Gå til innhold

ErlendS

Medlemmer
  • Innlegg

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

ErlendS sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Takk! Ser jo ut som 14-16 har like lykter ja..! Da er det bare å bestemme seg for 1x 50-60cm LED bar eller 2x 8-9" LED lamper.. skal ikke være lett 🤓
  2. Plukker frem denne igjen da forumet på facebook ikke viser noen nye poster siden august (selv om jeg har prøvd der og..). Tror jeg trenger ting inn med teskje her Har en 2016 D4 som trenger mer lys. Har denne 12V signal inn på høyre lykt (blå/grå) som nevnt tidligere her? Eller må jeg på canbusløsning med kabelsett til det? Tenkte å prøve meg på en 50-60cm ledbar montert med brakett bak skiltet og vendt nedover. Hvilken er jeg usikker på, da det finnes et mylder å lese igjennom spec på.. Om styrestrøm løses, så er neste spørsmål hvordan økt lysmengde tuller med det automatiske lyset og lyssensor? Noen erfaringer?
  3. Hei Nå er det originalmonterte Exide batteriet i ferd med å dø etter snart 8 år og 135' km. Har prøvd å se om det MÅ resettes BMS, eller om det ikke er nødvendig. Svar så langt på dette og andre forum: - Det må gjøres, da BMSen stadig gir mindre ladestrøm til batteriet over tid - Det bør gjøres, da BMSen stadig gir mindre ladestrøm til batteriet over tid - men til slutt vil bilen lade nye batteriet opp igjen - Det kan gjøres ved å koble + og - kablene sammen etter å ha fjernet batteriet - Det trengs ikke Så? Hva er det faktiske svaret her? 😁 Jeg har ikke IID Tool eller noe annet..
  4. Jøss, nye regler på EU? Er det ikke lenger 2mnd frist etter underkjent EU kontroll? fikk varsel om bruksforbud nå. Og er på ferietur får stikke bortom lokale bilverkstedet her på øya på mandag og høre om de kan hjelpe til. Tror ikke fruen blir så imponert om det blir avskilting gatelangs på ferie..
  5. Tror ikke den er spesielt rustutsatt. Litt overflate på understell etc, men ikke noe mer enn jeg har opplevd på andre merker tidligere. Der det er rust på rørene, sitter de i en klips og bøyer seg 90° mot hvert bakhjul. er det ned og ut med eksos etc? Kan ikke skjønne hvordan jeg skal komme til oppi der..
  6. "Rust på bremserør midtre og over bakaksel til begge sider". 2267D og 2267C er vel reperasjonssett som må skjøtes inn? Regner med det går an å plukke ned, lage nye i kobber og skjøte inn med M10-M10 muffe? Så en youtube-film om noen tyskere som byttet på en D3. Der måtte eksos ned etc?
  7. Hei, Hadde min 2016 D4 på EU i går, og fikk 2er feil på rust på bremserør. Jekket opp og tok en titt, og det ser ut som om det er moderat rust, men sikkert nok til at man må bytte. Har noen en tips til tråd som viser hvor mye demontering som MÅ til? Rørene ute ved bremsene så nye ut, så er vel rørdelene som ligger helt øverst i klips under gulvet som må kappes, skjøtes og byttes. Dersom jobben kan gjøres på garasjegulvet med jekk og støttebukker, kan jeg fint gjøre det selv. Om det trengs løftebukk og mye nedplukking; er det noen som har tips til verksted på Østlandet som gjør slikt til en overkommelig pris? Takker for alle svar. Erlend
  8. Takk, det skal jeg titte på, han er blitt rimelig bortskjemt etter noen år med hele bagasjerommet i Q5en alene Bildene er i fjellet «innenfor» Hemsedal alpinanlegg. Leier jaktterreng der inne, så måtte sjekke om vi fant noe fugl Bra info! Takk
  9. Takk! Har originale gummimatte foran og noe customgreier bak, men som er kuttet rimelig bra. Gummimatter er særs viktig med hund
  10. Takk Jeg prøvde å søke litt, men det er som mange andre forum, at svarene er litt misvisende til søkestrengen Da tar jeg en titt der! Kunne tenkt meg litt ordentlige skvettlapper i første omgang. Bremseskivene må tas snart, og siden bilen er såpass fin ellers, så hadde det vært ålreit med noen som er "coated" så de forblir fine litt lenger enn til neste regnskyll Utenom det så blir det nok ikke det største prosjektet. Et custom hundebur står også på listen over ting som må tas nå i første omgang.
  11. Etter endel år med plasskrevende hobbyer, jakt og dragracing, fant jeg ut av at verken X3 eller Q5 var spesielt store biler. Så de siste månedene har jeg sett på MYE rart. Wrangler, Land Cruiser, D5, og nå sist D4. Jeg shinet opp Q5en, tok noen fjellbilder mens jeg var på fjellet og brukte litt tid på å finne riktig pris. Hadde etter 1 dag to like bud. En bruktbilsjappe, og en barnefamilie. Valget om å overlate bilen videre til familien var rimelig enkel.. Så da var jeg noen timer uten bruksbil, og måtte ta til takke med å gå tur med bikkja, noe han selvsagt satte stor pris på! Tirsdag denne uken hentet jeg en 2016 Land Rover Discovery 4 HSE, med så og si det jeg ønsket av utstyr. Det bar rett til fjells på to ukers ferie, og det eneste jeg hittil ser jeg mangler er skvettlapper. Sticky tire shine og hvit bil er ikke en strålende kombo, men fikk da bilen ren igjen Det kommer sikkert til å komme litt dumme spørsmål, og har ikke kommet meg helt inn i forum-søke-modus, men jeg lover å lære raskt! Først ut i rekken av dumme spørsmål: Deler - kjøpe i Norge eller utlandet? Jeg vil tippe UK er en ypperlig plass å handle? Jeg er godt vant med bestilling utenlandsfra, men kunne godt tenkt meg å vite på forhånd hvilke sjapper man skal holde seg unna.. Gjort noen blemmer der før Så om noen gidder å liste opp en par tre nettsjapper så er jeg strålende fornøyd!
  12. En ‘58 ja. 2165cc turbomotor, forsterket alt, ladder bar og coilovere bak (kontra torsjonsfjæring orginalt), fullt chromoly veltebur etc etc etc. Drivlinjen har gått 10,4 og 218kmt (1/4 mile) i min gamle boble. Denne bygges for å gå 1,5sek raskere 500hk og 670nm på hjulene, flytter seg
  13. Måtte svippe vinterdekkene opp til mekkegarasjen (har en dragrace Vw Boble..) så da kunne jeg knipse noen bilder der iallfall
  14. Får ta noen når jeg kommer meg til fjells imorgen, men ble denne; https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=151713425
  15. Takk for det Første på listen er hundebur
×
×
  • Opprett ny...