Jump to content
LRforum

tiopet

LRF Society
  • Content Count

    3,096
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

About tiopet

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://home.online.no/~tiopet/
  • ICQ
    tiopet

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ringebu
  • Interests
    Bil mekking, GPS jakt, Off-roading, restaurering av gamle hus og Märklin modelljernbane entusiast.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Brugata 8, 2630 Ringebu

Recent Profile Visitors

1,785 profile views
  1. Husk at Hvite Led kan brukes bak hvit symbol, grønn led bak grønn symbol og rød led bak rødt symbol osv. Dette for å få maks utbytte av led pærene. F.eks. I blinklys på utsiden av bilen har jeg orange glass og da lyser det best med orange led pærer inni. Bruker jeg hvite led pærer bak orange glass, så filtreres bort noe av lyset
  2. Det er kanskje det letteste, siden jeg har topp som virker, hjerne som matcher og en turbo som ikke bruker olje. Er nok best å trykkteste toppen før montering, hvis jeg går for denne løsningen. Brumunddal er ikke langt unna, skal til Lillehammer på torsdag uansett. Send gjerne priser og hva dere har på tlf 9090933fem. Lars
  3. Tusen takk for tilbudet, men da må jeg skaffe en hjerne som matcher. De er omtrent umulige å oppdrive om dagen ser jeg (ebay, osv). Veldig fristende, men prisen for å skaffe en auto hjerne og omprogrammere den har jeg ikke råd til
  4. De pleier ikke teste røykgass på EU her. Bare fører over det som står, så lenge bilen ikke ryker svart eller lukter surt og uforbrent. Men nå var det krav om test fra vegvesen, siden bilen måtte gjennom bruktbil import systemet for å få en grunnmåling ved "ankomst". Dette er jo rammesvindel bilen, jeg har kjørt og eid siden 2014 og fikk i sommer nytt skilt nr og ny årsmodell. Tidligere eier har gjort opp for seg, bare så det er nevnt igjen. Kanskje overrus sperre ikke virker, den er jo elektronisk styrt, tror jeg. Siden den viser seg å være fra Island, så har de
  5. Jeg trekker ofte store tunge tilhengere, type 2,5 tonn og mer. Så jeg skal skaffe meg transferkasse temp måler og vurderer eksostemp måler. Men først må jeg vist ha ny motor i trolljegeren
  6. I et krisetilfelle kan man jo gå for en blokk som er i orden. Har utstyr for å planslipe topp og blokk
  7. Da er det bekreftet, min 1999 Defender med 10P har tatt kvelden. Sylinder 1 har revnet foring, ca 5 cm fra toppen. Sprekk rundt hele. Fant kjølevann i sylinder 1 og 2, så noe har skjedd i sylinder 2 også. Mulig topp pakning der ser det ut som. Fant oljete belegg i ekspansjonstank og majones på innsiden av topplokket. Alt dette skjedde noen dager etter EU kontroll hvor de ruset motor til maks flere ganger i 30 minutter for å prøve å få utslag på eksos måling. De fikk ingen utslag på eksos utslipp De testet på en 2018 VW golf som sto ved siden av og den feilet med en ga
  8. Nei, har hatt det sånn så lenge jeg har eid bilen. Alltid noe annet som skjer som må fikses først Men høyttaler virker fremdeles hos meg. Akkurat nå, har jeg vann i olja og olje i vannet Som sagt alltid noe annet som må fikses først, før komfort ting.
  9. Tusen takk for all hjelp underveis Camarogeddon Kjørte deilig varm bil når jeg fraktet Defenderen på henger bort til verksted i dag. I morgen blir det å demontere i motor for å finne feilen. Regner med at toppen er sprukket, siden den har 10P motor, men det blir en annen sak.
  10. Oh yess Hot air. Problem er løst. Fulgte ledninger en gang til i dagslys og lampe, ikke bare i mørket med lampe. To tykke ledninger (+ og -) fra varmer og frem under bilen i strømpe med masse tynne ledninger. Midt under bilen forsvinner alle de tynne opp i dash (til ur) og ned igjen en tykk ledning, derfra går det tre tykke ledninger fremover i ny strømpe. Ut av den strømpen kommer det bare to tykke røde ledninger frem og inn på sikringer. Fjernet en del av strømpen og der kommer det frem en tykk brun minus ledning, med kabelsko som har mistet partneren sin.
  11. Da har jeg en plan for morgendagen Prøver med separat strøm tilførsel for å være sikker på at brenner faktisk virker. Virker den, da vet jeg at det er et kabel problem.
  12. Da får jeg måle mer, har ikke lyst til å kjøpe nytt kretskort uten videre. I følge verksted boka under feil finding, så står det, slik det skjer i mitt tilfelle. At varmelampe lyser, men ikke noe mer skjer - Da er vifte/forbrenningsvifte eller kretskort ødelagt. Jeg målte motstand på alle deler i brenner og de viser lik motstand, så vifte/forbrenningsvifte virker ok. Da står jeg igjen med kretskortet. Men jeg skal måle ledninger til og fra en gang til slik du nevner og dobbeltsjekke at jording er god nok. Lurte på om jeg skulle ta + og - fra det ene bat
  13. Har ikke sånt i Lokomotivet (1999 Ford E-350). Men kan jeg ha et sånt i Defenderen som har Eberspacher som ikke vil virke? Ok. Alle ledninger til og fra varmer, ur og batteri er saumfart med lupe, ingen skader eller gnagsår noe sted. Målt alle ledninger mellom ur og varmer, og varmer og batteri, og ur og batteri. Alt i orden der, også sikringer. Da må det være intern jordfeil som gjør det. Siden spenning faller med en gang man trykker start, så må vifte være første sjekkpunkt. Det er jo den som starter først, for å lufte ut før tenning, så det ikke s
  14. Jada her er det noe muffens. Måler hvilespenning 12.74 volt på X6 2 og 8. Trykker start på varmer og spenning faller til 0.90 volt.
  15. Yepp, her har vi en løsning. Printet ut hele repair shop manual 07/2000 utgaven hos butlertechnic og la alle skjemaene etter hverandre for sammenligning. Skjemaet du viser over her er fra side 714 Air top 2000 diagnosis om 24V ADR operation og med control element. Jeg har side 704 Air top 2000 diagnosis om 12V/24V med combination timer. Det tidsuret jeg har heter combination timer. Den uten tidsur er control element. Etter google søk. Videre står det på side 704 om min varmer at X11 2og 3 kun er for ADR kjøretøy. ADR er vel for brann og eksplosjons
×
×
  • Create New...