Gå til innhold
LRforum

RR A

Medlemmer
  • Innlegg

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

RR A sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Ulyd i transferkassa på RR med LT 95 type 12C 07... viste seg å stamme fra en tann som var knekt på høygiret på senterdiffen. Tannhjulet har 31 tenner og står mot annet tannhjul med 48 tenner. Ingen ide om hvorfor det har skjedd, men det er en del aksialslakk både på selve senterdiffen og på tannhjulene på intermediate akslingen. Utvekslingen for disse tannhjulene er 1:1,113 og ettersom ett av de må byttes vurderer jeg å senke til 1:0,996 for å få litt lavere turtall. Bilen har en standard LC 3,5 forgasser V8. Noen som har erfaring med å senke utvekslingen? Blir den veldig lat i 4 gear og vil det kreve gearskift for hver bakke eller spesielt med henger eller litt last? Noen som har et slikt tannhjul og vil selge det og eventuelt noen ekstra shims?
  2. RR A

    Kamaksel til 3.5 V8

    Har noen en ubrukt kamaksel til 3.5 V8 med CR 8.13-1 å selge? Tror kam til 3.9 også passer i denne motoren. Trond 92833843
  3. Takk skal du ha:) telefon er 92833843
  4. Har noen en (tett) radiator til RR Classic 3,5 V8 å selge eller har noen info om hvor man best kan få tettet en som lekker? Bilen er fra tidlig 70 tall, men jeg mener at samme radiator ble benyttet på alle Classic med 3,5 V8
  5. Hei, jeg er interessert i dekkene. Kan hente de etter 3 januar en gang. hilsen Trond
  6. Har til begge sider fra tidlig 70 tall. Oslo.
  7. RR A

    RRC

    Sikkert vanskelig å oppdrive, men er det noen som har og vil selge bakre venstre og høyre sidereflektorer? Er til en 72 RRC med sort stripe oppe og nede, men dersom det er vanskelig å oppdrive så er jeg interessert i nyere varianter også. Så er jeg også på utkikk etter Michelein dekk 205R 16 i kjørbar stand samt teppe (brunorange) over gearkassen. Jeg har forøvrig andre deler til samme biltype (-72 RR) som kanskje andre har interesse av.
  8. Takk for svar og info. Til ditt spørsmål; motoren går fint og ingen tikking eller indikasjon på kam slitasje, men ettersom alt allerede er fra hverandre så tenkte jeg det er lettere å skifte kam nå enn når motoren står i bilen igjen. Etter det jeg har fått med meg så er det kammen som slites først på disse motorene og at de stort sett bør byttes etter 150K? Jeg vet at disse motorene ble kritisert for å bruke en low lift kam (visstnok kun for Range Rover) så da tenkte jeg det kunne være mulig å sette inn noe vassere for moro skyld. Ellers så ønsker jeg at bilen skal være mest mulig original så jeg vil gjerne beholde Strømberg gasserne og da skjønner jeg at manifolds også kan være originale. Konklusjonen blir vel da egentlig å sette inn en Pipoer kam som har litt mere løft enn den som står i. Kanskje noen på forumet her som til og med har en de vil blir kvitt
  9. Motoren er en fargasserversjon (Strømberg) med standard eksosmanifolder. Skal få målt durasjonen på eksisterende kam.
  10. High Compr motoren som har 9,35 (ikke 9,13 som jeg skrev først) ble utstyrt med lavere løft på kammen for å bli mindre kritisk til bensinkvalitet. Kammen på min motor er OK, men mange velger å bytte for å få mer futt i motoren og siden den uansett bør byttes så er det kanskje like greit å sette på noe med mer løft (bensinen her til lands har vel jevn kvalitet). Noen velger å sette inn standard kam fra 3,5 eller 3,9, men jeg ville gjerne prøve noe som gir litt ekstra uten at topper og eller ventilfjærer bryter sammen:-)
  11. RR A

    Tak RR C uten soltak

    Flott om du kunne sjekke det. Også interessert i undertaket!
  12. Takk for informasjon. Nyttig!
  13. RR A

    Tak RR C uten soltak

    Er det noen som har et tak (uten bulker) til RR Classic 2 dørs (antar de er like for 4 dørs) ? Søker også dørtrim til 2 dørs. Trond
  14. Motoren i min RR Classic 2-dørs har high compr (9,13 :1) og er utstyrt originalt med såkalt low lift kamaksel. Dette er en dårlig kombinasjon og jeg vil bytte kamakselen og lurer på om noen forumet vet eller har erfaring om det er "greit" å sette inn en kamaksel med standard eller ekstra løft? Trond
×
×
  • Opprett ny...