Jump to content
LRforum

tiopet

LRF Society
  • Content Count

    2,914
  • Joined

  • Last visited

About tiopet

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://home.online.no/~tiopet/
  • ICQ
    tiopet

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ringebu
  • Interests
    Bil mekking, GPS jakt, Off-roading, restaurering av gamle hus og Märklin modelljernbane entusiast.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Brugata 8, 2630 Ringebu

Recent Profile Visitors

1,148 profile views
  1. Ingen skjemmende hull eller stor slitasje i setetrekk, bare et svimerke etter sigarett på førerstol sete (sees på bildet). Jeg har renset dem en gang for mange år siden, så de lukter ikke røyk. Kan ta flere bilder nærmere hvis det trengs.
  2. tiopet

    Takluke defender

    Jeg skulle gjerne slippe den takluka på min 110, blir blendet av sola og føler meg lett kokt i toppen hver sommer. Men da trenger jeg et tak uten hull.
  3. Støtter den Diesel (og miljødiesel) er og blir fremtidens drivstoff for oss alle i mange generasjoner til. Vel kanskje jeg kan re-vurdere når hydrogen eller atomdrift er klart og lett tilgjengelig i hele Norge. Noen som har bilde av Disco 2 med 205/70-16 dekk
  4. Akkurat samme problem her i gudbrandsdalen. En masse strekningsmålinger i 80 sone, som gjør at bilen går konstant på 2500 rpm med dertilhørende irriterende unødvendig motorstøy. Ellers har vi disse lange 70 sonene hvor bilen legger seg enda et gir ned og fastholder sin irriterende 2500 rpm og støy. I tillegg har bilen begynt med skrangle lyder, fra noe som er løst inni katalysator og noe som er løst inni midtre eksospotte (varmeskjoldet mitt er dønn fast og sikret). Banker på katta og midtre potte med hammer så hører man tydelig noe som skrangler inni der Er vel kjøring med høyt turtall som har ristet løs innmaten. Finns det en elektrisk overdrive som kan monteres på automaten?
  5. På min gamle 1995 Ford E-350 van med 7.3 Turbo diesel V8, kunne jeg måle dette med idealfart helt nøyaktig. Har en laptop jeg koblet til diagnose kontakten, hvor jeg kunne lese av hvor mange gram diesel per innsprøytning per sylinder. Der fant jeg ut at 97 km/t var idealfart på flate motorveier. Da brukte den kun 1,05 liter per mil. Testing var på tørt sommerføre, om vinteren på våt asfalt var forbruket 1,12 l/mil. Beregningen min tok hensyn til bilens vekt og hestekrefter. Når jeg satte inn en +100 Hk chip, så ble forbruket ved 97 km/t 0,98 l/mil. Jeg tenkte at ved å sette inn chip så kunne jeg kjøre litt fortere og ha samme forbruk, men nei. Allerede fra 100 km/t så stiger forbruket drastisk. Dette sier det meg at det er girkassa og luftmotstand i tillegg som holder forbruket oppe. Det eneste chippen gjorde for meg, bortsett fra minimalt lavere forbruk, var å kunne kjøre forbi treginger i 80 sone som en rå sportsbil med et turbo hviin og rått brøl Ikke verst for en bil på 3 tonn.
  6. Ja, det er den i tanken. Td5 har kun en 1 pumpe for diesel tilførsel og den sitter nedi tanken.
  7. Jeg kjøper dem fra ebay til 49.99 engelske greier og de uler ikke så mye. Litt annerledes ul en originalen fra vdo, og høres bare før oppstart. Foreløpig har den levd 8 måneder og 10tusen km ca. Tror de kalte seg D2Pautoparts på ebay.co.uk
  8. De får stå litt til da Flytter dem ut fra kontoret og opp på garasjeloftet snart (får liksom ikke brukt kontoret ute i verkstedet når de okkuperer pulten, noe de har gjort i 3-4 år). Best å pakke dem inn i plast, så ikke støvet der oppe tar dem.
  9. tiopet

    Serie 1 kalesje

    Har ikke ekstra bøyler. Når ungene er med på tur i bil, så er det kun i Land Rovere de ikke blir bilsyke i. I alle vanlige biler og busser, så blir de fort kvalme og dårlige. Selv sier de at det kun er i Land Rover de kan se godt ut fra baksete. På moderne vanlige biler i dag så kan man knapt se over rattet selv om jeg er 184cm. Sikkerheten til passasjerer går på bekostning av utsyn og er sikkert grunnen til at moderne biler er oftere innblandet i ulykker.
  10. tiopet

    Serie 1 kalesje

    Tusen takk for oppklaring. Da har jeg tydeligvis 80" bøyler og 86" canvas Da blir det test og kjør etter hvert, så får vi se hva man gjør. På min gamle 88" kjørte jeg uten tak eller kalesje hele sommerhalvåret. Under kjøring i regnvær så hadde jeg bare en liten kalesje over bagasjerom, vindtrykket i fart holdt regnvannet unna forseter. Brukte oilskinn frakk og sånn skinn hatt (cowboy lignende sak). Ved parkering brettet jeg kalesjen over hele bilen og festet den med strikker.
  11. Den skal vel ikke stoppe, bare gå stillere på lavtrykk Så lav trykk pumpa skal du kunne høre altså.
  12. tiopet

    Serie 1 kalesje

    Har alle knagger og kroker rundt hele bilen, bare lurer på om jeg må ha de delene rundt side-dørene. Kalesjen har jo vært montert av tidligere eier, tydeligvis uten de delene som mangler. Hvis det da er bruk for dem.
  13. Mål bunn av understell til sittepute i fremkant er 16cm og kan justeres opp til 20cm på spaken på siden av setet.
  14. Skal ta et mål. Disse kan justeres i høyde i fremkant, mener jeg. Hadde dem i Defenderen, perfekt sittestilling for meg som er lang i bena og kort i overkroppen. Men vegvesen ville ikke godkjenne dem uten bedre innfesting enn originalt. Da satt jeg 5 cm høyere enn originale defender seter. (Grå technostoff på defender setene mine).
×
×
  • Create New...