Jump to content
LRforum

Jasswass

Members
  • Content Count

    340
  • Joined

  • Last visited

About Jasswass

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hamar

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hamar

Recent Profile Visitors

617 profile views
  1. Nærmeste blir vel heritage utgaven. Ca tilsvarende, men med ring rundt logo. F.eks. her: https://www.lrparts.net/lrc1365-heritage-defender-110-mudflap-set-with-white-heritage-logo-genuine-land-rover-set-of-four.html
  2. Samme erfaring, men en annen modell hjulholder. Måtte bore/file opp hullene på holdern for at de skulle passe med hull i baktravers etc. Plastforingen trenger også noe smørning for ikke være for treg. Prøv å løsne bolter og lukk døra. Er det litt slakk i hullene så kan du muligens bare stramme igjen med døra lukket. Hjelper det ikke så mulig du må åpne opp hull litt slik at ikke hengslene på dør og holder binder mot hverandre.
  3. @oggioffshore Niks - et aerodynamisk vidunder av en 21 år gammel Defender 110 :-)
  4. ...og monterte litt nye deler og ødela en ny del - ei ny dørhengsle. Altså mest fram, men også litt tilbake :-)
  5. Bytta hengsler foran i stad. Gikk lett som bare det inntil jeg bæsja på leggen og stamma bolter for tidlig på den siste øvre. Åpna døra og det sa KNAKK! Litt feil vinkel tydeligvis og der gikk godset i den ene nye øvre hengsla... Bare å bytte tilbake til den gamle, som var grei nok. Det var de nedre som var fillete, så tight nå i hvertfall. Heldigvis rimelige å kjøpe enkeltvis... Ikke akkurat rustfrie bolter de som satt der. God anledning til å spyle inn litt rystskydd i torpedovegg der man kommer til. Ble visst snorkelfri for en stund også. Teste uten sånn vindsusmessig. Og for litt pussing og stell. Kommer nok på igjen om det ikke er stor forskjell i lyd. Sånn går det for kløner....Britpart hengsle for the record...
  6. Tok faktisk av min snorkel i dag. Syns den suser mye i landeveisfart...dvs. jeg tror den bidrar en del. Skal uansett pusses litt på, og så kan det godt hende den kommer på igjen om det ikke er merkbar forbedring lydmessig.
  7. Litt grunning og lakking og ellers litt småpusling... ...og konstatering av at frontruta mi ikke var helt klar for våren og solsteiken vi har nå om dagen.
  8. Grunna, lufta, lakka og lakka framhengsler. Montering får bli en annen dag.
  9. Littegranne kontrast til hedmarkens skoger i dag:
  10. Vært ute og lufta seg en tur i skogen i finværet og så etterpå fått satt på ny strammer for reima på maskinisten. Det våres virkelig på hedmarken nå altså. Her er vi godt oppi åsen, og snøgrensa kryper stadig oppover. Kjennes godt. Gikk straks mye lettere da jeg fant ut at det var 12-kanthode på bolten... Lageret på den gamle var helt ok, men reima ble ganske så mye strammere etter byttet, så den gamle var nok litt sliten likevel.
  11. Fikk svar fra Syncro Gearboxes (som lager Slickshiften) i går: "You will just need to bend your gearstick slightly below the rubber coupling, this will give you the clearance." Altså er det akkurat samme innfallsvinkel de selv har til dette.
  12. Prøvde meg igjen i går og fikk varma nedre del av stanga mens resten bada i vann, slik som @lafterolf foreslo. Ikke noe problem for gummien da :-) Hadde bare gassbrenner/pistol å varme med, men det var akkurat nok. Med skikkelig varmekilde (eks. skærebrenner) ville jeg nok kunne fått mer kontroll på bøyinga. Resultater ble i hvertfall knallbra! Nok klaring til dash og dermed bare velstand med en slickshift som gir god feeling med kassa. Liker virkelig denne oppgraderinga! Er det forresten samme splines til girspaken på de ulike manuelle girkassene? LT95, 85, 77 og R380 etc? Ser ut som det er litt forskjellig utforming på de, men om det er samme splines, så kanskje en kunne valgt en som har litt annen vinkel...
  13. Plukka ned til å ta ut setskruen for å sjekke om det var noe muligheter for jutering der, men den gang ei... Skruen er å anse som en låseskrue som går nedi et passende hull i overføringa inn i kassa. Den har sin faste plass og ferdig med det. Man lærer om bilen sin da :-)
×
×
  • Create New...