Jump to content
LRforum

Ingolfur

Members
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

About Ingolfur

  • Rank
    Nykommer

Profile Information

  • Location
    Hordaland
  1. Jeg har en Freelander 2004 mod, bensin, som jeg skal selge i deler eller som delebil. Reg.nr. HS 87003, bensin, 1,8cm3 Motor og gir skal være bra, interiør i god stand. Mye rust på bremser og understell. Bilen står i Bergen og må fraktes på tilhenger/bergingsbil. Interesserte kan ta kontakt på PM eller arnar@arnar.no eller 90051847
  2. Jeg har en Freelander 1, 2006, TD4. Nå på veg på ferie - 1,5 times kjøring i 60 og 80 sone ble det problemer med at den mistet all kraft og giret bare ned (automatgir) som endte med at den stoppet helt og og ble tilslutt stående. Bilen bel da fraktet til Sandven. Full kontroll og ingen feilkoder!! Ingenting feil med intercooler eller turboen. Alle slanger mm i orden. Ingen konkret årsak påvist Høyre kalipper hadde hengt seg opp og bremset og skiven ble kokvarm. Konklusjonen ble den at sannsynligvis ble motoren kvalt pga vedvarende feilbremsing. Nå ble det montert nye bremseskiver, klosser og kalippere. Mulig feil på dieselfilteret ble utelukket ved å skifte det - det var blitt 5 år gammelt. Så nå skulle alt være i orden! Men likevel i går merket jeg antydning til det samme krafttapet og manglende vilje til å akselerere, men det gikk over etter 1-2 m i 60 sonen. Jeg har ikke rukket noen lengre kjøretur. Er det noen FL1-TD4 eiere som har opplevd tilsvarende og kan gi en kvalifisert forklaring eller gjetting?
  3. Jeg har en Freelander 1, 2006, TD4. Nå på veg på ferie - 1,5 times kjøring i 60 0g 80 sone ble det problemer med at den mistet all kraft og giret bare ned (automatgir) som endte med at den stoppet helt og og ble tilslutt stående. Bilen bel da fraktet til Sandven. Full kontroll og ingen feilkoder!! Ingenting feil med intercooler eller turboen. Alle slanger mm i orden. Høyre kalipper hadde hengt seg opp og bremset og skiven ble kokvarm. Konklusjonen ble den at sannsynligvis ble motoren kvalt pga vedvarende feilbremsing. Nå ble det montert nye bremseskiver, klosser og kalippere. Mulig feil på dieselfilteret ble utelukket ved å skifte det. Så nå skulle alt være i orden! Men likevel i går merket jeg antydning til det samme krafttapet og manglende vilje til å akselerere, men det gikk over etter 1- km i 60 sonen. Jeg har ikke rukket noen lengre kjøretur. Er det noen FL1-TD4 eiere som har opplevd tilsvarende og kan gi en kvalifisert forklaring eller gjetting?
  4. Jeg ha en Freelander 1 2006 mod. Fått bulki panseret, I tillegg har jeg en delebil 2004 mod. Samme farge. Kan jeg bruke panseret fra mod 04 til mod 06??
×
×
  • Create New...