Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Placebo

Medlemmer
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Placebo

  • Rang
    Nykommer

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Helt strålende! Takk for hjelpen! Ps! Jeg slenger på en wire både foran og bak også, så er vi sikre på at skuta står heeelt stille. Jeg har hatt samme følelsen hele veien. Men så er det med å klare seg selv da. Må jo starte en plass, og dette virker det som om har ganske så lav vanskelighetsgrad, men når jeg har lyktes (til slutt), så kommer jeg fortsatt til å kjenne på mestringsfølelsen som om jeg har slått Klæbo i spurten. Takk for bra tips! Det er sirlig notert!
  2. Når jeg skrur på tenningen, så skjer det ingenting på lysfronten. Det skjer først når jeg tar lysbryteren ett hakk fremover. To hakk fremover, så er det vanlig kjørelys som kommer på. Snakka med en kar i går, og han mente at det burde være en løsning som funker. For å sitere han; Det som skjer når du setter på parklysene er at du på en snill måte 'kortslutter' LED-lysene som er montert i fangeren. Veldig frista til å gå for en 'midt på treet-løsning' kjenner jeg. Det kan da ikke være mye lys disse LED-lysene behøver. Og det gjør jo livet sabla mye enklere å ta fra starteren enn fra batteriet. Jord henter jeg uansett fra ramma. Det er hva alle har anbefalt. Og så et nytt 'dummy-spørsmål': Hvor finner jeg starteren?
  3. Takk for både velkomsthilsen og gode tips. Det ser ut til at det blir hentet +strøm fra batteriet, og jord fra skjermen. Når det gjelder den siste ledningen, så snakket jeg med Twisted, og de mente jeg burde lodde den på den rød ledningen som går til parklyset. Jaja, vi får se hvordan det blir. Går det, så går det. Går det ikke, så blir det å få tak i en som har gjort det før Takk for god hjelp!
  4. Har akkurat fått tatt inn en 110, -09, som har gått fattige 36' km på 9 år. SKIKKELIG fornøyd så langt, og så gleder jeg meg til å starte prosjektet med å skru litt her og litt der, og gjøre bilen slik jeg ønsker at den skal bli. Jeg har fått tak i en fanger fra Twisted som har LED-lys innfelt, og nå skal jeg montere den. Jeg er virkelig ikke født med en skrutrekker i hånda (så slikt sett kanskje ikke et sjakktrekk å kjøpe en Defender), men med litt veiledning så har det gått forbausende greit så langt. Fangeren er montert, og jeg har foreløpig trukket de 3 ledningene (en + , en -, og en som det står 'lamp' på) opp til høyre lykthus. Slik jeg har forstått det, så behøver jeg å få lagt/festet/koblet + og - ledningene til et eller annet i motorrommet som har direkte link til batteriet. Jeg har skjønt at dette kan være enten en pumpe, startmotor eller annet som får strøm når jeg skrur på tenningen, men jeg vet fortsatt ikke hva (send GJERNE bilder med et eksempel). Den siste ledningen med 'lamp' på, ser jeg for meg at på en eller annen måte må kobles til parklyset eller nærlyset, slik at når disse skrus på, skrus LED-lyset i fangeren av. (For det er vel ikke greit å kjøre med både nærlys og LED-lys i fangeren samtidig?) Så, da gjenstår spørsmålet: Kan noen hjelpe meg med en 'koble til LED-fanger for dummies'?
×