Jump to content
LRforum

Trope

Members
  • Content Count

    96
  • Joined

  • Last visited

About Trope

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Location
    Fredrikstad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Noen som har en støtfanger til D2 facelift liggende for salg? trenger den sorte delen
  2. Løsnet tilkoblingen hydraulikken og det var da olje og trykk så da ser det bra ut.
  3. Hei! Har byttet rør til ACE sylinder fremme på D2. Må dette systemet luftes, eller lufter det seg selv ? hvordan får jeg olje frem i sylinderen ?
  4. Må bytte røret mellom ACE sylinder og ventilblokk da det er hull i røret mellom slangen og ACE sylinderen. Det ser ut som om sand og skitt mellom plastdekselet og røret har slipt røret og forårsaket hull. Ser ut til at jeg får demontert et rør fra en bil på høggern, men er usikker på om jeg skal frakoble røret i røret i ventilblokken eller forsøke å skjøte røret med en 10mm klemringskobling. Forsøkte å benytte en klemmringskobling på røret som er tilkoblet ACE sylinderen men dette var nærmere 9 enn 10mm og koblingen ble for romslig. Vet flere har erstattet deler av stålrørene med 10mm kobberrø
  5. Har handlet bremsedeler, hjullager og simringer fra https://www.island-4x4.co.uk/camshaft-blanking-plug-front-britpart-ldi100030-p-6752.html Rask levering og god pris. Bremseskivene var meget bra og ruster ikke. Hjullagrene foran var sorgens kapittel to defekte lagre på under ett år. Handlet derfor nye hos https://www.wint-imp.no rask levering. Dyrere men kvalitet. Dessverre til tider vanskelig få kontakt med EWS
  6. Noen som har en LMM Air Flow Meter with Sensor Maf for Land Rover Discovery II Td5 liggende som jeg kan få kjøpt eller teste med.
  7. Symptomene på bilen blir oftere og oftere og oppstår ved oppstart kald eller varm og når den har stått i ro på tomgang. Dieselforbruket er også ekstremt høyt rett over 2liter pr. mil med tom bil. Har sjekket alle rør og koblinger mellom luftfilter og intercooler samt wasgate og slangene til denne. Skal prøve å få tak i en ny luftmengdemåler i morgen samt måle alle ledninger mellom luftmengdemålern ved luftfilteret og luftrykkmåleren på innsugningsmanifolden. Vurderer også om jeg skal kontrollere og rengjøre EGR ventilen. Begynner å bli stresset da jeg har leid en campingvogn og skal på feri
  8. Skal prøve når jeg får demontert varmeskjoldet. Problemet har foreløpig kun skjedd like etter oppstart. kan jeg bruke et Ohm meter og måle luftmassemåleren
  9. Beveget staget med en tang og det virket som om det var ok, men bør nok koble fra av staget for å kontrollere spjeldet skikkelig. Hvilken forskjell skal jeg merke når jeg kobler fra luftmassemåleren? Det som er rart er at problemet ikke er vedvarende men inntreffer noen ganger. Ikke artig når det inntreffer i det man gir gass ut i et kryss. Kan jeg måle luftmassemåleren med et Ohm-meter
  10. Opplevde igjen i dag at trekkraften forsvant i det jeg kjørte ut i et kryss. Det skjedde ingen ting når jeg tråkket inn gassen. Med gasspedalen i bunn kom jeg opp i 40km/t. Etter litt kom trekkraften tilbake. Har sjekket wasgate staget, vakuum slanger, elektriske kontakter samt rengjort luftmassemåleren. Alt virker OK, så hva kan årsaken være? Har også forsøkt å lese feilkoder med Autel MOT Pro, men instrumentet fikk ikke kontakt med bilen. https://diagnosebutikken.no/produkt/autel/autel-mot-pro?gclid=Cj0KCQjw8vqGBhC_ARIsADMSd1Ds0u57PHKlzjCLrE4jLnQDA9aINpRv0RbfQJZyeReRKOl_eTPLTcka
  11. Det var svært enkelt å få ut så rent og pent ut men rengjorde det med bremserengjøring. Løsnet returslangen og plugget returinnløpet på beholderen da var det bare å starte opp og fylle på ny olje til det kom ren olje ut av returslangen. Bilextra har også olje fra Comma EXT Fluid Central Hydraulic Fluid som tilfredsstiller spesifikasjonene til Texaco Cold Climate PSF
  12. Noen i Fredrikstad eller omegn som har diagnose apparat som kan hjelpe meg med å ta en sjekk på min D2 TD5 som jeg skrev i et innlegg i går virker det som om trekkraften er redusert.
  13. Opplevde i dag at all trekkraft plutselig forsvant et øyeblikk på min D2 TD5 2003. Rygget opp fra gårdsplassen (en liten bake) snudde, satte bilen i drive og tråkket inn gasspedalen nesten i bunn uten noe turtallsøkning og trekkraft. Satte bilen i park igjen for så å sette bilen i drive igjen. Da virket det OK, men synes den virker noe slappere en normalt. Hva kan årsaken være? Har akkurat hatt av røret fra luftfilteret til turbo og røret fra turbo til intercooler. Etter å ha fikset en lekkasje på ACE systemet. Har sjekket at alt er på rett plass igjen og at alle slangeklemmer
  14. Hvor befinner den seg. Jeg bor i Fredrikstad skal på ferie om tre uker
  15. Fikk den av til slutt. Det var tolvkant Noen som har en strammer liggende, eller vet hvor lang tid det tar å få den tilsendt fra England
×
×
  • Create New...