Jump to content
LRforum

Jasswass

LRF Society
  • Content Count

    667
  • Joined

  • Last visited

About Jasswass

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hamar

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hamar

Recent Profile Visitors

1,344 profile views
  1. Jepp, det er slike. Nappes/vris ut med f.eks. grillpinsett eller veeldig smal tang med spiss snute... Du kan også kjøpe bare pæra uten den blå holderen på vanlige bilrekvisitasjapper. Det gjorde jeg sist gang jeg var baki der.
  2. Kjøp på nett sjøl ja. F.eks her: https://www.johncraddockltd.co.uk/smd500090-shield-brake-d.html
  3. jadda...sjekka eska igjen, og der var det en R ...Bearmach PEM100990R er altså 78graders variant. For vårt klima vil man da normalt ha en vanlig PEM100990 (ev. med G for genuine).
  4. Etter å bare ha vært gjestemekaniker på en ren og pen D4 den siste tida, fikk min egen gamling litt oppmerksomhet igjen i dag. Det ble bytte av vannpumpe og øvre radiatorslange med tilhørende nytt alurør inn på motor. Å bytte vannpumpa var en grei nok jobb, men litt skruing for å komme til. Tok ikke av returolja fra turbo som jeg har sett mange gjør, men kom lett til ved å skru ned det vanlige oljefilteret og løsne brakett til rotorfilter. Helt klart på tide med vannpumpa. Den så rimelig sliten ut, og lagde også litt rare lyder. En kvitrelyd forsvant i hvertfall fra motorrommet ett
  5. Er lite skruing på min egen om dagen (må vel være fordi den er så bra), men i går fikk man gleden av å sku litt på en D4. Parkeringsbrems som henger på - med påfølgende varmgang og risting er jo alltid stas på en nyinnkjøpt kostbar bil...eier påsto at bilen begynte å rulle godt igjen etter operasjonen, så da må det være godkjent :-)
  6. Skulle ikke være noe i veien for det. Etter noen år så vil også fire som i utgangspunktet var klin like også bli litt ulike i motstand og virkning.
  7. Jeg har gjort tilsvarende kassebytte, og ikke gjort noe med mangel på denne sensoren på kassa jeg satte inn. Kan ikke si at jeg savner det veldig. Min erfaring er at en bare må være litt påpasselig med rolig høyrefot i laveste lav (1. og til dels 2. lav) for å unngå kenguruoppførsel.
  8. Ikke idiotiske i det hele tatt. Når man i tillegg er sykt keen, så gir jo svaret seg selv :-)
  9. Injector harness is not too costy to replace, eg. this one or similar: https://www.bearmach.com/product/wiring-looms-elwrwrlo/fuel-injector-wiring-loom-suitable-for-defender-discovery-2-td5-vehicles-3-year-warrant-more-durable-then-standard-amr6103r/AMR6103R?locale=en
  10. Yup. Could be worth trying to check/release the wastgate valve. Easily done with a set of pliers/wise grips and some light oil/penetratign fluid (wd40 etc) These tend to get stuck over time, and the result can either be overboosting (stuck partly closed) or not beeing able to build up enough preassure (stuck open). Overboosting will result in a fault strored on the ecu, and this needs to be cleared. If there are someone in the area with a Nanocom or other diagnisis tool, this is done in a few minutes. Increase your TD5 Defenders POWER IN 60 seconds! - YouTube (about mi
  11. Sjekk ut Michelin sine latitude cross om de finnes i aktuell dimensjon. Nydelige å kjøre på og kapable nok til veldig mye.
  12. Bittelitt off topic, men åssen sykkelopplegg har du bakpå? Som funker bra med reservehjulet og defenderdør... Har du noen close-ups av det?
  13. Spennende! Du får dokumentere litt montering og ferdig jobb når du kommer så langt, @Dan-Ove. Og ikke minst litt om erfaringene med bruk etter det. Dette vil jeg tro flere her inne vil sette stor pris på :-)
×
×
  • Create New...