Jump to content
LRforum

Jasswass

Members
  • Content Count

    454
  • Joined

  • Last visited

About Jasswass

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hamar

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hamar

Recent Profile Visitors

768 profile views
  1. bytta diffolje foran i dag - var litt guffen farge på'n, trolig fordi det blir blandings med noe one-shot fra pokalen(e). Bør nok til noe ny tetting inni der en gang i framtida. bak er det ikke lenge sida nytt og bare velstand.
  2. Grattis! Da blir det en til "cobar blue" 110 å se på veiene oppi dalen framover da :-)
  3. I dag vart det iskald blest frammi defender'n. AC'n vsr tett og er nå fullt funksjonell. Gikk på 780g med ac-gass. Sjøl om det nå er mer høstlige temperaturer, så vi klare for ny hetebølge!
  4. Jeg synes dette her ser veldig lovende ut. Litt rare lykter - dvs. hovedlyktene ser ut til å være litt langt ut til sidene, men ellers gode proposjoner og veeldig kjent form. Det er trolig noe slik defender-tilhengere rundt om skulle ønske at den nye LR defender ble. At de ser ut til å ha gått for todelt bakdør med full høyde mener jeg er et godt valg. Spent på tilgjengelige motoralternativer og hvor jålete/lite jålete den blir inni også - særlig baki vare/bagasjerommet...her kan man jo håpe på gode muligeheter for brukertilpasset interiør.
  5. Tips for å slippe å drenere dørken: lukk igjen takuka før bilen forlates på gårdsplassen i plaskregnet gjennom helga... jaja, en får tatt sommervasken om ikke annet :-) .
  6. Ser bra ut gjør'n også! har du bilde med kremfarget tak også?
  7. Sjekk om det kommer inn noe ved klutsjpedalen - her var hovedkilden til vann inn på min. Det skulle ligge imellom noe gummigreier for å hindre av vann renner inn, men hos meg var dette bare en krøll som ikke tettet særlig bra. Løsnet bolter og la imellom en sjøltilklippet tynn gummilapp. Tett her siden. Sjekk også pakninger langs dørene.
  8. Guggete = klinete, tilgriset og urein = sensoren inne innsuget var skikkelig sota ned - trolig som følge av rester av eksos fra tiden med EGR. Dette har nok resultert i at sensoren ikke har funka, og dermed gitt standardverdier (i mitt tilfelle 119.9 grader temp på innlufta), som igjen gjør at bilen har dratt litt dårlig. Om bilen går normalt godt, er det nok å plukke den ut ved en anledning og ev. rengjøre den med snille metoder (om dette ikke er gjort i forbindelse med at EGR ble blendet).
  9. Har over tid sliti litt med varierende trøkk i td5en. Feilkode inlet temp har kommet og gått litt. Har reingjort MAP-sensoren tidligere da den var skikkelig guggete, og det har hjulpet, men ikke blitt stabilt bra. Fant ikke noe feil på ledningnett heller, så før helgas tur bytta jeg til en ny sensor (bearmach type). Bilen går nå som ei kule, og det hela tida - ikke sånn annahver gang det gis på. Ikke lenger særlig bekymra for noe tyngre giring.
  10. Defender'n har gjort en god jobb som pakkesel for hele gjengen på tur i helga.
  11. slike klipper man enkelt til med vanlig pakningsark fra enhver bilrekvisitabutikk (biltema har f.eks.)
  12. Bruker en sånn en på girkassene: Biltema kjempesprøyte Det funker finfint. Greit med romtemp på olja som skal fylles på.
  13. Jasswass

    D3: Esther

    Røverkjøp! Grattis med ny bil
  14. Helt klart. Det samme har min ca identiske bil som orig. dim.
  15. Sommerkveld på Hedmarken avdekket en Defender med upåklagelig helse.
×
×
  • Create New...