Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

tiopet

LRF Society
  • Innholdsteller

    2 880
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om tiopet

  • Rang
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://home.online.no/~tiopet/
  • ICQ
    tiopet

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ringebu
  • Interests
    Bil mekking, GPS jakt, Off-roading, restaurering av gamle hus og Märklin modelljernbane entusiast.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Brugata 8, 2630 Ringebu

Nylige profilbesøk

1 080 profilvisninger
  1. En bit gammel fortøyningstrosse med 2.5cm diameter og shakkel i begge ender fungerer fint for meg. Ikke er den elastisk og kommer tilbake når noe slipper heller.
  2. Er oljekryp helt inn i ECU her også. Åpnet og rengjorde, men det var ikke mye som hadde kommet inn. Faktisk minimalt, men stor skade kan det sikkert ha gjort. Leste om en i England som bare byttet ut de to store kondensatorene inni der så virket de igjen. Han hadde gjort det på 4 ECU'er og alle virket igjen. Han fikk kjøpt kondensatorene på ebay fra kina. Når feilen er funnet og bilen går igjen. Så skal jeg jaggu gjøre et forsøk på den ødelagte ECU'en MSB ECU'er lages ikke lenger og er vist erstattet med NNN utgaver. NNN utgavene må vist gjennom en omfattende omprogramering for å virke på biler med MSB, skriver han i England. Da er det i hvertfall verdt et forsøk å skifte kondensatorer.
  3. Supert Da må jeg finne en som heter MSB 101170 eller en annen som er programert om til tidlig 10P motor med manuell kasse.
  4. Hadde en merkelig lyd på bilen i dag jeg også. Etter mye lytting og holde på deksler rundt om kring, så fant jeg ut at plast oljepåfyllings lokket lagde den ene lyden. Litt gummi fra en gammel innerslange i mellom så var den stille. Neste lyd kom av at plast deksel over motor dunket borti fuelkjøler. Løsnet noen omdreininger på skruen som holder deksel fast ved fuelkjøler og da var den lyden også borte. Nå ble det jaggu en stillegående motor på tomgang. Neste blir å skifte eksosanlegg, det fleksible leddet under turbo skrangler som bare det ved 1800-2100 rpm + at noe inni midtre potte skrangler og deksel over potta. Ut med katta, vekk med midtre potte og nytt enderør med potte ligger nå klart på hylla
  5. Begge jordpunkter i kassa ble rengjort. Etter rep. av sikringsboks så fikk jeg batterispenning på diagnose apparat. Før så fikk jeg bare 8.86 V på diagnose, med 12.6 V på batteri. Koblet på startkabler og får 14.4 V under forsøk for å eliminere svakt batteri. Dysene ble satt inn der de satt, tok og skiftet på en og en. Har skrevet ned koder og kan sjekke dem i morgen.
  6. Kjenner til det som eier fortalte når han leverte den, samt at vi prøvekjørte slik den kunne gå. Etter mange startforsøk så kan det hende den starter. Når den starter så går den på tomgang. Gir du gass så dør den. Fant da ut at på prøvekjøring så fikk vi kjørt den hjem igjen på tomgang uten stop. Fant olje i kontakt på toppen og helt ned i ECU kontakter og litt inni ECU. Skiftet ledningsnett i toppen og kobberskiver og O-ringer på injektorer. Byttet likegodt Trykkregulator siden den også lakk diesel. Deretter skiftet jeg også veivsensor, siden den var full av diesel. Det var skiftet dieselpumpe på et annet verksted for et år siden. (Syns ikke den høres ut som den skal, ikke noe mjauing. Bare jevn during). Så pumpe er en av de hovedmistenkte akkurat nå, nest etter ECU. Den har stått litt i vinter, men startmotor virker rask og fin. Nå sporer vi litt av og tråden skulle vært på Defender eller elektrisk. Men startet denne tråden her siden ECU går til flere enn bare Defender.
  7. Prøvde 1998 ECU i min bil og den ville ikke starte. Satt tilbake 1999 ECU og bilen startet med en gang. Altså kan jeg bekrefte at ECU er gåen. Prøvde da 1999 ECU i den jeg reparerer og den vil fremdeles ikke starte? Så der er det noe mer som lurer. Sikringsboksen har jeg reparert, var smeltet pluss ledning fra batteri pga fuktighet. Det er fryktelig mye drit i bunnen av kassa, og irr på alle sikringer.
  8. Driver å reparerer en 1998 Defender td5. ECU er tydeligvis gåen, sikringsboksen ved siden av var også delvis smeltet. Bilen starter ikke og hvis den gjør det så går den kun på tomgang. Skal prøve å bestille ny/brukt ECU og får da opp at de heter NNN 500020 eller NNN 000120, mens den i bilen heter MSB 101170?? Hva er forskjellen? Gikk ut og sjekket den i min 1999 Defender td5 og der også sitter det en MSB 101170
  9. Jeg har også sånne fra Finn.no. Gratis og gode greier. Har to på bilen når det trengs, dessverre ikke noe bilder. Er meget enkelt å snu åpningen på disse gamle boksene (svigermor kister ). Må dog popnagler til, men det har de fleste tilgjengelig. Har ellers en gammel stor bred, hvit en i glasfiber til salgs for 200,- (Svintung å håndtere alene, derfor selges den).
  10. Selvfølgelig skulle det begynne å snø, når jeg holder på å skifte injektor tetninger. Da måtte jeg sette opp et mekketelt i full fart på LR vis
  11. Vurderte å prøve med loddebolten jeg også, men det var ikke nok plast igjen å smøre utover
  12. Bare hyggelig å kunne hjelpe. Siden jeg skulle ned dit i helgen så ble det jo raskere enn posten.
  13. Ved avgass problemer på dieselbil, så fyller jeg biodiesel fra Eco-1 stasjon (Polar 1G heter vel dieselen). Da forsvinner alle svarte røykdotter helt magisk av seg selv Hadde akkurat samme problem på de baklyktene nede i fangeren, på min ble ene pinnen skjøvet inn i lykta en å skli inn i kontakten. Elendige plastloddepunkter inni lykta som slipper.
  14. Jeg syns ikke kammen og loben på vippearmen ser så slitt ut. Litt dårlig oljesmøring har det nok vært. Jeg ville åpnet og tatt av kamaksel og sjekket at oljeboringene i aksel er åpne og fine. Litt slitasje kan jo enkelt justeres. Tut og kjør og skift olje to ganger med kort intervall og deretter normale oljeskift.
  15. Du finner helt sikkert en eller annen svak antydning til nr på rammen din. Men uansett det skal ikke være noe problem så lenge rammen ser original og urørt ut. De kan uansett finne nummeret ved bruk av røntgen apparat, hvis de skulle tvile på bilen.
×
×
  • Opprett ny...