Jump to content
LRforum

tiopet

LRF Society
  • Content Count

    2,935
  • Joined

  • Last visited

About tiopet

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://home.online.no/~tiopet/
  • ICQ
    tiopet

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ringebu
  • Interests
    Bil mekking, GPS jakt, Off-roading, restaurering av gamle hus og Märklin modelljernbane entusiast.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Brugata 8, 2630 Ringebu

Recent Profile Visitors

1,213 profile views
  1. Skulle bare skifte bærekuler, simring, støtdemper og foring på høyre forhjul. Siden delene jeg bestilte kom i dag. Under demontering så knekker bolten i begge endeleddene, må skjære bort stubbene med vinkelsliper. Ene endeleddet på styrestaget er selvfølgelig ikke utskiftbart, så nå må jeg bestille deler igjen. Jeg så jo på de stagene i nettbutikken og tenkte at jeg kunne spare litt ved å la dem være. Det straffet seg. Så det var den ferien, nå ryker siste rest av feriepenger på nye deler i år også. Håper fruen går med på telt tur , grille pølser og veteranbil opp i nærmeste skogholt Ungene blir sikkert glade uansett.
  2. 2 framseter koster mer enn det jeg har betalt for noen av bilene mine. Tror jeg skal prøve sete forhøyningsrammer først og kanskje er man heldig og det dukker opp noen brukte nyere seter.
  3. Første som jeg kommer på er jordfeil eller skadet ledning som jorder av og til. Evnt. en dårlig sensor.
  4. Min holder også lockup i fjerde gir ned til 72 km/t så lenge jeg hele tiden har litt pådrag. Når den er nede i 72 km/t så må jeg sakte øke farten opp igjen, trykker jeg for fort så girer den ned til 3. Med cruisecontrol på og det kommer en liten motbakke så girer den ned til 3 rett under 80, og når veien igjen flater ut så girer den ikke opp igjen Da må jeg selv gasse på til 86 for å få lockup og slakke av til 80 og sette på cruise igjen. Cruise controllen er alt for treg i reguleringen, eller er den laget slik for at lockup ikke skal falle ut hver gang den møter en svak helling. Har også lagt merke til at når kassa er kald, så skifter den til lockup ved 86 km/t. Når den er gjennomvarm så kan den skifte ved 80-82 km/t. Har testet dette på samme strekningen flere ganger. Om vinteren så kan jeg kjøre i 90 uten lockup helt til kassa blir varm nok før den går i lockup.
  5. Helt enig at det er irriterende å kjøre sånn i time etter time på landeveiene, med dertil økt forbruk. Det værste her er fotoboks gjennomsnitts måling i 80 sone, når alle ligger i 70-75 og koser seg på høyt gir med lavt turtall. Selv ligger jeg bak i skrikende 2800 omdreininger med øreklokker Hva kan gjøres? Noen nevnte at man kunne sette inn Heavy Duty converter. Er det en nogenlunde enkel fungerende løsning?
  6. Jeg prøvde å sette inn seter fra en gammel Range Rover Classic. Satt 5 cm høyere og passet meg meget godt. Selv har jeg ikke slik svai i ryggen som de originale Defender setene har og krampa tar meg etter noen timer. På Vegvesen kontroll så måtte de setene fjernes, fordi de ikke var festet nede i ramma. På spørsmål om hvorfor de måtte ha fester helt nedi der for, så sa de at setene i seg selv var så tunge at de originale festene var for dårlige. Samme med belte feste mellom setene, de måtte også ha stag nede fra ramma. Så nå skal jeg kjøpe meg sete forhøynings rammer og prøve det. Blir ikke det godkjent heller så blir det serie 3 seter med lav rygg, der satt jeg nogen lunde godt.
  7. Min luke har ikke sånne stag som kan låses, ei heller de støtte stagene som kan felles inn. Kanskje fordi bilen min er 1956 S1 86" Har ikke bilde av tak og hengsel, fordi det er pakket inn for sommeren innerst i garasjen. La ved bilde fra delekatalogen, nr. 42 er fjæren som jeg mangler (er 2 stk. en på hver hengsel). Delenr: Spring for quadrant 302198. Finner ikke de noe sted på nettet.
  8. Bestilte et monsterlass med deler fra England til disco 2 og Defender på mandag. Dagen etter dro jeg til Erik på Liertoppen og hentet det som jeg glemte i bestillingen Tollavgiften på 3852,- ble betalt i dag, så da er nok pakken(e) rett rundt hjørnet.
  9. Sniker meg inn her med et spørsmål om noe annet relatert til cat flap'en Hvor får man tak i fjærene som holder den døra oppe? Begynner å bli lei av å holde den oppe og fomle etter kosteskaftet hver gang
  10. Akkurat sånn jeg ønsker meg Får man kjøpt disse flatpakket eller er de ferdig montert, med dertil firedoblet frakt.
  11. Biltema har Cold Climate oil til ACE og servo Den heter CHF 11S med delenr: 36-9870
  12. Jeg har disco 2 automat og den må trille før jeg får skiftet mellom høy og lav og tilbake, samme var det på den andre disco 2 jeg hadde. Det var sånn på disco 1 jeg hadde også. Samtlige RRC med automat jeg hadde måtte trille de også. Når jeg tenker etter så må jeg trille litt på Defenderen også og den har manuell kasse
  13. Island-4x4.co.uk har til £83.34 Engelske penger, delenr: WJP108110.
  14. Bryter på pedal kan måles om den virker. Sjekk kontaktene på baklys også, på min var det løse pinner ( når jeg dytta inn kontakten så gikk pinnene bare inn i lampehuset).
  15. Ingen tappe plugg. Hevert, hvis du har hull i gulvet (eller annen suge pumpe). Ellers må tanken ned og masse banning fordi den er halvfull og tung som f...
×
×
  • Create New...