Jump to content
LRforum

HåvardW

Members
  • Content Count

    52
  • Joined

  • Last visited

About HåvardW

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Denne gangen var det ikke så vanskelig til syvende og sist. Dårlig kontakt i sikringsboksen. Pusset ned til bedre kontakter og byttet sikring. Takker for råd og tips
  2. Takk for gode tips, idag blir det feilsøking
  3. Midt i en kjøretur sluttet blinklys å fungere, samtidig ble varselblink dødt. jeg har feilsøkt noe uten mye resultat, har noen noe erfaring her? Jeg hører ingen tikk i releet lenger, hverken ved H/V blink eller nød blink(heller ingen blink i nødblinkbryter). er det å anta at reléet kan ha tatt kvelden? og jeg lurer også litt på hvor blinklysreléet sitter i en exmill? og hvordan jeg eventuelt kan teste om reléet har full funksjon all oppklaring mottas med glede.
  4. Gir bort ladeboks til 24v dynamo og et horn. Kan dessverre ikke garantere noe stand ettersom de er demontert fra et radiator panel jeg kjøpte løst. Vil bare gi noen muligheten før de går i søpla. Ligger i Oslo
  5. Flott initiativ med litt ekstra. Jeg kommer
  6. Herlig! Dette gjør at det kribler i kjørefoten.
  7. Da ordnet det seg, Are kommer å henter det er supert at de får et nytt hjem
  8. ingen? nå går de i skroten
  9. Gir bort to fortsatt fine seterygger, disse er orginale og har sittet i exmill. Gis bort grunnet kjøp av hi backs. Hentes i Oslo
  10. Takk. Morro, det er herlige biler Takk, jada den er ganske original, det vil ikke bli 100% med meg som sjåfør men jeg prøver å gjøre så mye originalt som jeg kan. Hehe takk for tipset, skal ikke spørre hvordan du vet..
  11. Neste jobb, kanskje ikke den største jobben men det ga stor glede og gjorde mye for interiøret i bilen. Batteriboksen og rattet ble pusset helt ned, grunnet og lakket opp i matt sort. Rattet var ganske slitent, det originale sorte belegget hadde sagt takk for seg for en god stund siden og batteriboksen var ikke stort mye finere. Sprekker i rattet ble fylt før primer, resultatet ble ganske fint, og rattet holder seg godt i bruk, noe krakelering i stresspunktene har jeg sett. enkel jobb som løftet kjøreopplevelsen. Før: Slitt ratt og slitne puter Etter: sammen med nye seteputer fra Exmoor trim ble 1974 overraskende behagelig.
  12. Første problemet som oppsto var clutch. Problemet startet over juleferien, etter en kjøretur med mindre og mindre clutchpedal gikk pedalen tilslutt i gulvet i det jeg kjørte inn i oppkjørselen. Da var reservoaret på master sylinderen nesten helt tomt, jeg fant en lekkasje inne i stempelet på master sylinderen, den var ganske ferdig, dette var original sylinderen fra 1974. Jeg satt i gang å lufte clutchen og dette fungerte fint gjennom resten av julen, det ble flere turer uten problem. Etter noen dager så var det tid for en litt lengere kjøretur for å flytte bilen fra Moss til Oslo. Turen gikk veldig fint den, helt til Sørenga, da var det slutt på å velge gir i fart. Null clutch. Etter et lite suksessfullt forsøk på å lufte litt ved siden av veien bar det hjem til Bislett i lavserie, 3 gir og dertilhørende fart. Dette var ikke noe problem, det bare tok litt tid. Deretter kom en uke på åpen gate på Bislett med skruing på kveldstid (første uken i Januar… noe kaldt), pedaltårnet ble tatt ut, jeg byttet clutchmaster og slave sylinder. Jeg brukte muligheten til å pusse ned, lakke, og smøre opp pedaltårnet. Ved montering måtte jeg bytte clutchrøret som går langs torpedoveggen ettersom jeg måtte ofre det pga koblingen mellom rør og masteren satt bom fast. Og etter en oppklarende telefonsamtale med Gaute var systemet luftet og bilen kunne kjøres inn i garasje, varm garasje.
×
×
  • Create New...