Jump to content
LRforum

Discokongen

Members
  • Content Count

    84
  • Joined

  • Last visited

About Discokongen

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Trondheim

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trondheim

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Såpass ja, da kan det jo være lurt å bytte litt i forkant:)
  2. Nå har jeg aldri byttet starter eller dynamo på D3/D4 så jeg har ikke noen formening om hvor mye arbeid det er ( eller hvor trangt det er), men prinsipielt synes jeg det har en verdi "å bruke opp" visse deler før de byttes. Starter/dynamo er slike deler; for meg. Begge deler kan like gjerne holde 200 000-300 000 km og da er det jo meningsløst å bytte all den tid de fungerer. Det er vel heller ikke slik at bilen tar direkte skade av at starteren/dynamoen streiker?
  3. Nydelig bil. Nydelig farge. Alt er riktig på den der! Tommel opp fra Trondheim!
  4. Bilen er tilbake og er nå i god form. Det var avtappingen/vannsensoren som var brukket. Regner med det blir en reklamasjon til firmaet som byttet filter i utgangspunktet. Fremstår, for meg, som klart at det må ha skjedd ifbm bytte av dieselfilteret.
  5. Snakket nettopp med verkstedet. Dieselfilteret var synderen. Han snakket om en tappeskrue for vann som var knukket og ødelagt. Høres litt ut som feilen Isak beskrev. Denne hendelsen koster meg NOK 4200 i utgifter til verkstedet. Litt irriterende mtp at bilen kun er kjørt 50-60 mil siden forrige service.
  6. Er det noe spesielt du ser? Tips?:)
  7. krysser fingrene! Med samboer mv i bilen ble det den lette løsningen, uten at jeg fikk dypdykket i dette i veikanten (bruke mobilitetsgarantien). Krysser fingrene for at dette er samme feil hos meg.
  8. Det kan jo være. Jeg skal viderebringe forslagene til verkstedet i morgen, så håper jeg de finner ut av det:)
  9. Jepps, det har jeg(eller verkstedet gjorde det). Håper det er noe slikt og ikke noe mer alvorlig.
  10. Hei! På tur til fjellet oppdaget jeg til min fortvilelse en stor diesellekkasje . Bilen er på bilberger, men jeg lurer likevel på hva dette kan være. Motorrommet et tørt, men det spruter ut på styrbord side rett i fremkant av tanken. Noen med erfaringer?
  11. Hvilken feilkode? Kan det være relatert til den sekundære turboen? «Stuck acutator» eller luftlekkasje(r)?
  12. Selger følgende for min far- - 2 stk. A-bar (Stått på Defender 90) - 1 stk Stige til Defender - 2 stk ubrukte Hella lykter (ubrukt) - 1 stk winch f.eks til ATV (ubrukt) Send SMS eller ring 920trefem302 Pris blir vi enige om Mvh Nils Christian
×
×
  • Create New...