Gå til innhold
LRforum

tiopet

LRF Society
  • Innlegg

    3 555
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

5 følgere

Contact Methods

  • Website URL
    http://home.online.no/~tiopet/
  • ICQ
    tiopet

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ringebu
  • Interests
    Bil mekking, GPS jakt, Off-roading, restaurering av gamle hus og Märklin modelljernbane entusiast.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Brugata 8, 2630 Ringebu

Nylige profilbesøk

3 617 profilvisninger

tiopet sine prestasjoner

ENTUSIAST

ENTUSIAST (7/7)

  1. Råtøft er helt sikkert, bare elsker skikkelig diesel-lokomotiv-lyd, som jeg har i de to andre bilene mine. Dog med turbo i dem (Ford F-250 og Ford E-350) Mulig jeg er små-skadet etter 20 år som maskinoffiser i utenriksfart
  2. Her er bilder fra en som har satt inn en Ford 7.3 idi diesel V8 i en disco 2 som tidligere hadde bensin V8. Synd han har lakkert motor gul, folk tror det er en Caterpillar motor. Dette har jeg tenkt var umulig, siden blokka er så stor og tung. Har selv alltid drømt om å få en 7.3 inn i min Defender og få en motor som altid går
  3. tiopet

    Caranex telt

    Ja, det har jeg. Følger med ekstra duk og en stang som liksom skal kunne brukes når bilen er kjørt fra, men jeg skjønner ikke hvordan det skal henges på Instruksjonsbok sier ikke noe om det.
  4. tiopet

    Dieselpumpe Td5

    Har 2 stk. Brukte og testede disco 2 pumper liggende for salg
  5. Ikke i dag, men på lørdag. Tur med biltralle over Sognefjellet. Som heldigvis var åpent den ene dagen jeg skulle over og hente en bil. Kjettinger og ekstra diesel + diverse var med i tilfelle man måtte overnatte i fjellet. Slitet jeg hadde opp bakken fra Fortun til toppen, er en annen historie. Da sto Defenderen på hengeren, mens beistet jeg hentet skulle dra dette hjem på sommerdekk
  6. Får ikke skiftet lager i reimstrammer, reimhjulet er to-delt og klinket med lager i midten. Så strammer er fabrikkny hver gang.
  7. Bytta kulelager i reim løpehjulene på Td5. De nye jeg satte på for en uke siden vinglet og var så dårlige, så nå får dem SKF kvalitets lager. Allmakes var vist dårlige greier.
  8. Rolf slo til og gjettet riktig på kjøretøy David Brown 880 selecta-matic traktor. David Brown er jo eier av Aston Martin og derfor bilene hans begynner med DB Glemte å nevne at fremhjul er sandblåst,grunnet og lakkert hvite med nye slanger og dekk. Bildet er tatt når den kom hjem fra verksted som skiftet bremser i september.
  9. Guttungens Aston Martin DB880 prosjekt selges for kr. 15000 eller bud. Den har fått ny motorolje og oljefilter, rengjort drivstofftank og nytt drivstoff, nye drivstoffiltre. Nytt batteri, tenningslås og nytt eksosanlegg. Verksted har skifta bremser og simringer i bakaksel. Den vil ikke starte uansett hva vi gjør, så nå får den gå videre til noen andre. Husker ikke årsmodell, men kan være fra 1960-1970 en gang.
  10. Hm. får ikke varmeren til å gå mer enn et minutt. Dette easystart T tidsuret skjønner jeg ikke noe av, er så mange innstillinger og dårlig bruksanvisning fra Eberspacher med kryptisk forklaring. Kupevifta startet heller ikke, mulig tidsuret må programmeres til det og Tror jeg vil gå tilbake til den gamle bryteren på dash med "on" eller "off" Det funket fint på den gamle, var det kaldt når jeg kjørte, så bare trykke "on" og det ble varmt. Var motor av, så gikk kupevifte på lav hastighet. Dette tidsuret må jeg trykke tre ganger på før den starter Ikke lett å gjøre under kjøring.
  11. Har montert inn den nye Eberspacher D4W i går og stusser litt over vannslange tilkoblingene. Den er jo koblet til slik den gamle var, bare at den nye utgaven er større og ikke passer nedi braketten. Så nå sitter den med patentbånd i den gamle braketten. Tror jeg koblet den riktig vei på slangene, husker ikke lenger da jeg har kjørt noen år uten med slangene bare koblet sammen. Dieselvarmeren har innebygget vannpumpe og dieselpumpe, så slipper den ekstra oppkoblingen. Så til koblingen jeg gjorde i går. Varmeren suger fra et T-stykke som sitter mellom radiator og vannpumpe. Varmeren leverer til dieselkjøler, den lille stussen som peker nedover på dieselkjøler. Er det riktig å kjøre vannet den veien? Da kommer jo varmtvannet inn motsatt vei til ekspansjonstank og varmeapparat. Hvordan funker det når man kjører dieselvarmer mens motor går? Trodde varmeren burde levere direkte inn på varmeapparatets innløp??? Kan noen voksne komme på banen og forklare meg kjølevannets retninger? PS. Merket meget stor forskjell på å lufte kjølevannet med å uten dieselvarmer. Uten dieselvarmer så går det fort å få ut all luft av kjølevannet. Med dieselvarmer tok det flere timer å få ut lufta, samt flere kjøreturer i bratte oppover, nedover og skrå bakker før lufta endelig kom ut. Skulle tro dieselvarmeren har en tilbakeslags ventil inne i pumpa.
  12. Montert tilbake ny dieselvarmer og bytta ut frostvæske til Evans vannfrie kjølevæske. Stusser dog på tilkoblingen av kjøleslanger på varmeren om de er rett koblet Varmeren har innebygd vannpumpe. Så sug kommer fra T-stykke mellom radiator og vannpumpe. Men utløpet går til dieselkjøler? Skal den det da?
  13. Skog og skog, egentlig ikke men kaller de 40 trærne der for vår skog. Pluss alle de småtrærne innimellom Neste år spør jeg kommunen igjen om å få tildelt et tynningsfelt. Noen år siden sist jeg fikk hugge noen få trær inne i statsallmenningene. Fordel med Defender og vinsj eller traktor inni der.
  14. Bare styr unna John Craddock inntil videre. I hvertfall til de har løst problemene med mva. Du må betale mva to ganger på varene de sender til Norge, i tillegg til tollbehandlings gebyr
×
×
  • Opprett ny...