Jump to content
LRforum

Torbjørn Åsbakk

Members
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

About Torbjørn Åsbakk

  • Rank
    Nykommer

Profile Information

  • Location
    Melbu

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hei! Hva tenker folket om tuning av TDV8? Jeg vurderer det første og fremst for å "optimalisere" samspillet mellom girkasse og motor . Opplever at jeg har hestekrefter nok :-) Jeg ønsker å utnytte dreiemomentet bedre, slik at bilen girer sjeldnere og legger seg på et lavere turtall. Jeg opplever at den kan ligge på det jeg mener et et unødvendig høyt turtall. Kan kjøre på cruisekontrollen og f.eks. ligge på 1800 rpm, men så øker jeg hastigheten med et par km/t og så faller turtallet ned til 1500 rpm. Jeg er klar over at motor/gir kan oppføre seg litt forskjellig om man kjører "manuelt" eller på cruisekontroll. På den andre siden er jeg redd for at girkassen ikke skal tåle det økte dreiemomentet. Jeg har ingen planer om å dra tunge tilhengere eller på andre måter utnytte dreiemomentet maksimalt, men jeg har sett på videoen til Harry Metcalfe som fraråder tuning: https://www.youtube.com/watch?v=gl51reRXxgE
  2. Jeg tenker smøre på fargen med Colorlock: https://www.skinnapoteket.no/ eller https://car-spa.no/ Noen som har erfaring med å smøre på dette produktet? Den britiske leverandøren har ferdige farger for LR: https://www.colourlock.com/land_rover_leather_dye_colour_chart.html men sender ikke til Norge. De norske leverandørene må ha tilsendt en fargeprøve av skinnet i bilen.
  3. Da var jeg hjemme etter 156 feilfrie mil (inkl et par omveier). Super langtur bil!
  4. jepp bare svipptur :-) Brukt takboks i bilens farge og med fester tilpasset bilen innkjøpt i Kongsvinger
  5. Da falt valget på en godt vedlikeholdt TDV8! Dette er min første LR og nå får vi se om den holder hjem til Nord-Norge, det er bare 141 mil :-)
×
×
  • Create New...