Jump to content
LRforum

RR A

Members
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

About RR A

  • Rank
    Nykommer

Profile Information

  • Location
    Oslo

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Takk for svar og info. Til ditt spørsmål; motoren går fint og ingen tikking eller indikasjon på kam slitasje, men ettersom alt allerede er fra hverandre så tenkte jeg det er lettere å skifte kam nå enn når motoren står i bilen igjen. Etter det jeg har fått med meg så er det kammen som slites først på disse motorene og at de stort sett bør byttes etter 150K? Jeg vet at disse motorene ble kritisert for å bruke en low lift kam (visstnok kun for Range Rover) så da tenkte jeg det kunne være mulig å sette inn noe vassere for moro skyld. Ellers så ønsker jeg at bilen skal være mest mulig original så jeg vil gjerne beholde Strømberg gasserne og da skjønner jeg at manifolds også kan være originale. Konklusjonen blir vel da egentlig å sette inn en Pipoer kam som har litt mere løft enn den som står i. Kanskje noen på forumet her som til og med har en de vil blir kvitt
  2. Motoren er en fargasserversjon (Strømberg) med standard eksosmanifolder. Skal få målt durasjonen på eksisterende kam.
  3. High Compr motoren som har 9,35 (ikke 9,13 som jeg skrev først) ble utstyrt med lavere løft på kammen for å bli mindre kritisk til bensinkvalitet. Kammen på min motor er OK, men mange velger å bytte for å få mer futt i motoren og siden den uansett bør byttes så er det kanskje like greit å sette på noe med mer løft (bensinen her til lands har vel jevn kvalitet). Noen velger å sette inn standard kam fra 3,5 eller 3,9, men jeg ville gjerne prøve noe som gir litt ekstra uten at topper og eller ventilfjærer bryter sammen:-)
  4. RR A

    Tak RR C uten soltak

    Flott om du kunne sjekke det. Også interessert i undertaket!
  5. Takk for informasjon. Nyttig!
  6. Er det noen som har et tak (uten bulker) til RR Classic 2 dørs (antar de er like for 4 dørs) ? Søker også dørtrim til 2 dørs. Trond
  7. Motoren i min RR Classic 2-dørs har high compr (9,13 :1) og er utstyrt originalt med såkalt low lift kamaksel. Dette er en dårlig kombinasjon og jeg vil bytte kamakselen og lurer på om noen forumet vet eller har erfaring om det er "greit" å sette inn en kamaksel med standard eller ekstra løft? Trond
×
×
  • Create New...