Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

gorbys

Medlemmer
  • Innholdsteller

    51
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om gorbys

  • Rang
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Location
    Årdal

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Det er slik for å mjukne overgangen mellom lys og mørke. Mange liker ikkje ein så brå overgang som du får ved bruk av klare linser så frå fabrikk blir det dempa litt. Skal du bytte må du demontere lykt og kanskje ta ut prosjektoren for å komme til linseholderen. Har ikkje sett så voldsomt på det men det står på lista mi over ting å gjere i sommer.
  2. Ja tanken har jo slått meg men siden alle skriver at disse motorene er så effektive og alle eg kjenner klager på at dieselen deira bruker så lang tid på og bli varm slo eg det ifra meg. Men er den vanskelig å bytte på disse motorene? Skal bytte kjølevæske til våren tenkte eg så da kan eg ta den i samme slengen
  3. Kjem høgere opp og har bedre balanse om en står på dekket. Amatør
  4. Me har to stk beltestoler i vår d3, tre burde gå, det eneste vi sliter med er det at beltelåsen smetter jo ned i sittepute av seg sjøl så det kan være Noko knot av og til for ungene å feste beltet.
  5. Brukte faktisk snøkost/isskrapa mi tilslutt. Mulig en skal på bruktbutikken å kjøpe seg en stokk, fin å rappe over neva på eventuelle landeveisrøvere og eventuell tjuvparkering på handicapplass
  6. Har lest litt meir nøyaktig, det står at en skal bruke noe som heter 4 conductor measuring principle som etter litt googling går ut på å bruke fire prober for å separere spenning og motstand eller noe sånt. Kort sagt, min måling er ugyldig. Og så las eg at en burde ikkje sette 12v direkte på den, iallefall ikkje over lengre tid da ecu pulser signalet til den. Ja det høres egentlig ganske likt ut som min fungerte etter at eg renska den. Alt såg i grei stand ut egentlig, ingenting virka ødelagt eller sundbrent. Men det spørs om ikkje ein må berre bite i det å kjøpe ny innsats
  7. Eg veit at etter drivstoffet er antent vil den slutte å gløde og gå over til flammedetektor så da tenker eg at webasto ecu overvåker forandringer i motstand. Men eg kan ta feil og. Må lese manualen litt meir nøyaktig først. Men iom at de spesifiserer et motstandsområde ved en gitt temperatur (samme som ved sjekk av vann og lufttempsensorer) så tenker eg at motstanden kanskje varierer avhengig av temp. Men som sagt så kan eg ikkje være sikkert. Har ekstremt lite erfaring med diesel og webasto
  8. Eg og stefar min brukte skistropper en gang i mangel på fjærklemme. Funket; ja anbefalt; nei
  9. Monterte skiholder fra biltemaen idag. Fint med sliders for å laste av og på men hadde ikkje tenkt på at øvre halvdel av holderen spretter en halv meter opp i været når du åpner den Får akkurat fingertuppene på den med bilen i normal modus men samboeren må vel ha med seg gardintrappa sjølv med bilen i tilgjengelighetsmodus
  10. Fått brukt den litt no? Fornøyd med appen? Har den mulighet for å sette opp en timeplan for eksempel man-fre kl 6? Bruker du bare et kontantkort til sim?
  11. Liten update på dette her: eg tok ut min webasto og demonterte og rensket både brennkammer og glødeplugg og brennerkon, fikk så den lokale mekonomen til å slette lock-out feilen og vipps så fyra den igang igjen. Virket som den fungerte tålelig greit noen dager men så virket det som den begynte å slå seg av for tidlig, no sist eg var ute å sjekket startet den ikkje i det heile tatt. Når eg hadde alt ute av bilen ohmet eg glødepluggen og den var på 1 og litt over 1ohm. Leser i webasto manualen at den skal ligge på 0.2-0.4 ohm v/23 grader c. Eg ohmet min i garasjen ved ca null grader men sjølv når eg varmet den opp med en brenner gikk ikkje motstanden ned. Så eg tenker at glødepluggen er defekt og at den derfor ikkje varmer seg skikkelig opp eller gir flammefeil muligens.
  12. Interessant lesning dette om stabilitetskontrollen, for det må være lov å sei det at en tregere respons har eg ikkje opplevd i nokon av bilene eg har hatt, eg syntes den var litt treg i mercedesen eg hadde fra 99 men discoveryen er jo på en helt annen planet og den skal være 10 år nyere. Heldigvis ikkje noko problem for meg da eg merker fint om det begynner å sklir men eg trur ikkje samboeren min har dei samme evner desverre... Men eg opplever ikkje discoen som spesielt understyrt, men eg kjører passe defansivt om det er såpeglatt for såpass har eg lært av å kjøyre hjullaster i mange år at om det først begynner å skli så stopper det ikkje med det første. Kan jo og legge til at me fikk brått litt snø her for et par dager siden og da var det bare å slå av dsc, legge om rattet og gi flat fjøl så kom bakenden som bare det den. "en gang til" var beskjeden fra baksetet, var jo ikkje så vanskelig å be eg da...
  13. Skulle hatt stigtrinn så kidsa kjem seg lettere inn og ut. Kan bytte i de som står på no om det er nokon som vil ha det istedet.
  14. Ja. Kan være greit å skaffe et ekstra sett en kan bygge om så en kan bytte I tilfelle. Og så slipper en jo nedetid mens en bygger om da. Men om han har sånne gamle prismelykter vil eg no tru et sett med facelift lykter med gode osram eller Philips pærer er en finfin oppgradering med et lysrele i tillegg!
×
×
  • Opprett ny...