Jump to content
LRforum

Lysholm

Members
  • Content Count

    126
  • Joined

  • Last visited

About Lysholm

Profile Information

  • Location
    Norway

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Forøvrig: Jeg tenker å lakkere håndtakene på bilen. Jeg vurderer sort, men er jo opptatt av originalitet. Hva mener dere? Tenkte å bruke plastlakk. Noen som har erfaring med lakkerte håndtak og hvordan disse holder seg? Skjønner at alle biler i dag har dette, men tenkte på lakkering av de som er på 02-05 l322. Foreslått fremgangsmåte?
  2. Steering angle sensor renset og vipps så forsvant alle feilkoder. Vi åpnet den og så på elektronikken under mikroskop, men den så fin ut. Selve sensorplaten så litt slitt ut, men ellers i orden. Strammet også opp et par fjærer til noen sensorer mens vi holdte på. Nå er alt på plass og etter en diagnose for sletting av feilkoder så er den faktisk teknisk feilfri. Ikke verst for en RR med nesten 332000 km på telleverket. Dette måtte jo selvfølgelig feires med en god rånerunde/testrunde og bilen oppfører seg eksemplarisk. Skulle egentlig fylle diesel, men da jeg så prisen 15.50kr/l så droppet jeg det. Er bortskjemt med å kjøre elbil. Til turen la vi selvfølgelig inn the Range Rover survival kit, se bilde nedenfor. Bilde 1: Ingen feilmeldinger. Ikke skryt, bare pur glede Bilde 2: Range Rover Survival Kit .....og ja. Feiret det hele med en Cola Classic og General løs. Begge deler er egentlig forbeholdt helg og ferie, men enn sånn milepæl må jo feires
  3. Yes. Har sjekket, men det er rimeligere for alt samlet på ebay.
  4. Kan nok virke som at det er en grei løsning å kjøpe de jeg fant på eBay. Fullt sett til under 3000kr er en OK pris så får det heller være om de ikke varer så lenge. Jeg bytter jo tross alt bremsene selv.
  5. Takk for det og veldig gøy at du følger tråden. Håper også det hjelper andre som får samme utfordringer en gang i fremtiden. Jeg kjøpte jo, vel vitende, et prosjekt som sikkert har flere feil enn gjennomsnitts RRen pga den høye km standen. Den er et stykke unna der jeg vil at den skal være enda, men jeg kommer dit med tiden. Blir vel rustfjerning og lakkering til høsten slik at den er klar for vinteren. Det var riktignok veldig gøy å endelig kjøre RR etter at vi fikk på pass girkassen. Er jo som en konge på veien.
  6. Er derfor jeg spør også. Har vel fått samme inntrykk selv, men jeg har aldri erfart det selv. Dette er i grunnen min erfaring også. Man kan få kast/ubalanse i dyre bremser, men det bør være bedre kvalitet i orginale deler. Er vel Brembo som er original bremser på l322?
  7. Da var strafferunden et faktum. Demontering av rattstammen, denne gang på en vesentlig enklere måte, for demontering av steering angle sensoren. Siden alle feil peker mot denne så tenkte vi det var lurt å ta en nærmere titt på denne. I morgen får vi forhåpentligvis svaret på om vi blir noe klokere av det. Det er trangt å komme til de fire skruene som holder rattstammen på plass, men med noen akrobatiske ryggøvelser og kroppsbøyninger så får man lirket kropp og armer i en slik vinkel at man får skrudd de ut. I tillegg er det en skrue med mutter som fester rattstammen til selve styrestaget som går gjennom torpedoveggen. Legger ved noen bilder.
  8. Tok forresten noen bilder av prosjektet sist torsdag, da den ble vasket. Er penest på litt avstand.... Beklager noe uryddig rekkefølge på bildene, men slik blir det på dette forumet.
  9. Vurderer å kjøpe dette for å ha det liggende til når det er tid for bremsebytte på RRen. Noen som har erfaring med bremser fra Britparts? https://www.ebay.com/itm/RANGE-L322-03-05-LAND-ROVER-FRONT-REAR-BRAKE-ROTOR-DISC-SET-PADS-SENSORS-KIT/111814643001?fits=Model%3ARange+Rover&hash=item1a08ac0d39:g:b7sAAOSw3xJVZQK6
  10. Rattet er renset, deretter brukt alkohol for å fjerne fett. Etter dette har jeg brukt swiss wax leather healer (farve) og medfølgende svamp. Farve er lagt i flere lag, men bruk føner for å tørke hvert lag av farve. Til slutt er det lagt et tynt lag med sealer.
  11. Har fått kjørt noen turer med bilen nå og dette er ganske forskjellig fra en Tesla S som jeg normalt kjører. Det er selvfølgelig ingen overraskelse, men det er nesten så jeg føler at jeg råkjører i 80 km/t. Det krenger godt med høyt tyngdepunkt. Fikk kjørt på noen ordentlig dårlig grusveier/traktorveier i dag og der kom den ordentlig til rette. Morsomt. Bilen fungerer overraskende godt til å gi i fra seg så mange feilmeldinger
  12. Fått støvsugd og vasket bilen innvendig. Nå gjenstår kun en utvendig runde og en etterlengtet polering. Sistnevnte blir nok utsatt pga dørstokkmila. Gulvmatta på førersiden er i ferd med å gå i oppløsning. Dette er originale Range Rover tøymatter med metall på endene (mot sete). Hvis noen har en hel og fin matte til førersiden så send gjerne en PM. Alle andre mattene er hele og pene så vil gjerne kun bytte ut den ene, men om noen har et sett til en fornuftig penge så er det også interessant. Send evt PM.
  13. Ikke helt fornøyd med resultatet, men behandlingen er uansett preventiv for ytterligere forfall. Det får duge inntil videre. Har forøvrig også prøvd å varme opp håndtakene i dørtrekket for å se om trekket krymper, men det har ikke utgjort noen verdens ting. Fortsatt like ille. Har lyst å få det fikset da nye dørtrekk ikke frister.
×
×
  • Create New...