Gå til innhold

Mandrew

Medlemmer
  • Innlegg

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Gjøvik

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Gjøvik

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Mandrew sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Tok en tlf til Automester på Strømmen og fikk time. Litt billigere men fortsatt kostbart. Men men... Og deler og sider er selvsagt beregnet ift kjøreretning. Beklager jr kommentar her. Burde vel sett den selv
  2. Er det noen her som kan bekrefte at de delene jeg la inn oppe i tråden er de korrekte dele nr ? Og når det er sprekk i høyre deksel, så er det til høyre når jeg står med fronten mot motorrommet. Er det noen som vet om det er slik det beregnes når man bestiller deler også, eller blir det da motsatt? Eller er dekslene inkl. pakninger helt like uavhengig av side?
  3. Takker for info Bjørn_C! Hvilke engelske nettsider er folket her mest fornøyd med? Kjøpte en luftmengdemåler fra Beermach, og den ble levert til 1/10 av prisen ift merkeverksted på 12 timer med DHL til nærmeste bensinstasjon.
  4. Min disco 4 har nå fått problemer med limp mode. Var innom på Aarsby bil i går, og de fant feilen etter 2 min. Sprekk i høyre ventil deksel. De gav et prisoverslag på jobben på ca. 30.000,- inkl. deler og arbeid. 11.000 for deler og 19.000 for arbeid. Ser at dekslene kommer på ca. 2.500,- (OEM) eller 5.000,- (originale deler) inkl. frakt fra England. Men er nok ikke helt fortrolig med å skifte dette selv. Er det noen her inne som kan anbefale noen som tar litt mindre for selve jobben? Slik jeg kan se det er det snakk om følgende deler : LR116732 - Right Hand Inlet Manifold for Range Rover Sport, Discovery 4 and L405 - Fits 3.0 TDV6 Engines. Her er det vel også behov for en inlet gasket : LKJ000010 - Discovery and Defender TD5 Inlet Manifold Gasket
  5. Hvor er det best å bestille fra?
  6. Jeg var på en bilutstyrsbutikk og handlet meg lastestativ m/ tilbehør på Fredag i forrige uke. Et svart Thule stativ med wing bars. Problemet var bare at føttene som de mente jeg skulle ha til min type bil, ikke passet. Det er ikke rails på min bil (visstnok ikke utstyrt med det grunnet import fra Tyskland fikk jeg høre) Det er altså 3 propper på hver side som jeg kan feste takstativet i. De festene jeg fikk med var for innfesting i rails. Noen som kjenner til dele nr fra Thule på de føttene jeg trenger. Eller er det bare å levere alt og spesialbestille takstativ? Tenkte meg et slikt stativ som på vedlagt bilde.
  7. Bare for å oppdatere. Dette ble løst etter flere timer på verksted (Fyksen Gjøvik) det ble funnet et brudd i styrestrømskabel til kompressor fra ECU, slik jeg skjønte det. Egentlig greit at de gjorde søk og fant denne. Hadde ikke hjulpet med fullt kompressor og bytte av tanker som PS service på Hamar indikerte. Det hadde jo ikke hjulpet noenting. Selve kabelen lå inne i en surret kabel som lå imellom chassi og ramme. Så denne kabelen måtte legges opp på nytt. Så nå er alt bare fryd
  8. Noe sent svar men... Fikk tatt diagnose på bilen på bilen på fredag. Se vedlagt. Dette ble utført på Fyksen på Gjøvik. De trodde feilen skyldes ledningsbrudd, da de mente at feilene var forskjellige. Hadde funnet denne årsaken via en database eller noe. De sjekket med RS servicesenter på Hamar som er LR verksted. Men de hadde ikke respondert. Så jeg hentet bilen på Fredag ettermiddag. Og oppdaget seff for sent at de hadde glemt å gå ut av service mode. Nå hopper og spretter bilen med ext mode på bakhjulene. Herlig! Finnes det en reset funksjon man kan utføre selv for å få satt bilen tilbake til kundemodus? Er det noen som kjenner til hva de feilkoden her indikerer? De trodde det kunne være kompressor på verkstedet. Jeg selv synes det virker rart, for da hadde vel ikke demperne stått i ext mode, men helt nede eller? Eller kan kompressor ryke med demperne helt på topp også?
  9. Takker, stikker innom der i morra. Det er korrekt sikring. Det stemmer jo også overens med nummereringen på lokket på undersiden av sikringsboksen. Men hva med det releet som også er der. Hjelper det å ta ut dette og få sjekket det? Er det vanlig at slike releer ryker? Synes jo selv at det minner mer om feil på høydesensor.
  10. Tenkte å stikke innom LR butikken på Lysaker, men fant de ikke på Lysaker torg 10, som nettsiden henviste til. Men det er mulig de bare opererer på nett. Noen som vet om de er åpne eller har lagt ned? Det står på nettsiden at de kan utføre diagnose. Men får vel ikke gjort det via post? Ringte så til Insignia i Konowsgt. De hadde bare 1 mnd ventetid på verksted, selv for 1 diagnose som vel tar Max 5 minutter. Noen som vet om steder i Oslo som kan utføre diagnose ved drop-in? Har forsøkt å ta ut sikring F26. Den er hel og intakt. Skal denne tas ut med girkassa i N og motor i gang, eller med motor avskrudd? Har Winter Sørensen import mulighet til å utføre slike diagnoser på stedet, eller selger de diagnose verktøy kanskje?
  11. Har sjekket 4x4 info. Se vedlegg. Ser ut som det mangler en grønn strek på bakakslingen, slik som det kanskje tyder på at det skal være foran. Ser forøvrig at bevegelser på alle luftdempere kommer opp på skjermen. Tok ut sikring for luftfjærer (F26) men det hjalp ikke noe særlig. Skal denne tas ut med motor i gang og med gir i fri kanskje? Er det noen som har navn & dele nr på denne høydesensoren?
  12. Takker for gode tips @trondshj Skal sjekke litt mere i 4x4 oppsettet og se hvordan den oppfører seg. Er disse sensorene å få bestilt på f.eks MECA, eller er det LR butikken, eller andre lokale som har dette på hylla?
  13. Har fått en fjæringsfeil på min Disco 4, 2011 modell. Viser Gult signal med fjæringsfeil ved start av bilen, og når jeg passerer 45 km/t eller noe sånt så kommer det et rødt varsel om at hastighet ikke bør overstige 50 km/t. Bakre luftfjærer ser ut til å være løftet til max høyde. Er det noen sikringer eller releer som kan ha utløst dette. Mener dette kom etter at jeg vasket bilen når det var ca. -2 gr ute i for 2 dager siden. Noen som har noen gode ideer om hva årsaken kan være?
  14. klipte av og fikk plukket av siliconen inni kontakta etter litt om og men.. Ift standard koblingsskjema var pinne 2 & 4 byttet om. Kan dette være fordi den ble innstallert fra fabrikk med tysk standard? (Tysk import) Altså grønn var på pinne 2 og blå på pinne 4.
×
×
  • Opprett ny...