Jump to content
LRforum

tiopet

LRF Society
  • Content Count

    3,200
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

About tiopet

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://home.online.no/~tiopet/
  • ICQ
    tiopet

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ringebu
  • Interests
    Bil mekking, GPS jakt, Off-roading, restaurering av gamle hus og Märklin modelljernbane entusiast.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Brugata 8, 2630 Ringebu

Recent Profile Visitors

1,974 profile views
  1. Før brukte jeg tec-7, så bytta jeg til sikaflex pga at den er billigere. Så kom jeg over en fra biltema og den overrasker i kvalitet, faktisk vil jeg si den er bedre enn tec-7 og like god som sikaflex. Silikon er fy-fy fordi den løsner med årene i sollys og flasser av. Vinneren min er BT Multibond fra biltema. Blir til en ganske hard gummi, som biter seg skikkelig fast til alt. Taket på defenderen min sprekker opp i plateskjøtene. Brukte tec-7 første gangen for 6 år siden, det løsnet etter 2 år og kan dras av i striper. Så brukte jeg sikaflex, den sitter noen sted
  2. Da er de maken til mine. De går ikke utenpå takvinduene. Jeg har ca 2 cm klaring på mine også. Kjøper dem av deg.
  3. Kanskje de passer til min, jeg har et par på taket som går akkurat klar. Skulle hatt 2 par for å få 4 bøyler totalt. Må ut og måle, da Thule(ingene) ikke klarer å merke dem med nr.
  4. Har sjekket at kammene er riktig justert igjen, når kam står på det høyeste, skrudd til den bunner og 1 omdreining tilbake og så satt fast. Gikk over alle dysene med 40Nm moment, akkurat som sist. Kun cyl 4 som beveget seg ørlite. Tok like godt alle til 45Nm i et siste forsøk for gjengene kommer ut. Dobbelt sjekket dem ved 45Nm en gang til før lokket kom på igjen. Dro opp pumpa, den var ren og fin og alle slangene så meget fine ut. Satte den ned igjen og skrudde til lokket med 35Nm. Lufteprosedyre igjen. Gassen i bunn og så hoster den seg igang. Går
  5. Har ikke diesel i kjølevann, ikke øker det eller minker på nivået i tanken. Oljen ligger stabilt på maks siden motorbytte og ser og lukter helt fin. Pumpa går fint på begge trinn, årsak til at den gamle pumpa ble tatt ut var, at filtrene gikk tett. Svart klissete gugge som tetter. Tanken ble tømt, støvsugd med vakuumsuger og tørket ren med hvite filler. Fikk mye svart klissete guffe på fillene i begynnelsen, hang liksom fast i vegger og bunn. Den gamle pumpa går fint i benk (uten diesel) på begge trinn, kun det at den gikk tett altså. Lurer på om ECO-1 biodiesel
  6. Kan ikke se noen sprekker noe sted når dysene har vært ute, så etter hver gang. Hvis det var sprekk så ville vel diesel gå i olja eller? Øker ikke noe på sumpen, og oljen er ren og fin. Det er jo en 15P topp på denne og den er vel ikke utsatt for sprekker slik som 10P. Det er noe svetting ved bakhjulet der rørene svinger inn mot tanken, men det lukter mest sauefett. Så er usikker. Kan det være at selve pumpa har et sår på disse korrugerte tynne plastrørene nedi tanken, rørene må bøyes og presses litt for å komme ned i tanken.
  7. Akkurat ja, så var det stopp igjen. Plutselig kommer det masse luft, bilen begynner å hoste og så stopp. Nå har jeg skifta kobberskiver 3 ganger og får samme problem med luft. Hva nå? Noen ideer. Tenkte å åpne lokket og etter trekke med 40Nm på injektor boltene (Har brukt 40Nm hver gang) for å se om de går seg løse. Kan trykkregulator og braketten der gi slike symptomer?
  8. Kan det hjelpe med en original brosjyre fra da bilen ble solgt ny i Norge, som viser at den finnes med 7 seter? Sikkert noen som har en slik brosjyre på lur. Må sjekke mine egne om de er fra året 1985 eller deromkring.
  9. Fjernet det på min 2003 disco 2 td5 med hawkeye. Jeg vil gjerne ha all strøm tilgjengelig til gløding og start i minus 30 grader og kaldere.
  10. Nye Bearmach kobberskiver og O-ringer. Lufteprosedyre (5 ganger til pumpe stopper av seg selv) og bilen startet etter veldig mange start forsøk. Gikk ca 10 min så kom det masse luft og den stoppet. Lufteprosedyre (5 ganger til pumpe stopper av seg selv) igjen og startet etter mange, men litt færre forsøk. Den tuslet og gikk i 30 min. med litt gassing av og til, fortsatt høres det luft i systemet av og til. Saumfarte alle rør og rørkoblinger med lupe og tørr hvit fille. Ingen tegn til lekkasjer noe sted. Plutselig så forsvant all surkling i rør og pumpe. Lot b
  11. Rustfritt grill fra Bearmach BA3905. Nypris £70.00 pluss frakt og mva. Selges for kr. 500,- (Kun brukt noen måneder). Tatt av igjen fordi jeg ikke ville kutte den for å få plass til vinsj.
  12. tiopet

    TD5 P10/P15

    Ikke tregstartet i det hele tatt. Men jeg må skifte dysetetninger (kobberskiver) for andre gang nå. Kjørte først 273 km så stoppet den og fikk luft i diesel fra sylinder 1. Skiftet alle dysetetninger igjen (satte inn brukte originale, glødet opp), kjørte 250 km. Samme problem. Skal skifte til Bearmach dysetetninger i morgen, så får vi se. Jeg har ny dieselpumpe i tanken (tank støvsugd og tørket ren), nytt dieselfilter og brakett. Trykkregulator er den som satt der, den har en dråpe i bakkant av og til. Mulig den også blir skiftet i morgen.
  13. OK, så da er det en LT76 one tonn kasse jeg skal bestille pakninger og slikt til. Så inne på Lrworkshop at det var forskjell på one tonn og vanlig LT76. Da begynner det å åpenbare seg en løsning for å finne feilen, når man vet hva man har og hva den skal være. Mulig han som eier den har, ved en feiltagelse, bestilt sivil deler og satt inn. Og derfor den låser seg når montert. Kløtsjen han bestilte var også feil.
  14. Jeg har en rustfritt stål grill på hylla, hvis det skulle være interessant.
  15. Det er utover lokk og det er lakkert lys grønt. Kan jeg gå ut fra at selve girkassa innvendig er identisk med LT76 sivil?
×
×
  • Create New...