Gå til innhold

From

Medlemmer
  • Innlegg

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Hedmark

Nylige profilbesøk

1 023 profilvisninger

From sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Baller på litt til jeg. BCU er konfigurerbar å er stilt inn i første omgang fra klargjøring nybil levering å muligens konfigurert etter senere kunders ønsker ang. hvordan alarmsystemet ønskes å fungere. Via testbook t4 før i tia. Noen ettermarkeds aparater kan også konfigurere div. i bcu. Men blir iaf. med det noe uoversiktlig å noen små feller å gå i. Dem oppfører seg ikke likt alle, men grunnprinsippa består lell da. Som se på rød diode dæsh, den vil fortelle deg hvilke "beredskap" alarmen står i eller om alarm/startsperre er av. Mener.. diode skal være slukket for start, men det j nå sku fram til nå da- får du opp i display en speilvendt B ? i såfall det, da må IDM og BCM synkroniseres: tenning pos.2 trening på i fem minutter. Så der også en synk som kan dette ut. Mener BCU skal ha i minne siste antithif setting fra strøm ble brutt, å trolig forvirra ved gjenopplivning med nye innputt? Noe har trigga den i lås høres det ut for meg iaf. Men mer finner du ut med sikre strømkilder ja. Vil minne på vær sikker/Skru fast batt.poler om du er i tvil å sikre deg godt med strøm. Elektronikken vil ha klare meldinger. To jungel råd følger med å, for å vekke BCU å coil teningslås. 1.samtlige dører panser å luker lukket også tank lokk! tenning poss2, åpne og lukk fører døra. Dette kan virke for vekke gjennkjenn nøkkel. 2. Kun panser åpent tenning på poss2 ja, medhjelper trykker panser føler ned fem ganger nokså relativt rapid. Dette kan.. også virke. BCU innehar en timer som er med i diverse prosesser. Om blipp virker pres unlock før start forsøk også før jungel forsøk. Oss å, sikre deg att tank lokk solionid fungerer lokk låst, den står nok i lås om alarm er på. Mener å minnes den solionid kunne kødde til rundt slike operasjoner vinters tid. Mange bekker små.) Det er ellers flere hemligheter rundt dette men de vil ikke jeg skrive ned. Håper du snart får start, om ikke meld på hvordan det går.
  2. Jeg tror du kan få oppigjenn kommunikasjon mellom nøkkel og biln ved å: nøkkel i posisjon 2 tenning på, trykk på bilens lock/unlock bryter minimum tre ganger. Mulig panser bryter må være i lukket stilling og dører lukket? Prøv også blipp/fjernstyrt lås/lås opp om du får kontakt med biln. Mulig det må synkroniseres i gjenn. Enklere en eka koding dette, å så får du også ratt respåns på det du gjør ut fra rød diode imobilaiser i dæshbord mulighet for morse der å, eller tuter helst to ganger (ok) eller en (feil) Det er nok noe bilen din vil si deg når det flipper i dørlåser.) Evigheter og mange krumspring sea j drev med detta så detta er utfra gefylen el no. Mener å huske det kreves en brukbar strømkilde i denna prosess. Så tips, legg på eller strips att føler for panser så utelukker du dens eventualiteter å la lader stå på. Evnt. ett hjelpe batteri/startkabler. Kulda reduserer batteri all mass.)
  3. Har hvert borti lignende oppførsel men husker ikke noe nå desverre. Lenge siden.. Tenker høyt- eka kode el nå hva det heter har du den? Mistenker bilen føler seg kapra/stålet? Kan være så enkelt.? Husker ikke, fremgangs måte og har ikke kappasiteten til og dykke ned i det nå desverre. Men mitt tips søk Discovery 2 eka å se om du får no logikk ut av det? Tanke til med det samme gitt, rusten i faget jeg nå men. Husker ikke hvordan det er med D2 har den 'død mans bryter' som fexs. Freelanders røde bortgjemte neri bakom støtdemper tårnet vsf. En bryter som fysisk må trykkes inn for å bevise du er bevist ditt ansvar når du starter oppigjenn bilen etter en heftig smell/kræsj. Den bryter er vell hovedsakelig for kutt av drivstoff ved elektriske pumper. Husker ikke hvor g sensorer er montert, altså de som utløser air bag når forholdene ligger til rette for utløsning av dem. Potensielt god smell i ett såppas stort batteri. Men iaf. Slenger på non baller i saken, og ønsker lykke til. Legger hue på puta jeg, å melder på om j kjæm heu den gongen da før i værn. Årner seg detta å. Snart.
  4. FL1 td4? SITRAP. Har du smørt skia.Over.
  5. Btw. Vil nå nevne. Noen har det å andre ikke. https://www.ebay.com/itm/LAND-ROVER-DISCOVERY-2-AIR-SUSPENSION-COMPRESSOR-AIR-DRYER-FILTRATION-REBUILD-/152570831815 Ofte forsømt å glømt før i tia iaf. Tok si ti før det plutselig dukka opp på micro cat'n også ettersom j mins. Utvendig mener j de er like utseende hvertfall, mulig forskjellige dele nr.e, men hvertfall. Noen har kun skumgummi filter, og andre er fylt med fuktapsorberende masse. Skomgummin råtner og/fuktfella forblir blytung. Greit å kontrollere en gong i blant. Mener det er montert bakom bak lampe stolpe v.s. parallelt med avslutning drenering soltak. Skru ut lampa så skar du se en svart rund plastikk box.
  6. Fått ut hele gjengepartiet vil je tru?) Jeg ville kjørt til den popper ut sjøl. Sausa på litt pennetrerende oil nå å da om den sku væra dryg. Se ann skuddlinja om du er redd for skade ang. prosjektilet (resterende plugg) går helst bra. Men ta ansvaret sjøl og legg for no dempende om du vil. Har ikke opplevd non glødeplugg komme no hardt jeg men. Newer vet je? Hold kropsdeler unna ved drift iaf. Og hver forberedt på en sylinder effekt tap når pluggen flyg. Å ps, typ glødeplugger og dyser løsner lettest ved driftsvarm motor.
  7. Forslag: Kan det være ledninger til us. modeller? Mener de har oil temp på transfer som standar. Enkelt samme ledningsnett for mindre/billigre delelager?? Assa-USA modeller..) stort å langt alt borti der..?
  8. From

    Dynamo td5

    Apsolutt intresert Mys! Jeg skar nerover att i Jula om det kunne passe deg rundt de tider romjula helst da karnsje for fortsatt en del og rekke med før den 24. Lurer da på pris å fabrikat. Kan tas på privat mail å om det ønskes å eller går ann på dette forum? Har nå pulserende lys på biln, disco 2 noe jeg mistenker er feil ved diode bro? Så høyt ønske nå for nye saker/dynamo, liker ikke provosere elektroniken..)
  9. From

    Dynamo td5

    Nå ere gjort, akuratt lanna hjemmat m/skilter.)
  10. From

    Dynamo td5

    På tur t Risløkka vegvesen etter skilter til min Disco 2, t/r Hamar. Å lurer nå på, er det noen av dere som kjenner til ett ok deler på lager sted på/langs vegen ca? Hvor det kan finnes diode bro eller overhalt dynamo? Evnt. Ny t ca 1500 0k.) Å btw. Hvor langt går en Discovery 2 dynamo ca? 160"? Mvh!
  11. Slakk i utgående framover på transfer kassa kan gi vibrasjon ved avtagende fart og svak/moderat gass. Vært flere tilfeller av slakk der, kjenn etter/se på slakk ut å inn. Har trekt etter med hell par gonger jeg, men vær ops på att det kan være slitarse i lagre som foråsaker slakken som såfall kan få en for tøff jobb om lagre spennes opp til annvist moment. Heter seg ny nylock mutter ved montarse. Å moment oppgitt for montering er 122Nm. En t to mm opp å ned høres ikke mye ut, men ere flere mm ut å inn ville jeg trekt att så det ble tait å litt til så mutra sitt fast å prøvd om vibrason forsvinner på det viset. 30 mm pipe på mutra, og hold imot med brekk jern ell lignende, skar vist helst ikke bryte mot dif så hold igjenn. Ell rapp på litt med kjent mutter trekker du kjenner. Tre transfere jeg sjøl har drevet med nå med orginal mutter montert har vist en halv gjenge over nylock mutter. Noe å gå etter det.
  12. Jeg ville bedt om pris på overhaling av converter på norsk kvalitets verksted som kjenner dine forhold drivstoff og behov. Overhaler du converter får du å svar på hvordan innmaten der er, +en sterkere mer solid gjennoppbygd forsterket enhet/vare. Gjennoppbygd av fag mann du kan prate med, kontra masse produserte cnc samlebånd produkt bygd opp på raskeste biligste måte. Fagmann finner svakheter og feil og bygger opp ett bedre produkt, der samlebånnet gjør noen hastige små pungtsveiser legger fagmann virkelig på så det er ikke han det skar stå på. Oftest den skralle pungtsveisen som var gjenganger feil før i væla iaf. Spesielt disel. Drøye ti år sea j ga meg i brangsjen men den gang da fikk vi skudd sikre, solide gode convertere fra Østfold en stan ca mener jeg, husker ikke navnet nå. Finner kun et norsk firma som driver nå ved rask titt på nett, de påstår å være de eneste i landet så sender ved den link her. Kjenner ikke firmaet men motiverer ved att j trur nok du får den biligste å beste her. http://www.transtec.no/tjenester/overhaling-converter
  13. Ja tenkte først på ønskelista 235/80-16 cooper av no slag å 2"opp nye spiraler i front, usikker på utvalg i 85 profil? Har ikke fått unnersøkt så mye ennå. Skulle ønska noe lavere mark trykk i breiere hjul, men har ikke erfart bilen ennå, blir nok 235 hvertfall vinterstid.) Har pr. nå stigtrinn på biln jeg etterhvert vil bytte ut til roller bars med hi lift, ser ut til att org. stigtrinn snevrer dekk utvalget slik det nå sitter montert, vet du? er det mulig og beholde org. skvettlapper forann montert ved 32" hjul.? Eller er det trikset som vanlighvis gjør nok plass til 32"? Fjerne skvettlapper foran og bak? Sett det er en "del rimlige transfere rundt om ja,takker for tips!
  14. Tager hvad man haver sålenge, ny biln min 250-260 000km har gått olje tomt i fordelings kassa i lange tider så det ut til, pga. gjengeløs innfesting øvre fremre bolt M10. Oppfinsom pode hadde kappet til liten bolt å "limt"n fast med litt silikon hypoidrtvmix. Resultert i lokalt brukbar unnerstels behandling midt unner biln men gått utover samtlige lagre i senter dif. Var knapt desilitern/halv annen igjenn på den når jeg tappet transfer før demontering av def. aut kasse. Olja var overaskende fresh ikke brent men så lite olje så åpna kassa for tilstands titt å syntes lagre var for slitene så jeg vill bytte de før videre drift. Straks slitt gjennom herdinga både på ruller å lagerskåler så vil redde den før videre skjærings. Å muligens på med den til sommeren igjenn, har ikke undersøkn no pakke pris repp sett enn. Vil nå snart prøve bilen først for så setta pri på videre. Ønsket er i første omgang 32" hjul så fårn se å stressa å kortbent en eventuelt blir. Blir i første halv år uansett en lokal bil, åh med d halve hedemark er nå fylt opp med gravemaskiner å veg arbe rundt om, over alt! sie dom. Så no lokmotiv trengs ikke her nå.. Gir kassa har hvert ute iaf. to ganger før med dokumenter til. Så skulle egentlig ha reklamert på elendige jobben som er gjort, månky moment sprekt oljepumpe drev å selv lensende transfer box. Ser ut til å ha hvert to eiere i mellom tia så skar vell noe til om noen vil stå for hva som der er gjort. Noe vanskelig å entre disse kassene så olje pumpa greit nok.. kan jo være annet stress/alder som har tatt den å?? Men transfer tull var nå unødvendig syns j, bonus mekk.. liksom. Har sett opptil flere tilfeller av den elendigheta før men overaskes fortsatt hvor slett enkelte kan hantere bil. En middels forlenger er da vell stortsett å oppdrive..
  15. Btw. Vert borti fler ganger j., aut. filter montert uten tilhørende o-ring. Som igjenn da fører til att gir kasse suger luft lettere en olje. Kan stemme med km siden skift. Å det å, folk nå tildags, flusser kassa framfor å sørve kassa med filter skift å tilsyn. Filtret skall skiftes ved hvert skift iaf. på eldre kasse med noen km på etter mi mening. Hvor langt har bilen/girkassa gått å til hvilket bruk. Automat gir kasse er å regne som en slite del alla clutch dempere bremser osv. Etter mine opservasjoner så er vell 250 000, 300 000km væl å bra gjennomført for en zf kasse på såppas tong bil konstant 4x4 uansett bruk. Mange discovery aut har å lidd av lite olje ved løse/lekk kjøle rør non gang gjennom livet. Vare på for lite olje disse kasser å de tar fort slutt å takk for seg ved påkjenningen av olje tomt.
×
×
  • Opprett ny...