Gå til innhold

Bue

Medlemmer
  • Innlegg

    97
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Norge

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Vest-Agder

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Bue sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Bruker original antenneløsning, eneste jeg synes fungerer. Prøvd med mange andre vindusantenner, men ingenting som fungerer tilfredsstillende til noe annet enn NRK kanalene. Original antenne sitter i venstre vindu i bagasjerommet, trådene som går ned i midten av vinduet. Må montere en antenneforsterker bak taktrekket rett over vinduet. Kjøpte min på ebay, delenummer LR001689. Så må ledningen fra denne limes til rundingen i toppen av antennetrådene med lim som leder. Til BT for handsfree bruker jeg orginalløsningen og har en Bovee 1000 til å streame musikk, men brukes i grunnen aldri.
  2. Batteriet var som jeg skrev nede på 21 % på ladenivå samtidig som den begynte å bli treg å starte, så da burde den lade noe mer en 12 - 13 V.
  3. Vannpumpe har ikke noe med registeret å gjøre på disse bilene nei, men virker ikke som det er så uvanlig å ta det sammen med reg-reim. Servicene på min er tatt hos Land Rover-forhandleren, og der er det tatt samtidig. Nå er det andre perioden i høst med ulyd og sannsynligvis dårlig lading, så tror ikke jeg gir denne dynamoen så mye lengre tid.. Begge gangene har det vart i en liten uke. Tydelig "durelyd" som følger turtallet, høy lyd på lave turtall, forsvinner mer eller mindre med høyere turtall. Ny dynamo kommer på tirsdag, så satser på bytte da.
  4. Klar over ladesystemet på D4, men batteriet var på 21 % i følge bilen, så den burde kjørt på med endel mer enn 12 - 13V. Bilen har passert 270t km, men usikker på om den har vært byttet før. Vannpumpen er byttet ved forrige reg-reim bytte, som riktignok er endel km siden, men tar den nok ikke før neste reg-reim bytte igjen.
  5. Det ble konklusjonen her og. Startet opp uten reim, og da kom meldingen rimelig kjapt. Kjørte ut av garasjen i kveld og etter 50 meter forsvant ulyden og ladingen har siden ligge stabilt på 14,7V.. Hadde en periode tidligere i høst og der lyden var der, og forsvant av seg selv etter 3 - 4 dager, så det kommer nok tilbake. Ny dynamo er derfor bestilt.
  6. Fjernlysassistenten skal dimme ned for møtende biler og dersom du kjører bak biler f.eks. dersom den fungerer som den skal. Har montert det på min 2010 modell og fungerer bra. Bruker ikke fjernlysspaken i det hele tatt normalt. Når du skriver at du har speil med lyssensor på, mener du da den lille sensoren som sitter i speilet? Denne er kun til instrumentlys m.m. Den til fjernlysassistenten er et kamera som henger ned fra foten til speilet, ganske stor sak.
  7. Har en 2010 D4 3.0 TDV6 som i det siste har hatt en ulyd som følger turtallet. Har ikke merket noe utenom litt uling på tomgang som jeg antok kom fra et eller annet hjul til multireimen. Fikk endelig tid til å sjekke nærmere i dag, og når jeg fjernet multireimen forsvant lyden som forventet. Kunne ikke finne noe feil med hjulene annet en at lyden var kraftigst rundt dynamo. Koblet til IID Tool og ser da til min overraskelse at ladingen er på 11,7V på tomgang. Aldri fått noen varsel om dårlig lading. Under kjøring på 1400 rpm lader den mellom 12,5V og 13,7V Kan det være noe annet en dynamo som er død? Flere som har vært borti at det ikke kommer noe varsel på lading?
  8. Jeg hadde ikke integrert DAB fra før, derfor jeg måtte inn å gjøre disse endringene i CCF. Har du original DAB skal du ikke trenge noen koding for å bytte, men som motom sier kan du ikke bruke original DAB+ boks i 2010-2011 uten noen problemer.
  9. Et park kjappe eposter frem og tilbake med GAP som leverer IID tool så løste dette seg Nå fungerer ikke bildeopplastingen, men jeg måtte få tilgang fra GAP til "Complete CCF (Untested)". Etter å ha fått tilgang her bladde jeg meg ned til valget som heter "Digital audio broadcasting" og endret denne fra "Not fitted" til "Fitted with digital audio broadcasting". Etter denne endringen var lastet opp til bilen kom DAB opp som menyvalg på skjermen og det var bare å søke inn kanaler, så var det lyd
  10. Har kjøpt en In2digi D-JV-2 DAB module for montering i min Discovery 4 2010. Har aktivert DAB med IID tool, men får ikke frem DAB som valg på skjermen. Dette er valget jeg har satt med IID tool: Digital radio receiver DAB Antar dette skal være riktig. Andre som har ettermontert DAB og har noen tips? Noen med DAB som vet hva de har i sin CCF? Dette er et utdrag fra CCF i bilen nå: L319 - Discovery 4 2010 Vehicle scanned on 05-06-2021 21:41 Using IIDTool BT V3.0 B2712 ACM-Audio System 4x4 Info Screen Enabled Parking Camera Fitted Audio visual input Not fitted Audio visual video input Not fitted Bluetooth Bluetooth enabled Bluetooth handsfree telephone Bluetooth handsfree telephone system Cellular telephone Cellular docking wBluetooth IBOC Receiver Not fitted IBOC Receiver 2 Not fitted Interface module Interface module not fitted Multimedia module Multi-media module for non-Japanese market is fitted Multimedia module 2 region Rest of world Radio Frequency Europe Radio Frequency 2 Europe Rear DVD Audio Not DVD audio compatible Rear Left Screen Not fitted Rear Right Screen Not fitted Rear Screens Not Fitted Screen Fitted with high level display front (touchscreen) TV Receiver Type Not Fitted Television Not Fitted Television tuner Without television tuner Traffic message channel receiver With traffic message channel Voice control Yes via MMM Nav on Move Enabled Navigation Mode Land Rover mode Audio System Level High / Premium ICE Amp / Speaker System Undefined Digital radio receiver DAB DVD player DVD player is not fitted
  11. Da er kompressoren byttet sammen med ny kondenser (byttet like godt hele i stede for kun tørkefilter) og anlegget er fylt opp med gass, sporstoff og olje. Da ble det endelig god og kald luft og fungerende AC i bilen. Konklusjonen ble da defekt kompressor som antatt. Om noen skulle lure på om det var greiere å bytte AC kompressor på D4 enn på D3 er svaret som forventet nei, og kondenser tok 5 ganger så lang tid i forhold til den gamle...
  12. 2.7 TDV6 i D3 (og D4) har vel samme problemet med veiven som 3 literen, så sånn sett ikke noe ny risiko om det er bytte fra D3 til D4. Generelt er mitt inntrykk at det er noe mindre problemer med D4, men det kan også være fordi det er noe nyere biler.
  13. Dekselet på innsiden av bakluken sitter bare med 4 klips. Når bakluken står åpen dras det bakover/nedover om jeg ikke husker feil.
  14. Takk for tipset! Fant noen tabeller på google som jeg sammenlignet med og så at trykket så rimelig riktig ut.
  15. Det høres rett ut. En enkel oversikt over de forskjellige dieselmotorene med girkasse og benevnelse på bakluken:
×
×
  • Opprett ny...