Jump to content
LRforum

Audun75

Members
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Audun75

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Location
    Froland

Recent Profile Visitors

118 profile views
  1. Har montert samme modul, men sliter med at den stopper grunnet lav batterispenning. Nytt batteri som ligger på 14.4-14.6 v under kjøring og ca 12.5-12.6 v når den står parkert. Batteriet er kodet med diagnoseutstyr mot bilen. Webasto'n starter normalt, men stopper som regel etter 4-5 minutter. Får feilkode 84 i diagnostikken i appen "Lav batterispenning" Ligger da som regel på 12.1-12,2 v etter den har stoppa. Noen som har en formening om løsning??
  2. Nei, det er nok feil. Både front- og bakrutevarme kommer på uten at Max er trykket inn
  3. Har spurt om det samme i Facebook-gruppen Landroverprat. Kom vel fram at det ikke kan kobles ut. En kommenterte dette: "Det er ikke noe problem så lenge batteri og dynamo er friskt og man kjører i mer enn 20 min. Jeg skrur alltid dette av med en gang og setter det på igjen etter ca. 30 sek. Har tatt måling ved oppstart med og uten dette på og når den starter med dette på med en gang så tar det flere min før dynamo greier å øke ladingen nok til å innhente dette, men ved å vente i ca. 30 sek så har dynamoen fått opp spenningen som har blitt brukt i starten og den greier å levere mere strøm. Det burde å vært en forsinkelse på dette men de har nok ikke tenkt så langt." Tror forøvrig grensen er rundt 3-5 pluss
  4. Tror du at du har den til salgs enda? Kan den evt brukes i en bil som ikke har DAB fra før?
  5. Har vurdert å bytte til disse selv, og billigste jeg har funnet er 1699,- for én pære(!) hos ekstralys.no. Har bytta til Night Breaker i fjernlysa tidligere, men er det evt noen som har konvertert til xenon i disse? Ang LRbutikken så er min erfaring desverre den samme, dårlig respons på henvendelser... Kjøpte en Altox-boks til Webastoen der, men tok lang tid å få svar på ting i forbindelse med dette. Og kun kontakt via mail, ingen telefonnummer å finne på nettsiden. Men gratulerer med en super bil, regner med du blir fornøyd! Jeg har hvertfall vært det i snart ett år
  6. La merke til at det så ut som om bilen var skeiv når den stod i garasjen. Fram med vater og måleutstyr. Og joda, den er ca 2-3 cm lavere på venstre side bak. Er det noe som kan gjøres? Har ingen feilmeldinger i dashbordet. Kompressor går normalt. Ca samme forskjell i alle høydemoduser. Det er målt fra toppen av hjulbuen.
  7. Jeg har også jobb som innebærer reising, dvs at den står 2 uker om gangen. Jeg pleier alltid å senke ned til tilgangshøyde når jeg parkerer. Er det "feil" eller noen negative konsekvenser av dette? Tenker liksom at det er greit for belgene å ikke stå under belastning over lengre tid?
  8. Var hos nevnte nabo for å prøve å finne ut noe. Målte om det var strøm i pæresokkelen og kobla på OBD for å se om det var feilkoder. Ingen av delene... Det var da forslaget om "svenskemetoden" ble tema. Og ganske riktig: Av med minuspolen, inn med gammel glødepære og vips så lyste det. Prøvde nå å skifte til ny ledmodul, men det gikk ikke! Man må altså ta av minuspolen og så sette i pære/modul, for så å koble på batteriet igjen. Da ble det lys Om noe kan forklare det, så værsågo Bestilte forøvrig led-moduler fra Powerfuluk.com til under dørene, gå mye bedre lys enn pærene fra Biltema
  9. Har lest denne og andre tråder ang DAB+ Har vel funnet ut at min 2012 D4 (reg sent i 2011) ikke har noe dabmodul montert. Men har ikke helt blitt klok på om det er bare å få tak i en modul, og så "plug'n'play", selvfølgelig med de rette kablene? Har funnet dab+moduler både på ebay og huggere, men det står ingenting om det følger med nødvendige ledninger... Er det normalt at det følger med eller ikke? Om det er mye jobb med omprogramering o.l. kan man jo alltids fortsette med å streame radio over BT fra mobilen.
  10. Har bytta en del pærer over til LED. Interiør, skilt, ryggelys og tåkelys foran. Tåkelys er led-moduler kjøpt hos Powerfuluk.com. Ryggelys er 80 w pærer med canbus kjøpt hos dioder.no. Interiør og skilt er ledpærer kjøpt hos Biltema. Alt har vært greit å skifte og funka, unntatt under fordørene. Disse vil ikke lyse. Under bakdørene lyser det. Er det en egen sikring kun til disse? De funka før jeg skifta. La merke til at det kom et lite blink i ledpæra i det jeg satt den i. Kan de ha kortslutta? Har ikke måleutstyr selv, så må evt ha hjelp av en nabo. Eller om noen her har noen glupe forslag?
  11. Har fått akkurat samme feil på min D4, på samme dag(?!) Kom mekaniker hjem til meg for å løse den ut, og han sa hele modulen måtte skiftes. Går på garanti for min del.
  12. Hurra! Da står den i garasjen! Etter en laaang formiddag i vente på at selger skulle si at han hadde fått hentet skiltene (En del kø hos Biltilsynet i dag), så skulle jeg signere lånet digitalt hos finanseringsselskapet. Men nei, der var det dataproblem så ingen utbetaling av lån kunne gjøres!! Da var gode råd dyre... Heldigvis var banksjefen i den lokale banken tilgjengelig, så det ble manuell signering i banken etter stengetid (Noen fordeler med små lokalbanker må man ha) Men nå gleder jeg meg til fortsettelsen og nyter hver kjøretur!
  13. Noen som vet om det var standard med kjøleboks i midtkonsollen? Så ikke ut til å være noe i denne. Har kikket på bilder i annonser på finn, og ser ut til at de flest har det.
  14. Det er 20 toms 275 breie husker ikke profilen, kan det være 45? Sommerdekka var samme felg med 265 bredde. Har faktisk tenkt det samme, mest på at det er så lav profil i forhold til komfort og slitasje Men får gi det en sjanse.
×
×
  • Create New...