Jump to content
LRforum

Jasswass

Members
  • Content Count

    479
  • Joined

  • Last visited

About Jasswass

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hamar

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hamar

Recent Profile Visitors

847 profile views
  1. Røddig med vinsjfanger'n da! Hva er overkill med ryggelysopplegget ditt? Satt på en voldsom lyskaster?
  2. Går bilen normalt godt, eller mangler det på krefter sammenlignet med en frisk en? Finnes det ikke et rele til dieselpumpa? Meiner å ha lest noe om at ecu sliter å lese riktig om dette releet krangler. Sikkert noen som kjenner mer til dette her. 1.4 høres myye ut ja.
  3. Akkurat kjørt inn min 21 år gamle Defender...dvs den har nå bikka 200k. Akk ja... Feira med å gi den en tur til fjells.
  4. Er vel stort sett svært gode varmefaste egenskaper i det som normalt omtales som rustfritt stål, dvs. stål med et høyt Cr (krom) og Ni (nikkel) innhold i legeringen. Hva slags legering brukes i spesielle bolter og muttere til eksos?
  5. Knall! Hjelper med diger plass når slik skal lagres :-)
  6. BMW motor og autokasse. BMW har ingen offroader, men utbredt forhandlernettverk. Blir spennende å se framover. .
  7. Sjekk at det er tilstrekkelig mengde kjølevæske. For lite væske kan skape trøbbel med luftlommer etc, noe som igjen gjør tempmåleren din forvirra. Det kan godt se ut som det er nesten fullt på opp på merket i ekspansjonstanken, men topp opp, så skal du se at det godt kan gå på ganske mye mer væske før du er på maksmerket. .
  8. Sommeren har tuslet avgårde og det har Defenderen også gjort. Den har jobbet jevnt og trofast som pakkesel rundt om i landet, over en hel del fjelloverganger og småveier innover fjellet. Noen høydepunkter av LR-vennlige strekninger må sies å være Per Gynt setervei fra Skei til Skåbu/Espedalen, Jotunheimveien, Murudalen over til Heidal, Finndalen/Blåhøy (grusvei opp på 1617moh! ) og videre Slådalsvegen over fjellet til Lesja, samt en utsjekk av orkelsjøen og omegn ved Oppdal. Finndalen Blåhøe På vei ned igjen fra Blåhøe Eneste hickupen bilen fikk på turen var vindusviskerne som slutta å oppføre seg på siste strekningen hjem mot Hamar. Det kan vi leve med. En telefon til EWS og nytt rele og stoppbryter til viskermotoren var straks i postkassa. Etter litt trøbbel med releet jeg fikk, så oppførte viskerne seg slik de skulle. Bytte av stoppbryter på visker motoren var forøvrig en riktig så grei affere for oss med rattet på venstre side av bilen.
  9. Her er det nytt taktrekk på gang: https://www.youtube.com/watch?v=1szvQBDCWQw
  10. Bra bruk av gamle bokser. Nå kan du jo ha med svigermor på tur også! Virkelig fin doning altså.
  11. Ikke engang et klikk i starter'n? Dvs. ikke raksjon hos releet? Vanlig å måtte bytte kontakter i startreleet. Billig og enkelt.
  12. Så bra. Kan anbefale nye klare lykter, og legge dem opp med relesett fra BT. Godt lysbilde og mye krafigere lys også når man får opp spenninga dit den skal være.
  13. Det her er vel strengt tatt gjeldende for det meste av gamle biler. Vært innom tilsvarende på både gammelt amerikansk og fransk (!)
  14. Vel..i natt i hvertfall. Camp ved Olstappen
×
×
  • Create New...