Jump to content
LRforum

sekhabbaz

Members
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

About sekhabbaz

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Location
    Norge

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Takk. Jeg fant den ista! Feilen ser ut å være løst...(fingers crossed). Jeg fjernet aldri relee. Testet først å koble det ut å starte bilen. Da var feilen borte. Når jeg koblet tilbake så fungerer alt som normalt. Skal cruise litt for å teste videre. Jeg undersøkte relee under plasten. Det så egentlig veldig fint ut. Skal tillegges at jeg fant en eldre noka handsfree med litt egen kabling som jeg rydda vekk samtidig. Muligens det har noe å si. Takk for hjelp til alle så langt. Nå kose tur til biltema for å finne d1 vindusviskere.
  2. Motum: jeg prøver hardt å leite manuelt + google meg frem til dette i din purosjekttråd. Men finner den ikke. Har du sånn sirka dato / år for når du gjorde dette så ville det hjelpe meg =) Blir fort utålmodig å begynner å hoppe fortere å fortere fra side til side i tråden din... Mvh Seb
  3. Takk for svar klodrik. Skal prøve å få litt tid til dette ila helgen. Jeg håper det ikke er bcu. Problemet mitt er at regulering av kjørelys ikke fungerte i kombinasjon med at parkerings lys og lys i dash ikke skrudde seg av når jeg har har satt spaken til "0" ...
  4. Er det det denne boksen Med gummistrømpe du mener ? I teori : dersom jeg klipper vekk denne. Skal det skru av lampene ?
  5. Er det denne som regulerer Det slik at lampene slåes på automatisk? Kan denne fjernes (og ev demonteres ved behov) uten lodding etc?
  6. Det hjalp desverre lite... Den ser tilsynelatende hel ut. Mistenker kanskje at det har skjedd noen form for jording feil. Må få hentet diagnostikk verktøye å sjekke en dag om den melder noe.
  7. Takk for tipset. Morsomt nok er det akuratt denne prosedyren jeg nettopp har gjennomført. Nå er kontaktene shiny og smurt med en dråpe fett. Har høye håp for dette mtp hvordan delen som styrer dette så ut (de øverste og mest skitne kontaktene på bildet.) Når jeg skulle ta ut denne fant jeg tilfeldigvis en video med en fyr som har samme problem som meg. Men han løste det med ny switch.
  8. Ingen varsel lampe etter litt kjøring. Men hele panelet som ikke skrur seg av. Venstre spak som regulerer lampene+instrument lys fungerer ikke som den skal. Funksjon for å regulere lamper utvendig responderer mens instrument lys er konstant. Har tilgang til feilkode leser . Skal sjekke. Men føles som det er noe bryter / relæ som henger...
  9. Vet at bilen har opplevd mere kortkjøring i det siste. Så igår kveld begynte m+s lyse opp som det kan gjøre ved lav spenning (nytt batteri i sommer). Samtidig så klarer jeg ikke å skru av lampene i dashbord, samt parkerings lampene. Så det varsler når jeg åpner døra osv. Jeg kjørte en 20min tur ut for å ladde opp litt mere spenning. M+s lampene forsvant omgående som forventet. Men jeg mistenker at feilen med dash lampene ikke er relatert siden dette ikke ordnet seg etter litt kjøring. Tips ? På forhånd takk
  10. Hei Ando Jeg tror ikke du skal ha noe væske/smørjning i systemet. Jeg kjøpte et overhalings kit til min og overhalte den i sommer. Hvis jeg husker korrekt er dette en «tørr kompressor» . Slitasjen som oppstår på denne er stempelringen som er i plast. Noe som reduserer ytelsen slik at den må jobbe lenger for å lage luft trykk. I kittet følger det med stempelring, nye skruer samt en pakning mener jeg. dersom du har den løs allerede er overhalingen unnagjort på 5 min. Med andre ord så anbefaller jeg et slikt kit, rimelig og enkelt å installere. Min ring var merkbart slitt (230000km).
  11. Da føler jeg meg endelig at feilen er løst. Etter å ha fikset kabelstammen ovenfor girkassa så har jeg ikke hatt en eneste ny feil etter flere timers kjøring. Takk for all hjelp
×
×
  • Create New...