Jump to content
LRforum

Jasswass

Members
  • Content Count

    104
  • Joined

  • Last visited

About Jasswass

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hamar

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hamar

Recent Profile Visitors

186 profile views
  1. Fantastisk inspirasjon av en restaureringstråd!
  2. Har du noe bilder av innfestinga? Vurderer noen alternativer for min 110
  3. Har benyttet anledningen med tørrvær nå og pussa opp "hengslene" eller brakettene til frontruteramma. De var stygge og korroderte og boltene inni var også rustne. Mistenker også at det var lekkasje på den på høyre side. Nye syns jeg var kortbart med tanke på at de også måtte lakkes for å bli samme som originalt. Valgte da heller å pusse opp de gamle, lakke med aluprimer og gjøre de svarte. Selv om all lakk av borte på aluklossene, så var det helt greit under heldigvis. Lagde nye pakninger av vanlig pakningsmateriale. Bytta også ut litt rufsete hardware. Ene pussa ca ferdig og klar for aluprimer. Noen lag med lakk og litt klar oppå så ser det litt hjemmemekk ut (ser heldigvis langt bedre ut i dagslys og uten fotolys i kveldsmørket), men det burde holde i lang tid og ser langt mer ryddig ut enn det var. Tett skal det også være.
  4. Nå om dagen er det bare topp stemning å kjøre Defender. Den går fint og har blitt langt stillere inne i kupeen i hastighet. Eneste som står på plakaten nå er bunnpannepakning og olje/filter på motor og en ny skvettlapp bak. Deler kommer vel i hus over påske. Etter det skal man innom for å en PKK. Litt småpusling for å få bort rustne bolter og festebånd til snorkel etc. Da ser den litt ryddigere ut. Skal se om jeg ikke kan få gjort samme med "hengslene"/brakettene som holder frontruteramma også. De er korroderte og stygge. Heller ikke skadelig med ny pakning til dem for å eliminere et sted vann kan komme inn... Og mannen han gjekk seg i vedaskog... perfekt hogstbil :-)
  5. Takk for fint review :-) Igjensnøing vinterstid er en dealbreaker for min del. Da blir det heller skikkelige pærer og spenningssjekk og ev. kabelsett for å kompensere.
  6. Hvilke hovedlykter er det du har satt inn? Fornøyd ?
  7. Jasswass

    bunnpannepakning

    Bruker dere bunnpannepakning (type kjøpt gummipakning ala denne) eller pakningsguffe på td5'en? Eller er det best med begge deler, altså å kjøpe riktig gummipakning og bruke ei tynn stripe pakningsguffe på begge sider av denne for å få det til å holde seg tett over tid? leser så ymse på verdensveven... kanskje like greit å bare skaffe hele pakka med en gang... som for eksempel her... Er en bra dryppert, men starter med brunnpanna da det er tydelig at det i hvertfall kommer noe derfra.
  8. Alltid bra å få bytta ut fillete dempere. Enda bedre å i tillegg gå for bra varer!
  9. Feilen lå i selvpark på bakruteviskeren. Mer i egen tråd her... Kjører nå uten selvpark på viskeren og det kan jeg leve fint med en stund. Gidder ikke bytte hele motoren for å få fikset det.
  10. Etter litt prøv og feil så fant jeg ut at det var nettopp selvparken på bakviskeren som var synderen. Takk til @gautes for det tipset! Foreløpig løsning blir å kjøre uten selvparken innkoblet, noe som i seg ikke er noe stort problem akkurat. Ser vanskelig ut å finne denne bryteren løst - bare med motoren. Finner til motoren foran, men altså ikke bak.
  11. Takkar. Fant en til 1999 modell her: http://v12.dyndns.org/Land Rover/Defender/Defender Td5 MY99 Electrical Library.pdf
  12. Haha. Regner med at bremsevæske havner i samme kategori som surstrømming...
  13. Fortsetter litt på denne jeg... Dette høres desverre ut som symptomer jeg opplever om dagen. Sikring (10a) for instrumenter i dash, blink og bakrutevisker går av seg selv rett etter oppstart. Også om ikke noe er "slatt på". Er vel bare instrumentene som er aktive eller "på" da. Betyr det at feilen burde ligge i tilknytning til dem? Nødblinken funker som den skal. Veit du hvor det var brudd den gangen tidligere? Litt rpdvill på hvor starte feilsøkinga. Og hvor finner jeg den multikontakta du nevner @gautes? Er den bare til bakenden av bilen? I så fall burde det være overkommelig.
  14. Så veldig riktige de hjula så ut! Disco1 felger?
  15. Jo takk - har hørt om den. Tenker at det kan være greit å ta en sjekk når bunnpanna skal ned en gang snart. På den annen siden så er jo bilen 20 år gammel og har gått 185k uten at den har løsnet enda... (eller det er tatt hånd om uten at jeg veit om det). Fikk gjort litt i kveld også: nye stikkaksler og medbringere begge sider bak samt tilhørende ny diffolje. Stikker og medbringere så ikke ut til å være byttet før, men noen har nok nylig vært inne og gjort en hjullagerjobb, for de kjennes finfine ut og fettet her så nytt ut. Byttet var en veldig grei jobb og resultatet er vesentlig mindre drivverksklunking. Det kan man like. Litt er det igjen, så må nok ta en titt foran også. Kryss på mellomakslinger er bra og kjenner ikke noe slakke der. Det virker som det er litt i selve bakdiffen, men denne blir tror jeg ikke jeg skal i gang med selv, så den får vente. Er det vanlig å bruke pakningsmasse mellom medbringer og nav? (jeg satte sammen igjen med innkjøpt papirpakning etc.) Bytta også ut en rusten og fæl snorkeltopp med en ny. Den gamle minnet om noe som er produsert av Sætre. Sliter litt med å finne nye festebånd løst. De er jo like stygge og rustne (se spesielt øverste på siste bildet). Tips til hvor man kan finne slike?
×
×
  • Create New...