Jump to content
LRforum

Zarra

Members
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

About Zarra

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Location
    Mo

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dere er bare helt fantastisk.
  2. Takk for svar. Det er litt pussig at når jeg starter bilen etter ei natt så går den fint på tomgang for så etter ei stund begynner å fuske. Hvor kan man kjøpe det som skal til for å utbedre feilen. Mvh Svein
  3. Har i det siste opplevd at det virker som om motoren (T D 5) 2005 mod)ikke går på alle sylindrene. Trodde først at det var tett filter, dette ble skiftet, ingen bedring. Det ble sjekket under passasjersetet og der fløt det av olje. Olja er tørket opp og alt ser bra, men det samme er det samme, motoren går stygt. Kanskje noe kan gi hint om hva som er problemet.
  4. Når motoren (TD5 2006 mod) går på tomgang høres det ut som den ikke går på alle sylindrene og rister mere enn ellers. Det er heller ikke den akselerasjonen som det har vært før. Første tiltak var å skifte filter, men ingen bedring. Har lest på forumet at det kan komme olje/diesel inn i boksen under setet som kan ha noe med styringen av motoren å gjøre. Åpnet der, og joda, der fløt det med olje, har renset opp der, men ikke i den andre enden. Det er kanskje der elendigheten trenger inn. Kanskje noen kan hjelpe meg med dette problemet.
  5. Takker til dere alle, ikke minst Gaute. Samtalen med han gav en presset stakkar troen på Defenderens evige liv. Da blir det blikk og to mutte.
  6. Jeg skjønner ikke helt, har jeg ikke rett når jeg sier at begge ytre lagerskåler presses inn til de er i butt/stopp i stubbakselen. Det er derfor jeg ikke helt forstår ringens betydning. Skal den ikke være mellom lagrene? Kanskje jeg forstår, lagrene blir presset fra hverandre.
  7. Da har delene kommet for rep av lager, svivel og kryss, men et problem meldte seg fort. Mellom indre og ytre lager er det en distanse ring, denne har jeg ikke. Denne ringen kan ha en bredde på 14,9 til 15,5, men hvorfor den skal være der det skjønner jeg ikke når både indre og ytre lager går i mot en stopp. Kan den sløyfes? På tegningen har det nr 8
  8. Zarra

    Webasto

    Takker for alle svar jeg skal få en diagnose på webastoen.
  9. Zarra

    Webasto

    Vanligvis når webastoen blir aktivert kan man høre tikkingen fra sirkulasjonspumper som ligger ved dieseltanken. Den er nå død kommer ikke diesel fram til webastoen. Noen som kan gi noen tips om tiltak event. hvor man får tak i ny pumpe.
  10. Zarra

    Framaksling

    Høyre side er demontert, trodde ikke det jeg så. Det var sveise sammen slik at stikkakselen hadde gått fast og knekt ved medbringeren. Deler er bestilt fra Vestfold ships & industriservice. Dermed er det venstre side som står for tur, men der var medbringeren rusta fast til stikkakslen. Har prøvd det meste, men ikke fan så nå deler jeg den med kuttskive. Er det noen som veit momentet på forhjulslagrene. Kan det være noe feil i transferkassa når mellomakselen roterer?
  11. Zarra

    Framaksling

    Har tappa av olja på diff og den ser grei ut ikke noe spon. Egentlig er det ikke noe å lure på, det er bare å nappe tak i et snev av arbeidslyst og pelle i stykker saker og ting.
  12. Zarra

    Framaksling

    Takk igjen, skal starte jobben i morgen for å få oversikt på skadene. Har jekka opp en og en side framme og begge hjul spinner rundt uten noe motstand. Kan det da være at begge stikkaksler er av eller er kardangen som har fått smellen.
  13. Zarra

    Framaksling

    Takk igjen, skal starte jobben i morgen for å få oversikt på skadene.
  14. Zarra

    Framaksling

    Takk for svaret, har prøvd å lese meg litt opp her på forumet og ser at det kan være brudd i stikkaksel. Det som jeg da lurer på er hvorfor bilen ikke har framdrift, må ikke begge sider være skadet. Kanskje noen gode råd om hvor deler er å finne.
  15. Zarra

    Framaksling

    Hadde en litt kjedelig opplevelse med min 2005 Td 5 i går. I 90 km låser høyre framhjul seg og det var nær å gå skikkelig galt. Det kom et smell og hjulet roterte igjen, men det var ingen framdrift. Drivakslingen som går inn i kardangen roterer og for å bevege bilen må sperren brukes. Kanskje noen har opplevd noe lignende.
×
×
  • Create New...