Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Jasswass

Medlemmer
  • Innholdsteller

    30
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Jasswass

  • Rang
    Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hamar

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hamar

Nylige profilbesøk

104 profilvisninger
  1. Jasswass

    1984 One Ten

    Denna var grom må jeg si!
  2. Jasswass

    AC gjenoppliving

    Joa enig i det. Prøve å få liv i først, og det er jo litt jobb å fjerne også. Er jo ikke såå i veien. Dessuten så tar den mest plass på passasjersiden, og det er jo ikke mitt problem :-)
  3. Jasswass

    AC gjenoppliving

    Kan jeg egentlig se for meg ja. Kunne kanskje bare hivi ut hele greia om det blir dyrt / vrient å få liv i det. Får se. Det er jo ikke akkurat danseplass framme under dashen... Luftelukene virker i hvertfall. Det er bra med kjøling derfra om dagen. Nye pakninger ligger og venter på tid for å få dem på.
  4. Jasswass

    AC gjenoppliving

    Suverent med gode forklaringer og tips. Da er jeg litt mer beredt til å leite videre når det blir ei ledig stund (ikke at jeg har det helt store behovet for AC om dagen, men det er bare en av magne ting med "ny"bilen som må ryddes opp i og på sikt blir det erfaringsmessig godt fungerende kjøling).
  5. Jasswass

    AC gjenoppliving

    Lite liv i det hele tatt. Virker ikke som noenting starter når jeg vrir på de to bryterne. Ingen åpenbare feil som sikringer heller... Hva skal starte ved de to bryterne? AC kompressoren går vel med motor uansett? Vifte foran i grill? Aner ikke hvordan dette eigentlig virker - har aldri måtte bale med ac uten liv...
  6. Jasswass

    Kjøleveske og sirkulasjon

    jeg sleit med mye av det samme, og prøvde å lufte på ymse måter. For meg var det rett og slett at bilen ville ha litt mer kjølevæske enn nivåene i tanken sa - gikk på omtrent en liter til etter at det første gang så ut som det var passe. Legg deg på maxmerket eller en liten tanke over og kjør litt med det sånn. Min virker å ha blitt stabil på nivå i tanken og "god og varm" (i defendersammenligning) igjen etter et par påfyllinger slik.
  7. Jasswass

    Bytte av front - grill mm Puma

    Hvis bytte av grill: Adventure :-)
  8. Jasswass

    Oppvarmet frontrute

    Jeg lurer litt på om jeg skal få satt inn varmerute på min gamle (sprekk i den gamle ruta så må vel bytte snart uansett, og prisen for selve ruta er liten forskjell med og uten varme). Det er vel også et slik timerrele for bakrura? mulig å bruke dette til oppvarmet frontrute også? Veit ikke hvor dette ev. sitter, så bør jo være framme et sted om det skal være noe vits...
  9. Jasswass

    Gitt bort: Toppdekselpakning TD5

    da får denne ny eier som forhåpentligvis har bil som den passer til...
  10. Bestilte to typer pakning til min bil for å være sikker på å få rett type. Den som ikke passet gis bort (koster ca ikke noe på Bearmach...) ettersom jeg ikke trenger den og det er bare dustete å kaste en helt ny og ubrukt pakning. Det er til "sen" modell (P15 motor?) som vel er fra 2002 eller noe tror jeg. https://bearmach.com/camshaft-cover-gasket-lvp000020 Bare å sjekke motornummeret til din bil. Kan også postlegge om noen vippser meg litt for frakt.
  11. hvor ofte er det en kan regne med at olja kryper inn og skaper slike problemer? Altså hvor lenge "varer" en injector harness? Denne jobben skal være gjort på min bil for noen år sida.
  12. Det var satt i ny NNN type. Ikke så rart egentlig, men bra for meg. Knot at seienummeret måtte stå på baksida slik at enheten nåtte skrus ut for å sjekke. Nuvel... Da blir det vel at jeg får tak i en Nanocom. Det er vel det som er det foretrukne verktøyet blant de fleste? Hvor skaffes denne rimeligst?
  13. Åltså serienummer på selve ECU enheten? Så bra. Da skal jeg ut og sjekke i kveld... Hehe. Får mye feil da skjønner jeg om jeg klinker til på fullpris Nanocom...
  14. I min 1999 TD5 var det jo opprinnelig gammel type ECU som ikke lag seg "remappe". Det skal visstnok være satt inn ny ECU i min for noe tid tilbake, uten at jeg har detaljene rundt det. ECU og opplegg rundt den ser veldig nytt ut sammenlignet med resten av bilen så dette stemmer nok. Hvordan kan jeg vite om den ECUen som står der nå er av ny eller gammel type? Jeg lurer jo fordi med ny type ECU så er det jo mulig å få gjort litt justeringer med en Nanocom, noe som igjen gjør det enda mer aktuelt å kjøpe seg en slik... En Nanocom er jo selvfølgelig nyttig til mye annet også, men uten mulighet for remapping, så kan jeg fint klare meg med en annen feilleser/feilsletter til halve prisen...
  15. Jasswass

    AC gjenoppliving

    Min bil er levert med AC. Denne virker det ikke som det er mye liv i. Skjer fint lite ved vridning på de to bryterne ved vestre kne... Aner ikke om det gass i systemet heller. Har ikke tilgang på eget diagnoseverktøy - hvor bør jeg starte manuell feilsøking?
×