Gå til innhold

Lord Rover

Medlemmer
  • Innlegg

    37
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Lord Rover sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Takk for alle innspill, karer. Jeg er i dialog med Richards og transporter.
  2. Hei Vidar, takk for tilbakemelding. Jeg er nok i utgangspunktet på jakt etter en som er galva. Jeg kan lappe på den jeg har med reparasjonspaneler, fotbrønner sv. men loddet er på en måte kasta nå så jeg er all in.
  3. Jeg er kommet dit på min restaurering av min 1997 Defender 300 TDi at det er like greit å også bytte torpedo-vegg (da jeg likevel er i dos). Hvor handler jeg? Det er mange pushere som varierer veldig i pris. Alle tips blir vell mottatt file:///C:/Users/103920~1/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.jpg file:///C:/Users/103920~1/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.jpg file:///C:/Users/103920~1/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.jpg file:///C:/Users/103920~1/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.jpg
  4. Har et ubrukt dekk som har vært reservehjul på defenderen da jeg har gått over til Toyo. Vi blir enige om pris. Aldri rulla. Befinner seg ved Lillestrøm. Send melding på 97787438
  5. Hei, Jeg har en større leveranse på gang fra øya (sp4x4) og skulle veldig gjerne hatt disse platene. De er jo godt på vei. Er det noen som veit hvor jeg får tak i dem eller som har gjort en lignende reparasjon. Skal btte gulv, tepper, B og C-stolpe så vil gjerne ta disse i samme slengen....
  6. Jeg skal full-lakkere min Alpine white Defender 110 300 Tdi og i den sammenheng skal jeg bytte en del paneler/cappings osv. Bak-skjermene mine er ganske slitne, Er det noen som veit hvor/om jeg kan få tak i bare de platene som omslutter hjulene, altså uten side-panelene? Det blir litt overkill å kjøpe hele hjørnet til 5 lapper da det bare er "inner-skjermen" (den flate plata rundt hjulet) som er gåen. Andre oppgraderinger blir 2mm lyddemping, nye sorte tepper (xmoor) rund baut. "Sort" tak-trekk, sorte dør-blader rund baut, nye gulv foran, nye galvaniserte framdører, nye fotbrønner, nye tonede slide-vinduer i bak-kabinen. Bilder kommer.
  7. Ser ut som de er prisa likt som hos paddocks. Blir nok en del annet også så like greit å ta alt et sted.
  8. Jeg går på en hel-lakkering til høsten og har etter hvert insett at de fremre dørene på min 97 Defender 110 (300 Tdi) mine er modne. Hvor kjøper jeg nye? Jeg har stål-bitene allerede og tenkte å bare bytte de men ser at jeg har sluppet det for langt og må ta straffen for det. Ser at Paddocks har til 300 GBP netto men det ryktes noen nye galvaniserte også. Er det noen som selger kit med "resten" også, som i lister/klips etc.?
  9. Takker for alle god inspill, karer. Fikk dommen på kompresjonstest i dag og alle fire høla var godt innafor tolleransene, så da er det tilbake på tegnebrettet. Kenneth sa dog at det kunne virke som at timinga var gæærn. Den går som f.... oppover i registeret men på tomgang så kan det høres. Kanskje greit å justere dette før jeg bytter starter.
  10. Jeg har en god innkjørt 1996 Defender 300 Tdi (352 kkm på telleren) som er lei å starte i kulda og tenkte å lufte det på forumet. Før dere sier "jammen detta er jo en tur i parken" så ta følgende med i beregningene: Nye glødeplugger Nye dyser Ny Dieselpumpe Justerte ventiler Nytt batteri som leverer 900A under kaldstart (og hovedstrømsbryter så bilen er død når den ikke brukes) I tillegg til dette hadde jeg tanken ute og gjorde rein denne i forbindelse med bytte av baktravers for snart to år siden etter det som må være norsk rekord i antall toer-feil på EU-kontroll. Slam-utskiller på fuel-linja har jeg ikke og jeg har prøvd å mate maskinen rett fra ei flaske i motorommet, det var ingen forskjell. Jeg har ikke blåst drivstoff-lina enda men utelukka den etter at jeg hadda mata med flaske. Retur-linja til tanken er ikke tett heller. Da tenker jeg vi har heva lista litt:-) Dette er bare en utfordring under kaldstart og den går som ei klokke ellers. Røyken er riktignok hvit fram til den blir varm men det ser jeg på som et karakter-trekk. Av andre parametre så har jeg montert boost-pin og boost-ring fra Fourby. Det gjorde ingen forskjell under kaldstart. Tips mottas med takk. God mandag, og ha en fin mandag resten av uka. S
  11. Det er helt riktig som du sier. Alle kreftene påført av tre personer,de tunge setene OG bagasje vil skape strekk i de bakre vertikalstøttene. Diss er sveisa på alle fire kanter og en cm sveis tåler som regel 1 tomm statisk strekk. Dette har jeg hatt i bakhodet og føler meg ganse sikker på at dette er rikelig. horisontalkreftene framover er jeg ikke redd for. Har også forhørt meg med flere struktur-folk som mener dette er belte og bukseseler.
  12. Da har rammene til Recaroene og Touransetene blitt ferdigstilt etter å ha blitt testa ferdig med tanke på posisjon/tilt osv. Jeg lot dem begynne å ruste så anbefaler de som eventuelt mått følge etter om å male med en gang. Jeg gikk for MAX grunning og sort raptor på 60 psi (fineste finish) og mener det var veien å gå i mitt tilfelle. Solid og skjuler småskader og riper godt. Party-piece'n er pllast-lokkene der enderøne er synlige. De har stoppere og hindrer vannintrengning. Som nevnt tidligere kun 20x20mm firkantrør og litt 8mm massiv rundstokk.
  13. Takker, de tegningene sitter kun i hodet er jeg redd men hvis du har noen sånne seter du skal ha inn så kan jeg måle opp for deg. Kan også sende deg noen flere bilder på mms i såfall. Det var et fokus å kun bruke original innfesting sånn med tanke på hva tilsynet/onkel eventuelt ville si. Jeg har ikke noen formell godkjenning på dette men regner med det skal gå bra da det er 20 ganger mer solid enn originalsetene (1 cm med full-pennsveis tåler 10 tonn statisk strekk) samt at jeg bruker original innfesting OG originale belter (CE-merka to-punktsele i midten). Jeg skal ta ut og male både fram og bak-ramme med sort raptor når det blir litt varmere. Ville vært sikker på posisjon/høyde osv. først. Det er jo et kompromiss med langskips posisjon for å fortsatt kunne bruke klapp-setene bakerst. Jeg bygde ei tre-ramme først for å fiksere posisjon/høyde. Det viste seg at 20x20-profilen kolapser på ca 2,5 tonn så for å ikke skru dem i filler så måtte jeg inn med rør-foringer som man da kan stramme mot uten kolaps (siste bildet).
  14. Etter 340 kkm var det på tide å bytte ut setene i min 1997 Defender 110 (300 Tdi). Det blei recaro foran og Touran bak. Kun original innfesting er brukt selv om det er blitt mye stål-sløyd. uansett, begge deler fungerer i henhold. Originale sikkerhetsbelter passer på side-setene. Måtte bytte til nytt to-punkts belte i midten bak da setet opprinnelig var utstyrt med hunkjønn hunkjønn. Målet var å gå fra ni-seter til varebil på to minutter og i tillegg beholde fleksibiliteten som Touran-setene tilbyr med at man kan vippe fram og ta ut setene enkeltvis. Ramma bak er laget utelukkende av 20x20mm med 2mm vegg (rundstokk som klørne griper rundt) og veier omlag 7-8 kg. Nå kan ramma vippes fra med eller uten seter og også tas helt ut.
×
×
  • Opprett ny...