som er fra 1997 som ikke er gjort så mye med så må man ha et par forhåndsregla! Fikk erfar fort at skruan som hold bremsecalipern rusta fort, å særlig høyre sia har rusta værst. Bestill alle delan å skruan som må løsnes når man skal bytt hjullager Vest man merka at skruan er bynt å bli rund på haue så må man bære varm di rød med en gang å vent tell det bli kaldt så løsna di somregel veldig lett å man får banka på en mindre kopp vess det trengs Kjøp skruan til calipern Når man ska bytt bremseskive så merka æ også at bremseskiva kun sett fast på spindelen, så dær er der bære å spray på med rust-of å varm bremseskiva rød å la det kjøl sæ ned så bank den ut med en messing dor Sjekk tilstand på bremserøran (æ hadd to som mutra satt fast på røret) Ha dremmel klar vess lageret har reve sæ fast på akslingen Husk et skikkelig bra fett, å vær nøye med moment på mutren til hjullageran å boltan til caliper å drivakselflens Bearmach i england har utrulige prisa, å autodoc i tyskland Må sei at doble hjulager er genialt, hjelpa nok bra på når man har litt større hjul på! Oppdaga også at drivakslingan bake å flensan va heilt nedslett. På den eine sia så har det ikke vært lenge før at drivakslingen har snurra rundt inni flensen, splinen inni flensen va skarp som hai tenner
  6. Tenkt æ sku del det litt meir opp å kanskje fortell framgangsmåten når æ bynt å se på bilen! Sia æ ikke vest alt førr mye om den hær bil typen så bynt æ sakte men sekkert å se på korsen bilen va oppbygd og ka som egentlig trengt å bestilles før en eventuell EU-kontroll. Æ starta med å lag et lite dashbord til bilen førr å få et meir røddigere look å tilslutt få plass til alle knappan å måleren som er litt vektig å følg med på Laga det i 3mm alu å brukt ei knekka førr å lag vinklan å når di siste tengan er kommen inn så skal æ varm den opp å bruk ei stålbørste førr å få børsta alu looken! Gjerne fortell om bellig å kule målera å brytera!
  7. Etter æ justert ventilan i helga så ser æ før en stor forskjell et oljebytte gjør med motoren! Nu va ikke ventilen dekt med med svart å kondensfylt olje! Nån som har tanke om kor ofte dysen burde justeres?
  8. Fant den eine hetta når æ hadd nede bunnpanna, skjønt æ kor den kom ifra! Så når æ tok av ventildekselet så mangla æ to å den andre fant æ mellom støtstanga å toppen ja, stemmer det! Er gammel bilen til mrvikan
  9. Litt om ka æ gjør med bilen å fortell litt om probleman man treff på! Å dettan er gammel bilen til MrVikan! Jobba i verkstedindustrien så er vant med å finn gode løysninge å få ting på stell! Og det har sannelig vært ei utfordring å lær sæ alt om en landrover "fellen" å finn ut korsen man ska gjør alt. Men er jo en fantastisk bil å skru på! Og etter 3-4 helge under bilen så har man funne utrulig mange ting som må vedlikeholdes å kor enkel å solid di bilan er vess man bære hold teng vedlike. Bilan er gjort veldig kul fra tidligere eier men teng i drivverk,karroseri å lekkasje på motoren er det gjort lite med så er mye å ta førr sæ. Men det hjelp på at dela fra england er bellig å arbeidsløsta stor! At man kun kjøp så mye greier til en bil det vest æ ikke Er mye korrosjon på karroseri å rust på visse plasser inne i bilen, men er understelsbehandlet tidligere så er kun hold i front å bakfanger! Etter mye feilsøking så har æ funnet disse feil å utbedra litt. Teng som er bytta på defendern! Byttet alle hjullager med tettering Bremseklosser Bremsecalipra Bremseskive Thermostat Grundig motorvask Justert ventiler å satt på plass to ventilhetter (noen som har opplevd at hettene som står mellom ventil å vippetøy har hoppet av? Di små retur slangene på kjølevannet Olje og diesel filter Luftfilter Ned med bunnpanne for å ha ny pakning på Oljelekkasje fra oljetrykksgiver Slangene mellom oljekjøler å oljefilter Gummidemperne til luftfilteret Tettet alle skøytene i taket begge drivakslingene bake m/forsterkede flenser Byttet bremseskjold Ny motorolje å kjølevæske på 278000km Byttet olje på differentialene og tettet lekkasje rundt fylle plug Byttet vindusviskerarm å boss til vindusviskerarm Laget konsoll for CD-spiller Dørpakninger men med slakke hengsler vart det ikke 100% Byttet o-ring til veivhusventilasjon å slanger Gjerne kom med tips å triks!
×
×
  • Create New...