Jump to content
LRforum

Lysholm

Members
  • Content Count

    258
  • Joined

  • Last visited

About Lysholm

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Norway

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Grattis med datteren. Det er selvfølgelig en meget god forklaring, men lov oss noen bilder av skruinga når du begynner med pakkene som kommer i posten.
  2. Fikk byttet servoslange i dag. Får håpe det blir bra. Vi fikk også demontert innerskjermen og sjekket at pakningene til webastoen var til riktig webasto, noe de var.
  3. Du må vel ha gjort noe mer med vogna siden tidlig januar @MariusMorch?
  4. Har du sjekket kompressoren under reservehjulet som @MariusMorch tipset om? Marius har Mastergrad i L322 så om du ikke har sjekket det så bør du ta en sjekk. Har du forresten fått diagnosen til å fungere med bilen tidligere? Vi fikk nemlig samme utfordring da vi startet dette prosjektet, men valgte en annen bil i diagnosen og da fungerte det.
  5. Er vel på høy tid med en oppdatert todo liste for prosjektet. Mye er gjort, men det er fortsatt masse morsomt som gjenstår: - Bytte servorør/slange, del kjøpt og servoolje kjøpt - Demontere webasto og rense brennkammer, nye pakninger kjøpt - Bytte sensor for kjølevann, del kjøpt - Fikse ECU for varme i ratt - Bytte tannhjul i venstre speil, deler kjøpt - Lakkere dørhåndtak i original farve - Pusse ned og lakkere speilbraketter - Rette den siste lille bunken på øvre bakluke - Full innvendig og utvendig detailing, her trenger jeg ikke kjøpe noe, men benytte gammel erfaring og dyrt utstyr og produkter som allerede finnes i garasjen. - Grundig underspyling av hele bilen mens den henger på bukk Fordelen med listen over er at jeg kan gjøre alt selv med kun hjelp av min svoger. Det er kun en ting som jeg trenger eksperthjelp med og det er de innvendige dørhåndtakene som jeg har planer om å få trukket opp i sort skinn. Når dette er gjort så er bilen 100% og fullstendig feilfri.
  6. Bikkja er ikke helt komfortabel med høyden på luka i Range Roveren og var veldig skeptisk til å hoppe ned
  7. Har nå fått testet dekkene godt på variert vinterføre og må si de leverer godt gitt prisen opp mot dyrere dekk. De støyer riktignok en del, men det er til å leve med gitt hvor mye jeg bruker denne bilen. Skal se om jeg får gjort dette i helga. Har en del ting vi skal fikse på bilen (webasto, servorør og sensor til kjølevannet) så jeg er ikke sikker på om jeg rekker det, men skal forsøke. Har du nok strøm på batteriet? Vet man for mange feil på luftfjæring pga dette.
  8. Skal bruke den gamle engelskmannen på vinterferie til helgen og piggdekkene er dessverre både gamle og slitte. Har trålet nettet for noe som fungerer godt nok (både pent brukt og nytt) og er prismessig ok. Dimmensjonen 265/60-18 med lasteindeks på 109T eller over er ikke akkurat rimelig. Etter mye om og men ble det noen Federal dekk. Er forøvrig det som står på den nå også. Garantert ikke på nivå med Nokian og Continental, men forhåpentligvis ok for en prosjektbil. Rimeligste tilbud på denne dimmensjonen fra Nokian/Continental var på over 11.500kr, noe som jeg synes var litt vel mye for en prosjektbil. Betaler 7.000kr inkl omlegging for federaldekkene og det er svelgbart.
  9. Fant frem skiboksen som @MariusMorch liker så godt. Har brukt denne på Teslaen ifb med vinterferie og påskeferie. Nå satser vi på Range Roveren for disse anledningene og den passet i grunnen så godt som en skiboks kan passe. Skulle selvfølgelig ligget helt ned på taket, men L322en er så boxy at det passet ok.
  10. Etter bestillingen ovenfor kom jeg på at jeg måtte sjekke hvilken servoolje som skal brukes på bilen. Fant frem manualen og fant selvfølgelig ut at det er Texaco Cold Climate som er riktig. Etter masse googling så er denne gått ut av produksjon og erstattet med Texamatic 7045E som er den samme oljen som brukes på girkassen. Problemet er at oljen jeg har i servoen nå er gul/grønn. Ergo så må hele systemet flushes for at man evt skal bytte olje. Googlet derfor videre og så på hvilke spesifikasjoner som gjelder Texaco Cold Climate oljen. Etter hvert havner jeg på Biltema, der de har servoolje som tilfredsstiller kravene... https://www.biltema.no/bilpleie/motorolje/transmisjonsoljer/servoolje-chf-2000028148
  11. Da er deler på vei. Ble fra over dammen da jeg sparer over 1000kr i forhold til kjøp via forhandler i Norge.
  12. Ny runde med den gamle engelskmannen i dag. Fant ut hvilken del av hydraulikkslangen som må byttes og fikk gjennomført 4 hjulskontroll. Skulle egentlig sjekke modell nummeret på webastoen, men etter å ha skrudd ut batterikassen for så å finne ut at jeg måtte skru ut to skruer fra undersiden får å få den ut, så ga jeg f... Jeg valgte feil approach. Skulle skrudd ut innerskjermen, men da får det være til en annen gang.
  13. Jeg har en teori om hva som er galt med webastoen. 1. Pumpen går da jeg hører klikk, klikk, klikk 2. Det kommer varme, men denne er lunken som tidligere beskrevet Teorien er derfor at webastoen tenner og gir varme, men at den ikke får nok diesel pga forkokset brennkammer. Ergo er resultatet at flammen i brennkammeret er svak. Skal derfor demontere denne og rense den. For å kunne gjøre det må jeg ha nytt pakningssett. Fikk bekreftet at det er webasto på denne og ikke Eberspâcher fra Nardo Bil. Etter div google søk så ser det ut som om at det er overveiende sannsynlig at det er en Webasto Thermo Top vi snakker om (skal sjekke det, men er 90% sikker). Har derfor bestilt pakningssett til den.
  14. Testet webastoen i dag. Bilen hadde stått siden i går kveld. Satte i gang varmeren og gikk tur med bikkja. Etter 20-30 minutter er kupeen knapt halvlunken og frontruta ser slik ut. Jeg hører at det skjer noe i webastoen for det klikker jevnlig under bilen. Hvor effektive skal disse FBHene være? Luften siver bare ut fra luftelyrene, ikke noe trykk ala når man bruker klimaanlegget. Er det slik det fungerer?
×
×
  • Create New...