Gå til innhold

ronnygroenhaug

Medlemmer
  • Innlegg

    34
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Haugesund

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

ronnygroenhaug sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Ser at det er et par som følger denne tråden, håper da denne meldingen når frem til noen Jeg gir opp bilen nå, vil ha den vekk. Hvis noen har bud å komme med så skal jeg ta i mot med åpne armer. Det er ikke blitt gjort noe mer med bilen, batteriet (som er så og si nytt) er tatt ut og står lagret. Har to nøkler. Kom og hent! Edit: Har du et mobilt sagbruk (typ henger med båndsag) så har vi en deal
  2. Som en liten (kanskje ubetydelig) oppdatering så merket jeg at infotainment-skjermen blinket og flimret under hele turen hjem, og hvis jeg bekreftet den oppstartsmeldingen så dukket den bare opp igjen. Samme skjer i dag. Så mens jeg venter på at Haynes-manualen skal lande i postkassen, hvor er denne skjermen koblet til?
  3. Stemmer, fikk med meg det med lading via hengerkontakten i vinter, og prøvde meg på det. Den gangen viste det seg at batteriet var føkkad, så det var til ingen nytte.. Nå har jeg pluggen/adapteret/kalldethvaduvil liggende til neste gangs behov I dag fikk jeg flytta bilen hjem! Kobla av plusspolen i Discoen, satte kablene fra Volvoen på batteriet og plutselig begynte alarmen på Discoen og hyle, da var det bare til å låse opp med fjernkontrollen og halte avgårde Så da er neste kapittel å få lånt seg noe diagnose fra den hyggelige herren i Tysvær, så er showet i gang tenker jeg! Glede!
  4. Javel folkens! I går var tiden inne for flytting av bilen, og jaggu kom vel ikke min typiske uflaks til nytte igjen. Flatt batteri. Klarte å bryte meg inn under panseret (begynner å bli god på det der nå) og satte på en smartlader fra 'tema. Det kjipe var at det ikke finnes stikk i garasjen hvor bilen står, så måtte trekke kabel ut dørene og opp til slektnings leilighet i 3. etg. Lang historie kort; slektning ikke hjemme, kunne ikke gå fra kåk med dør på gløtt, måtte avbryte, vil prøve igjen i dag. Da kommer spørsmålet til slutt: Vil det hjelpe å koble på en annen bil (starthjelp-metoden) for å gi batteriet en god boost, fremfor å vente i en evighet på lading?
  5. Setter utrolig stor pris på det dere skriver her, jeg får virkelig mer selvtillit av dere :) er ikke lenge til jeg får flytta bilen hjem nå, så får vi se hvor reisen tar meg hen etter hvert! Liker det du skriver karsteb om det største av verktøy og utstyr
  6. Høres kjempebra ut, jeg kontakter deg så snart jeg har fått bilen til min egen carport. Må finne ut hvordan jeg skal gjøre det Ellers takker jeg for oppmuntringen om at det kanskje ikke vil være så ille å komme i gang og skru!
  7. Tviler på jeg tar avskiltet bil med flatt hjul med meg til Bergen med det første, men du er i såfall første som får beskjed
  8. Fantastisk. Høres ut som det er løsningen jeg må gå for.
  9. Den er registrert første gang august 2008, så den rakk vel så vidt ikke å bli kalt for 2009. Partikkelfilteret er innbrent og kan ikke regenereres, må dessverre ha nytt eller brukt som er regenerert.
  10. Takk Timo@, det var egentlig svaret jeg ønsket å få har ikke ønsker om å selge som delebil men var redd det skulle være eneste vei ut av klemma jeg står i. Skal få tatt ordentlig diagnose, evt kjøpe inn apparat selv. Må få fingrene i Haynes-boka, og jeg må si at selvtilliten har økt noe voldsomt etter kommentarene dere har servert meg. Tusen takk for boosten, nå ser jeg ikke så fryktelig mørkt på dette lengre!
  11. Ja den må jeg få kjøpt inn! Jeg er veldig for å dele erfaringer og opplevelser underveis, tips og triks får man aldri nok av du holder vel ikke tilfeldigvis til i nærheten også?
  12. Har skjønt at flere feil kommer som følge av suspension fault, men til å begynne med var det kun suspension, ikke alle programmene og HDC. Får ikke rødt varsellys på ett hjul i den visningen nei, ikke sist jeg sjekka uansett. Det er vel mulig at noen her på forumet bor i nærheten av Haugesund og kan hjelpe meg med ordentlig diagnose, eventuelt får jeg vel frakte den på henger bort til lokal forhandler
  13. Ikke LR-spesifikk diagnoseverktøy nei, men akkurat hvilket merke kan jeg ikke ta igjen akkurat nå. Jeg skriver delebil pga mine lave kunnskaper, og at jeg tviler på at noen kan hjelpe meg såpass mye som jeg hadde hatt behov for for å ordne opp. Joda, svogeren kan en ting og to han, men han jobber på sjøen og jeg hater å stjele hans fritid når han først er hjemme med kjæresteliv og alt annet han skal ta igjen.. Jeg hørte noen si at hvis jeg er heldig, så treffer jeg folk som liker å ta sånne prosjekter til selvutvikling og "undervisning" over tid, men jeg syntes det hørtes for godt ut til å være sant men om noen melder seg, så får de frie tøyler av meg til å se, skru, bedømme, kjefte, belyse og/eller opplyse. Bilen står jo bare der..
  14. Hei kjære venner. Jeg har tidligere postet her inne om min Disco 3 som jeg har vært uheldig med. Kjøpte bilen for 2 år siden og har siden da følt meg lurt trill rundt av selger. Har forsøkt mekling uten å nå frem, selger nekter selvsagt for at bilens stand var så dårlig som den faktisk viste seg å være, og nå har Forbrukertilsynet konkludert med at han må betale meg 20.000. Dette kalle de plaster på såret og en "god startsum til å få bilen på veien". Det har seg sånn at for å få bilen i tipp topp stand vil det koste meg over 100.000, noe jeg ikke har anledning til å legge ut. Jeg er redd for at bilen må selges i deler, men er nysgjerrig på å høre om dere har noen tanker rundt dette. Jeg er nevenyttig, men kan ikke mekke eller skru uten nøyaktige forklaringer på hva jeg skal gjøre. Bilen har masse feilmeldinger, og de jeg kommer på nå i farten er: Engine system fault Suspension fault Transmission fault EGR-relatert feil Noe med instrument cluster error/fault Special programs off HDC fault/error En haug av elektroniske feil (svoger har apparat vi leste ut en del fra for en tid tilbake) Alle feilene kommer tilbake etter sletting. Batteriet er nytt. Nå er ene forhjulet flatt også. I tillegg til alle de elektriske feilmeldingene kunne mekaniker påpeke lenkearmsforinger, bremserør, en haug andre foringer, stabstag og gudene vet hva. Jeg fikk inntrykk av at hele bilen har gått i dass før jeg har fått brukt den skikkelig. Den har jo vært kjørbar i noen måneder før den fikk Engine system fault og transmission fault, så LITT glede har den gitt meg. Bilen står nå avskiltet i garasje. Er det for dumt av meg å håpe på å få nok hjelp til at den kan kjøres igjen av meg? Eller bør jeg bare takke for laget og selge den som delebil? Kjøpt for 300.000 høsten 2019 med omtrent 150.000 km på telleren.
  15. Da har jeg endelig fått livstegn fra Forbrukerklageutvalget, de er i gang med saken vår nå Forresten så kom jeg på en ting.. Mener å ha lest på et annet engelsk forum at man kan få et hav av urelaterte feilmeldinger om baklyktene ikke er helt 100%. Mine ser helt ok ut og har aldri tullet, men de er av typen Discovery 4-look med LED. Disse var det forrige eier som monterte, jeg fikk ikke med de originale. Noen som har erfaringer rundt dette?
×
×
  • Opprett ny...