Jump to content
LRforum

sekhabbaz

Members
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

About sekhabbaz

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Location
    Norge

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Da føler jeg meg endelig at feilen er løst. Etter å ha fikset kabelstammen ovenfor girkassa så har jeg ikke hatt en eneste ny feil etter flere timers kjøring. Takk for all hjelp
  2. Fant noen skada ledninger gitt. Ble plastret med elektro tejp, varmeskjold og gummi innlegg til metallringen som skal holde dette på plass. Kun rukket en liten feilfri tur så jeg krysser fingrene for at dette er i orden
  3. Har fått opp midtkonsoll (uten å fjerne vajer mellom automatkassa og skifter). Så nå kommer jeg til ledningene. Dog lurer jeg på hvordan man kobler ut den ledningen som ikke går til xyz, men inn til girkassa ? Mvh Seb
  4. Fant en video for å fjerne midkonsollen, er dette riktig fremgangs måte for å komme til kabelstammen? (Se frem til 12:37). Ser at han driller opp et par popnitar rundt girspaken, er det samme for automat og er det noen grei måte å erstatte disse uten at man har «popnit pistol» ? Video: Mvh Seb Hehe der fikk jeg svaret på et av mine nye spørsmål, regner med at det holder med noe rimelige greier fra biltema. Takk for hjelp
  5. Takk for god beskrivelse og fine bilder. Måtte du ta ut kabelstammen eller kunde den sitte kvar mens du gjorde jobben ?
  6. Hvor skal stålringen sitte hen? Var en stålbrikke som datt av når jeg tok vajeren til girvelgeren, gikk ut ifra at den hørte sammen med mutteren og satte den tilbake ved remontering. Var det kabelmatta som løste det for deg ?
  7. Takk for info! Dessverre så fikk jeg et nytt m+s varsel i dashen på nytt. Håper å finne en slitt kabel som dere nevner kan være årsaken. Dette gir ihvertfall mening med tanke på vann triggeren. Kan være den har blitt ytterliggere slitt slik at det kortsluter selv uten vann nå. Oppdaterer etterhvert som jeg fått sjekket dette ut. Tenker isåfall rense vekk skit, legge på plastidipp også et lag med fett rundt metallet. Skal bli digg å jobbe innenifra bilen denne gangen!
  8. Jeg prøvde for harde livet men var så vanskelig å få til vridmoment mens jeg lå på ryggen... Etter litt googling og mere vilje så fant jeg ut at der er flere som får fjernet boksen uten å ta vekk eksosen. Så da prøvde jeg Litt på nytt og fikk etter hvert løsnet den. Pinne nr 2 var bøjd og dekket med smuts. Så jeg bøjde den tilbake, renset alting, la på litt ny lithium fett og smurte opp pakkingen me silikon. Nye skru og mutter me locktight også la jeg på et lag med plastidipp. Måtte bevege litt på gir velgeren for å få tilbake «styrepinnen» på plass, neutralen er bittelitt følsom for å bli lest av riktig av xyz boksen, dog slår den inn fysisk helt uten problemer. Dette er vel noe som kan kalibreres men når jeg testet alting igår virket det ikke som at dette gir noe utslag for kjøringa. Hei Leif Ove og takk for svar. Forstår meg ikke helt på bildet (selvom jeg lå under girkassa et par timer igår). Ser for meg at jeg kan ha hatt et todelt problem: 1 følsomhet for fukt (trigget ved kjøring i dypere vannsamlinger 2 slitt xyz switch (forhåpentlighvis i orden nå). Hvis du ser før deg at jeg ligger under girkassa, med hodet mot motor og beina mot bakhjula. Er det da fremdeles på min høgre side og ned mot hjula jeg skal finne kabelen? Mvh Seb
  9. Takk for svar, jeg prøvde å løsne på første delen av eksosen idag for å komme meg til xyz boksen. Klarte desverre ikke å løsne de 3 skruene under turbo mens jeg lå på rygg. Må få et verksted til å løsne de for meg,
  10. Ser at mitt svar som jeg skrev på telefonen aldri ble postet her. Først og fremst, takk for hjelp og svar so far. Jeg kjøpte inn et nytt batteri fra biltema. Desverre løste det ikke problemet. Av det jeg har erfart nå i det siste så ser jeg at: Feilen trigges nå ikke bare når man kjører gjennom store vannpøler, men også etter å ha stått i kraftig regn (M+S begynte å lyse idet jeg slo på tendingen idag). Dagene før så har den fungert feilfritt. I tørre miljøer inntreffer feilen mere skjeldent og sporadisk. Med tilkoblet diagnose utstyr idag gikk jeg opp og ned igjennom gir valgene, samtidig som jeg kunde monitorere status på w , x ,z og y. Der fungerte alt bra, så jeg mistenker at selve XYZ switchen er i orden, men at det kan være noen kabler der i mellom som kan være slitt og årsake jordfeil eller lignende.
  11. Send meg gjerne link til det som skal passe. Jeg hadde tenkt å kjøpe deres største AGM batteri men skjønte det som at dette ikke vil passe... MVH Seb
  12. Takk for god info! Siden det ble mye kortkjøring på vinter så hadde jeg M/S problemet ganske ofte, men det løste seg når man kjørte den oftere . Da tenkte jeg at det var fordi batteriet hadde svak spenning. Sjekket volt med diagnose gjennom OBD kobling, der målte den 11,9 (da hadde den stått stille en dag). Jeg tok en batteritest hos en dekkverksted, de sa at batteriet lå rundt 70-80% kapasitet om jeg husker riktig. Dynamo var fin sa de. Når jeg kjører bilen ligger volten rundt 14. Har tenkt å bytte batteri, bare de at man må ha batterier med polstilling 1 som har hindret meg litt...
  13. Nei, det var kun M+S / Limpmode. Jeg mistenker at det er XYZ Switchen, denne har vært påvirket av undervask av bil, mye sprut fra svære vannpøler etc. Kan det stemme at det potensielt er den som er synderen ? Har sett at det kan være nyttig å ta de især, rengjøre og sette tilbake.
  14. Hei, under siste ukens kjøring har jeg opplevd frekvent at limpmode trigges. Det forsvinner etter at man skrur bilen av og på. Har ikke klaret å identifisere en spesiell trigger, men det har skjedd både med gearvelger på «a» og kjøring på enkelte gir. Vedlagt ligger feilkoden. Jeg lurer på om noen er kjent med denne typen feil, hva som kan være årsaken og hvordan man går videre. Takk på forhånd! Mvh Seb
×
×
  • Create New...