Jump to content
LRforum

tiopet

LRF Society
  • Content Count

    3,549
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

About tiopet

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://home.online.no/~tiopet/
  • ICQ
    tiopet

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ringebu
  • Interests
    Bil mekking, GPS jakt, Off-roading, restaurering av gamle hus og Märklin modelljernbane entusiast.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Brugata 8, 2630 Ringebu

Recent Profile Visitors

2,859 profile views
  1. Bytta kulelager i reim løpehjulene på Td5. De nye jeg satte på for en uke siden vinglet og var så dårlige, så nå får dem SKF kvalitets lager. Allmakes var vist dårlige greier.
  2. Rolf slo til og gjettet riktig på kjøretøy David Brown 880 selecta-matic traktor. David Brown er jo eier av Aston Martin og derfor bilene hans begynner med DB Glemte å nevne at fremhjul er sandblåst,grunnet og lakkert hvite med nye slanger og dekk. Bildet er tatt når den kom hjem fra verksted som skiftet bremser i september.
  3. Guttungens Aston Martin DB880 prosjekt selges for kr. 15000 eller bud. Den har fått ny motorolje og oljefilter, rengjort drivstofftank og nytt drivstoff, nye drivstoffiltre. Nytt batteri, tenningslås og nytt eksosanlegg. Verksted har skifta bremser og simringer i bakaksel. Den vil ikke starte uansett hva vi gjør, så nå får den gå videre til noen andre. Husker ikke årsmodell, men kan være fra 1960-1970 en gang.
  4. Hm. får ikke varmeren til å gå mer enn et minutt. Dette easystart T tidsuret skjønner jeg ikke noe av, er så mange innstillinger og dårlig bruksanvisning fra Eberspacher med kryptisk forklaring. Kupevifta startet heller ikke, mulig tidsuret må programmeres til det og Tror jeg vil gå tilbake til den gamle bryteren på dash med "on" eller "off" Det funket fint på den gamle, var det kaldt når jeg kjørte, så bare trykke "on" og det ble varmt. Var motor av, så gikk kupevifte på lav hastighet. Dette tidsuret må jeg trykke tre ganger på før den starter Ikke lett å g
  5. Har montert inn den nye Eberspacher D4W i går og stusser litt over vannslange tilkoblingene. Den er jo koblet til slik den gamle var, bare at den nye utgaven er større og ikke passer nedi braketten. Så nå sitter den med patentbånd i den gamle braketten. Tror jeg koblet den riktig vei på slangene, husker ikke lenger da jeg har kjørt noen år uten med slangene bare koblet sammen. Dieselvarmeren har innebygget vannpumpe og dieselpumpe, så slipper den ekstra oppkoblingen. Så til koblingen jeg gjorde i går. Varmeren suger fra et T-stykke som sitter mellom radia
  6. Montert tilbake ny dieselvarmer og bytta ut frostvæske til Evans vannfrie kjølevæske. Stusser dog på tilkoblingen av kjøleslanger på varmeren om de er rett koblet Varmeren har innebygd vannpumpe. Så sug kommer fra T-stykke mellom radiator og vannpumpe. Men utløpet går til dieselkjøler? Skal den det da?
  7. Skog og skog, egentlig ikke men kaller de 40 trærne der for vår skog. Pluss alle de småtrærne innimellom Neste år spør jeg kommunen igjen om å få tildelt et tynningsfelt. Noen år siden sist jeg fikk hugge noen få trær inne i statsallmenningene. Fordel med Defender og vinsj eller traktor inni der.
  8. Bare styr unna John Craddock inntil videre. I hvertfall til de har løst problemene med mva. Du må betale mva to ganger på varene de sender til Norge, i tillegg til tollbehandlings gebyr
  9. Originalen her ble 265000 km og 22 år gammel. Kløtsjmaster og slave er fortsatt de originale fra 1999.
  10. Felt noen grantrær på fjellet, lagt kubbene i hengeren, tar de med hjem for kløyving på traktoren. Blir nok noen turer til neste uke, da det var mye trær som skal bort. Viktig med riktig verktøy til jobben
  11. Kan godt være det ja. Kjøpte komplett kit fra L.O.F.
  12. Sjekket motorolje og fylt spylervæske Godt når alt virker
  13. Jeg monterte HD SMF (heavy duty single mass flywheel) på min, merker overhodet ingen forskjell på den gamle DMF og den nye SMF svinghjulene Eneste er at klakkelyden er borte og jeg kan kjøre uten å tenke på et svinghjul som kan komme etter meg inn i bilen
  14. Den beveger seg fint, er noe annet inni der som ikke slipper igjennom diesel. Så pumpa må demonteres fullstendig.
×
×
  • Create New...