Jump to content
LRforum

Jasswass

LRF Society
  • Content Count

    839
  • Joined

  • Last visited

About Jasswass

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hamar

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hamar

Recent Profile Visitors

1,783 profile views
  1. Diagnose er et bra sted å starte. Kan være at det ligger noen feilkoder som kan hjelpe dere på vei. Overboost rra turbo med påfølgende nødmodus? Da blir det lite futt å hente... ofte forårsaket av wategatespjeld som ikke går fritt og åpner som det skal. Dårlig effekt kan også komme av samme spjeld som setter seg fast i åpen posisjon. I begge tilfeller er litt spraysmurning og lirking med en passelig nøkkel eller tang løsningen. Ca gratis. Kjølevæskenivå og ev. luft i det systemet? Kan få sånne rare symptomer da. Min hosta og hskka om den gikk for mye luft/lite vann/då
  2. Absolutt best å slippe å måtte styre med nye gjenger. Til tynne bolter som ikke sitter veldig hardt så funker det ofte fint å bore et tynt bor og så forsiktig banke inn en liten torxbit som du så skrur ut bolten ut med. Krever litt presisjon for å starte boringa - stor fordel om du klarer å lage et fint senterpunkt med en dor. (se der ja - flere som kom meg i forkjøpet med den ja)
  3. Denne er jo blitt skikkelig fin!
  4. Fjellfarkost på både to og fire hjul.
  5. ENDA tregere å få i gir... :-) Jeg trur jeg må til pers med overhaling av hovedkassa mi om ikke lenge også...og den går på mtf94. Gjør du det sjøl?
  6. Best å bruke fiskesene MED krok....får best grep sånn :-) Jeg la til sides prosjektet mitt med oppstramming av taktrekk rundt takluka her litt sida, da jeg syns pakningen virka veldig knotete å få på plass igjen. Oppdater gjerne hvordan du angriper dette. PS: meeget bra med fungerende takluke nå på sommeren!
  7. Jasswass

    Slickshift

    Også veldig fornøyd med slickshift på min. Handler ikke om hastighet på girskift, men om litt mindre lastebilfølelse. Synker like dårlig til andregir både med og uten :-) (ja, jeg har nok en godt slitt synkroring her...)
  8. Hadde en stund en slags ide om at Defenderen var omtrent tett. Dette ble atter motbevist, riktignok som følge av et par svært så kraftige sommerbyger. Melder dermed om lokalt høy vanndtand i høyre forbrønn.
  9. Vi lå bak en finfin 110 poptop ++ i norddalen i dag. Føltes veldig feil å kjøre anonym Rav4 da...
  10. Bare å bestille seg ny injector harness i hvertfall. Byttes på et kvarter. Og så må du fortsette å rense og tørke ecu-kontakta en syund framover til det ikke kommer mer olje.
  11. Ute på luftetur med gammel'n i dag. Fikk også anledning til å frese litt rundt med ny-Defender på fjellet. Fantastisk bra å kjøre altså. God og gammel sammen med ung og kjekk. Jeg sier bare: ja takk begge deler!
  12. Utsikt til en gammel en, fra inni en ny en:
  13. Skjønne du har litt å heng fingra i... Vil du dele bilde av finanskrise-mobilen din også?
  14. Min nano lar seg starte uten nøkkel i. Bare å holde en finger på skjermen en kort stund, og så starter den opp.
  15. Jepp, liker fargen svært godt :-) Grinda er Frontrunner slimline kort type, dvs. den som er heldekkende på en Defender 90. Helt knall til 110 også.
×
×
  • Create New...