Gå til innhold

Rune80

Medlemmer
  • Innlegg

    39
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Location
    Aust-Agder

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Aust-Agder

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Rune80 sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Hei godtfolk! Min D3 2005 har rulla godt forbi 300k merket på telleverket og jeg kan noen ganger merke en svak vibrasjon ved pådrag i oppoverbake når man starter fra stillestående eller i veldig rolig fart. Har aldri bytte etter kjent på opplagringa på mellomaksel og tenker det er en god sjangs for at det er utslitt og ikke noe med converter eller kasse. (Har full historikk på bilen så 99% sikker på at det aldri er blitt byttet) Men spørsmålet er egentlig om jeg må gå for GKN eller er de andre merkene ok? Vil f.eks Britpart duge? Om den holder 100k så er vel en viss risiko for at bilen er oppbrukt (Men man vet aldri da...) Og på advanced factor har de kun Allmakes, men er kanskje greit det og...? Eller er det noen som kanskje har en ny liggende som er tilsalgs...;):)?
  2. Enig med flere av de siste her...Kjøpte min for 5år siden for med 225k km på telleren. Nå runder den tre hundre. Omtrent null trøbbel. Overtok alt av historikk og kvitteringer. Kun omtrent naturlige slitedeler sålangt. Faktisk originale dempere, converter, mellomaksel o.l fortsatt..Rå kvalitet spør du meg. Skifter olje selv hver 10k. Og en og annen preventiv flush på girkasse. Bilen var gått i Troms og Rørostraktene og således særs skånet for salt.. tipper dette har vært medvirkende til lite tæring og problemer generelt...(topputstyrt bil spesifisert uten takluke så slapp jeg den risikoen og...) Men er i bunn og grunn veeldig imponert over kvaliteten sålangt:) og ikke minst kjøreglede, komfort og nyttelast
  3. Hei, Her er det vel bare å gi grisen et realt kakk... https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=300016382 Sjelden og flott bil. Litt stivt for en gammel D3 med litt på telleren..Men kjenner jeg gjerne skulle vært eier av en slik...:) (men blir vel omtrent 200k ekstra for å bytte ut min kjære D3 med en D3 som er et par år nyere...)
  4. Glemte å oppdatere tråden.. Oppdatering: jekket opp og strammet et par knepp på hver side. Funket bra og rett igjennom EU. Brekket har fungert utmerket på bilen og vil helst ikke "tukle" med brekket. Så da får det nye håndbrekkskitet ligge på reservedelshylla til en annen gang:)
  5. Tror det blir samme prosedyren ja. Eneste er om jeg skal kjøre bed-in prosedyren, men antar det. (Har iid-tool). Har lett endel på nettet og finner bare for skifte til nye klosser. Og ikke noen som harr strammet opp de som er der. Men tar og følger prosedyren som med nye og satser på det går ok. (legger til nye klosser på delebestilling uansett). Så om det skjærer seg helt så får jeg montere nye:) Greit å ha liggende uansett og var bare ca 50 pund. Skal jo ha bilen i maaaange år til:) Skal legge opp en liten oppdatering når når jobben er gjort..
  6. Det tenkte jeg og. Men hvordan gjør jeg det? På den "strammemutteren" ved skoa eller en elektronisk/ bed-in prosedyre?
  7. Hei! Hadde gobilen på EU igjen og gikk nesten greit...Den har jo gått 284.000 forholdsvis problemfrie kilometer så noen slitasjedeler er jo greit. Men tenkte jeg skulle høre om det var noen erfaringer der ute:) 1) Fikk 2'er på håndbrekket. Var visst krav at det skulle holde tilsvarende 16graders helling. Og det klarte ikke mitt. Jeg har ikke merket at det tar spesielt dårlig, men er vel kanskje bare å bestille et sko sett og følge Bodsys bibel. Men gruer litt for å "mikke" med noe som egentlig har fungert og fortsatt funger bra...Mitt spørsmål: Går det an å bare stramme det til på et hvis? Eller kjøre "Bed in" prosedyre på nytt? Eller er det bare å bestille nytt EPB kit fra øya? 2) Må og ha nye skiver framme. Bestiller et nytt kit, men er det sånn at man absolutt bør bytte bremseskjold og? (Tror ikke de er spesielt rusta…), men er det sånn at man bare normalt bytter de og når man først er i gang..:) (Alternativet et vel kanskje å bare lakke /mønje de på nytt) Mvh Rune
  8. Mener på jahrmann motorteknikk (Vidar jahrmann) er kanskje mannen du tenker på...? Google det så finner du info tipper jeg:)
  9. Hei, Noen som har denne delen liggende? Forrige datt av og havna i snøfresen i vinter..;) Bilen er 2005 mod og plasten er ikke lakket. (Sort gjennomfarget plast). Holder til på Sørlandet (Risør) Så må nok fort sendes. Mvh Rune
  10. Hmm...tror jeg og har en av de kodene permanent (blenda egr), men merker ikke noe forskjell i effekt jeg.. men du har ikke røket en slange da? Intercoolee eller til turbo..? Kanskje den ble litt for mye futt for systemet når turbo begynte å virke som den skal? Bare en tanke..Min intercoolerslange fikk en revne..og dårlig drag og svart røyk som resultat når jeg dro på...
  11. C1A36-01 exhaust valve general failure information, general electric failure. Den hadde jeg for en tid siden..se linken for min feil og løsning:) http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/99584-d3-2005-kompressortrøbbel/
  12. Byttet 2de gang på min for et år siden. På ca 225k km. Merkeverksted hadde foretatt bytte for forrige eier. Og jeg hadde den dårlige oljepumpa fortsatt. Så jeg vil anbefale deg å sjekke og evt ha oljepumpe i backup...Dog hadde min holdt greit i 225k km..og kunne ikke se noe sprekker i innfestninga på den heller..men var god følelse å få byttet den
  13. Skal og til med ekstra batteri nå..pm sendt:)
  14. Er det noen som vet om brenneren går i lock-out ved for høy spenning og..? Leste meg opp på manualen og der står det følgende: "In case of an overvoltage of 15 to 17 V (measured at the heater) for a certain period of time, a fault lock-out with run-on is also carried out.".. Når jeg starter opp så ligger jeg normalt en god stund på 15,1 - 15,3 iflg Iiid toolen....Så kanskje dette er for høyt? Og webasto fyrer hver gang på BAS fjernkontrollen når bilen ikke går...(Og da ligger spenninga på 12,3 eller no...) Har bestilt Webasto diagnose / Test utstyr så får nok fasiten på feilkoden om ikke sålenge uansett.
  15. Hei! Webasto..? og Kjøleboks i midtarmlene....:)?
×
×
  • Opprett ny...