Gå til innhold

Arahen01

Medlemmer
  • Innlegg

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Bergen

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Arahen01 sine prestasjoner

Nykommer

Nykommer (1/7)

  1. Du hadde nok rett. En eller annen på et eller annet verksted ser ut til å ha forsøkt å lage en ekstra jording i motorveggen (første bildet). Pusset vekk lakk og skrudd 2 ledninger fast. (Ps min mor på 73 år har aldri mekket på den bilen selv og den var kjøpt ny på grønne skilt. Hun har fått den tilbake med løse dashbord, manglende skruer i dekslet foran ved venstre frontlykt. Det ramlet ut skruer da jeg løsnet et panel. Noen har gjort en dårlig jobb.)
  2. Fant disse løse ledningene. På første bilde er det 2 jordinger som er festet i motorvegg/brannvegg. Kor skal de ??? Bilde 2 To svarte løse ledninger som går ned til den store røde koblingen i bilde 3. Der er ledninger Fra den røde koblingen går der ledninger til speedometer Noen som kjenner igjen kor de skal. Elektrisitet er ikke min sterke side. Arahen
  3. Feilen var der før tank og armatur ble byttet, så det ble ingen forbedring da dette var på plass. Måtte fylle på igjen et par ganger, etter å ha sjekket Termostaten, så jeg regner med at det skal være i orden
  4. Hei, har nå fått min mors Defender på veien igjen etter en del frem og tilbake, med å få sveiset traversen, da dette var kommet på EU kontrollpapirer. (PS takker for tidligere tips her på forumet en del tid tilbake). Neste ut: Dieselmåler viser alltid full tank. Etter å ha kjørt 330km og brukt 28 liter (ca) viser den fremdeles full tank. (Det satt på ny tank og nytt innmat i tanken, uten at det har endret noe) Blinklyset ved blinking til Venstre utløser blink i Tilhenger lampen en gang. Varmemåler er ikke til å stole på. Viser etterhvert varm motor. - det damper knapt av kjølevesken, og slanger er varme men man kan så vidt ta på. Termostat begynner å åpne seg ved ca 75 grader. Antar og tror at det blir søk etter overledning et sted. Noen som har vært borti noe lignende MVH Arahen
  5. Hei, takk for svar. Blitt litt frem og tilbake, men det blir jeg som overtar bilen. Hele platen Under bakdøra er gåen, og det har smittet ca 10 cm innover i selve ramma, på enkelte steder. Er det noen Landrover verksteder/entusiaster i Bergen som gjør slikt arbeid ? Blir litt for mye arbeid for svogeren min å ta med seg sveiseapparat over fra østlandet for å sveise en lørdagskveld. De Lokale verkstedene i Gloppen/sandane var ikke så hypp på jobben. Problemet er at mine foreldre (på 70 - isj) fikk dette på EU kontrollen, så jeg må ha det på papiret at det er sveiset av fagfolk. :-( Er det mulig å få kjøpt bakplaten ferdig fra f.eks England? Jeg har enda ikke rukket å google selv. Akkurat nå er det å finne et evnt verksted som kan ta jobben. Hvis ikke må jeg knote det til så svogeren kan ta det på sikt. Han er platesveier og har papirene i orden. Det er bare mengden arbeid som er utfordringen. PS, resten av bilen er så godt som rustfri. Det virker som bilen har kastet alt av salt bak på platen, og den har fått "juling" MVH Atle
  6. Takk for svar. Det er ikke utenkelig at jeg overtar bilen på sikt, så jeg har innsett at må venne meg til tanke på at det kan bli noen timer Mekking fremover :-) Har en Transalp 700VA jeg og skulle ha oppgradert litt, så kona blir nok ikke glad :-/ Atle
  7. Hei alle, jeg er ny på forumet her. Min mor på 70 år har en Defender 90 - årgang 1998. På sist Eu kontroll fikk hun beskjed om at her må det sveises. Jeg har en svoger som er sveiser av yrke, men vi lurer på hva er tykkelsen på stålet i rammen. Han må begynne å samle kapp på jobben MVH Atle
×
×
  • Opprett ny...