Jump to content
LRforum

Audun75

Members
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Audun75

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Froland
  • Interests
    Discovery 4 SDV6 HSE 2012

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Froland

Recent Profile Visitors

217 profile views
  1. Feilmeldingen jeg får hver gang er "Faultcode 84" Batteriet ble byttet ifjor sommer, husker ikke akkurat dato. På forhånd takk om du finner ut noe
  2. Har vært i kontakt med han på mail, men får bare et overflatisk svar om at batteriet må være fulladet. Noe jeg sa at det var også... Ingen forslag til annen løsning. Har prøvd supportmail til Altox Europe, men de har aldri svart!
  3. Min erfaring med Altox og viftestyring er heller dårlig. Kjøpte wbus 5 gps til min D4 hos lrbutikken og installerte den. Men opplever stort sett hver gang at den skrur seg av og jeg får feilmelding for lav batterispenning. Nytt og fullladet batteri ser ikke ut å hjelpe. Den kutter ut som regel når spenninga går under 12V. Men dette må vel være noe som ligger inne originalt i bilen, for det skjer om jeg programmerer manuelt i bilen også. Kan man fjerne viftefunksjonen på noe vis?!
  4. Noen bilder fra monteringen. Jeg kjøpte ledningsnettet til ledbaren og dobbeltrele fra BT (42-307). Ble mye ledning til overs, bare kveilet den sammen og stripset den fast bak lykta. Er sånn passe fornøyd med lyset. Har vel kanskje vært litt godt vant fra forrige bil, da hadde jeg en 42" ledbar på 560 w og Rally 3003. Men uansett bedre enn det var
  5. Det løste seg med et par gamle flatjern som jeg hadde liggene
  6. Hvor gjorde du av hornet etter montering? Er i gang med montering av samme baren, men sliter litt med å tilpasse dem over.
  7. Har montert samme modul, men sliter med at den stopper grunnet lav batterispenning. Nytt batteri som ligger på 14.4-14.6 v under kjøring og ca 12.5-12.6 v når den står parkert. Batteriet er kodet med diagnoseutstyr mot bilen. Webasto'n starter normalt, men stopper som regel etter 4-5 minutter. Får feilkode 84 i diagnostikken i appen "Lav batterispenning" Ligger da som regel på 12.1-12,2 v etter den har stoppa. Noen som har en formening om løsning??
  8. Nei, det er nok feil. Både front- og bakrutevarme kommer på uten at Max er trykket inn
  9. Har spurt om det samme i Facebook-gruppen Landroverprat. Kom vel fram at det ikke kan kobles ut. En kommenterte dette: "Det er ikke noe problem så lenge batteri og dynamo er friskt og man kjører i mer enn 20 min. Jeg skrur alltid dette av med en gang og setter det på igjen etter ca. 30 sek. Har tatt måling ved oppstart med og uten dette på og når den starter med dette på med en gang så tar det flere min før dynamo greier å øke ladingen nok til å innhente dette, men ved å vente i ca. 30 sek så har dynamoen fått opp spenningen som har blitt brukt i starten og den greier å levere mere strøm. Det burde å vært en forsinkelse på dette men de har nok ikke tenkt så langt." Tror forøvrig grensen er rundt 3-5 pluss
  10. Tror du at du har den til salgs enda? Kan den evt brukes i en bil som ikke har DAB fra før?
  11. Har vurdert å bytte til disse selv, og billigste jeg har funnet er 1699,- for én pære(!) hos ekstralys.no. Har bytta til Night Breaker i fjernlysa tidligere, men er det evt noen som har konvertert til xenon i disse? Ang LRbutikken så er min erfaring desverre den samme, dårlig respons på henvendelser... Kjøpte en Altox-boks til Webastoen der, men tok lang tid å få svar på ting i forbindelse med dette. Og kun kontakt via mail, ingen telefonnummer å finne på nettsiden. Men gratulerer med en super bil, regner med du blir fornøyd! Jeg har hvertfall vært det i snart ett år
  12. La merke til at det så ut som om bilen var skeiv når den stod i garasjen. Fram med vater og måleutstyr. Og joda, den er ca 2-3 cm lavere på venstre side bak. Er det noe som kan gjøres? Har ingen feilmeldinger i dashbordet. Kompressor går normalt. Ca samme forskjell i alle høydemoduser. Det er målt fra toppen av hjulbuen.
  13. Jeg har også jobb som innebærer reising, dvs at den står 2 uker om gangen. Jeg pleier alltid å senke ned til tilgangshøyde når jeg parkerer. Er det "feil" eller noen negative konsekvenser av dette? Tenker liksom at det er greit for belgene å ikke stå under belastning over lengre tid?
  14. Var hos nevnte nabo for å prøve å finne ut noe. Målte om det var strøm i pæresokkelen og kobla på OBD for å se om det var feilkoder. Ingen av delene... Det var da forslaget om "svenskemetoden" ble tema. Og ganske riktig: Av med minuspolen, inn med gammel glødepære og vips så lyste det. Prøvde nå å skifte til ny ledmodul, men det gikk ikke! Man må altså ta av minuspolen og så sette i pære/modul, for så å koble på batteriet igjen. Da ble det lys Om noe kan forklare det, så værsågo Bestilte forøvrig led-moduler fra Powerfuluk.com til under dørene, gå mye bedre lys enn pærene fra Biltema
  15. Har lest denne og andre tråder ang DAB+ Har vel funnet ut at min 2012 D4 (reg sent i 2011) ikke har noe dabmodul montert. Men har ikke helt blitt klok på om det er bare å få tak i en modul, og så "plug'n'play", selvfølgelig med de rette kablene? Har funnet dab+moduler både på ebay og huggere, men det står ingenting om det følger med nødvendige ledninger... Er det normalt at det følger med eller ikke? Om det er mye jobb med omprogramering o.l. kan man jo alltids fortsette med å streame radio over BT fra mobilen.
×
×
  • Create New...