Gå til innhold

Sten-Th

Medlemmer
  • Innlegg

    56
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Norge
  • Interests
    Bil, MC, RC :)
    2007 Disco
    2012 Yamaha Nytro

    2005 Aprilia RSV R Factory (Elskerinnen)
    Tekno RC - MT 410 (Ungenes vilje :P )

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nordland

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Sten-Th sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Jeg har liggende bake til Disco 4. kan få de for en billig penge
  2. Haha, hver sin smak bruker 5-56 til rengjøring . Det fjerner og løser opp alt av olje og lignende. Fett til smøring av kontakter og slikt. Som du sier, WD 40 fordamper, samme med 5-56, altfor flyktig til langvarig smøring
  3. takk for tips, har du brukt disse produktene ellers på bilen? Hadde batteripolfett inni kontaktene, etter å ha sprayet de med Contact Cleaner (elektronikk rens).
  4. Bra tips YMK, takker Men fant kabelen bak...jeg hadde misset den. Mest sannsynlig påbegynt brudd etter probing under feilsøking.... Et liten ting til... Jeg kjøpte et ledningsnett fra en kar på Finn fra en RRS (1000 lapp). Vel anvendte penger for min del for å få oversikt. La det ut på garasje gulvet, slik ble det lettere når jeg skulle bytte en kabel over et lengre strekk. Jeg lå under bilen og visste da hvor kabelen gikk, det var tre mulige i multikontakten, fant riktig på andre forsøk 1: Multikontakter ( Masse brudd) 2: Aktre ventilblokk ( Mange brudd - vært reparert flere ganger) 3: Strekk under håndbrekkmodul ( her var det brudd) 4: Venstre Aktre høydesensor 5: Håndbrekkmodul Hadde totalt 8 brudd mellom punkt 1 og 3.
  5. Dessverre kom det opp orange lys på håndbrekket på test turen men fjæringen fungerte som den skal.. bare å hive seg på igjen..etter helga riktinok....
  6. Etter en lang vinter med null håndbrekk og haltende luftfjæring måtte jeg ta tak og begynne å lete. Var innom lokalt verkstedet og spurte om hjelp først men de ville ikke røre luftfjæringen.... Det hører til historien at jeg var innom Bosch Bil elektro i vår og fikk dem til å diagnosere håndbrekk og luftfjæring mens jeg var på reise. De konkluderte med det jeg fortalte på forhånd... feil på Høyre, aktre høydesensor og håndbrekk. De ville bytte høydesensor og handbrekk modul.. Jeg tok av reservehjulet og begynte å lete, det første jeg så var kabelbrudd. På kontaktene bak venstre bakhjul, var det intet mindre enn syv (!) kabelbrudd og begynnende kabelbrudd. i tillegg byttet jeg kabelen til håndbrekket. (Hele ledningsnettet må nok byttes på sikt) Om noen har feil på luftfjæringen med gult/rødt lys i dashbord så vil jeg gi følgende råd... start med det enkleste først, og det er akter, hvor det er mest eksponert ---Koble fra sikring 26 eller batteriet--- 1. sjekk kabling til aktre høydesensorer, bytt/reparer som påkrevd - holder å jekke bilen opp, trenger ikke ta av hjul for å komme til. 2. sjekk kabling ved aktre ventilblokk, reparer om nødvendig - holder å jekke bilen opp, trenger ikke ta av hjul for å komme til. 3. fjern reservehjul 4. sjekk kabling under håndbrekkmodul, fjern kabelbeskyttelse og se/ta på kablene -Grønn irr...ikke bra. 5. sjekk kontaktene bak venstre bakhjul, beveg forsiktig på dem og se etter brudd og korrosjon (grønn irr) 6. kobler du fra noen kontakter, fyll de med batteripolfett fra Biltema før du kobler sammen 7. Bytt/erstatt kabler med krympestrømpe med loddetinn fra Biltema - legg krympestrømpe med lim i tillegg for å sikre at det er tett. -om kablingen er brutt helt inntil kontakten, bare klipp på andre siden og koble forbi. Bakdelen er at kablingen må kuttes om du må løfte av karrosseriet. 8. Test Håper det hjelper.. -Sten-Th Irr på kabel..under håndbrekkmodul. Krympestrømpe med tinn fra Biltema Krympestrømpe med Lim Plassering av kontakter 7 kabler måtte kobles forbi kontakt Mye irr og dårlige kontakter
  7. Sjekk billigbilpleie.no for rimelig olje og filter
  8. Hadde det slik i min Disco3. Måtte bytte varmeveksleren før det ble bra. Det kan jo være du har en liten lekkasje og at du har fått luft i systemet.
  9. Sett på full varme på varmeapparatet, om du kan sett bilen i oppoverbakke. Det hjelper alltid.
  10. Hehe, jo det er vel sant. 2007 Disco. Den ventilblokka ser man med en gang du tar av venstre bakhjul. Bilen min:
  11. Heia, fikk feil på luftfjæringen min, kom kjørende og ante fred og ingen fare så kom det feilmelding på fjæringen... Gult lys i dashbordet...ikke bra. Etter feilsøking med GAP så fant jeg feilmelding på RH rear corner valve Det ble litt Google og jeg var visstnok ikke den første. Bestemte meg for å ta av bakhjulet å kikke litt og der så jeg to brutte ledninger med en gang. Kjøpte skjøtehylser på biltema og klipte bort det som var skadd på kabelene. Den ene ledningen var såpass kort så jeg måtte fjerne den fra pluggen får å klare å gjøre noe, brukte oppskriften til disse gutta her: Fylte kontakten med batteripolfett for god kontakt og det gikk som smurt Herlig når det løste seg sånn uten større operasjoner Men så at Lrbutikken har en sånn plugg med nye kabler, tenker det blir når man har litt bedre tid. Bedre med en permanent løsning. -Sten-Thomas
  12. Heia, beklager at jeg ikke har svart, har ikke fått varsel.. Det ble bra tilslutt hos meg. Konklusjonen er at det var litt luft i varmeveksleren som ble montert. Det blåser god og varm luft på begge sider nå
  13. Har enda ikke gjort noe mer, men det er blitt bedre (varmere). Holder en foreløpig knapp på at den gamle varmeveksleren var tett og luft i den nye. så alt i alt er det ok med vinter nå
  14. Har IID fra GAP. byttet 1 spjeld motor og lest av alle verdier på GAP toolet. spjeld går som de skal. Hørte med GAP om det kunne lønne seg å oppdatere Software til Ventilation via dem, men det hadde han ikke noe tro på... Jeg lurer på om det kan være luft eller den temp sensoren bak rattet, men får den ikke løs. Så planen er: 1. Sjekke for luft (tviler) 2. rive dashbordet og sjekke tetting rundt spjeld og sjekke tmp sensoren 3. Oppdatere Software (koster peng, derfor er den siste pri) Takk for innspill forresten
×
×
  • Opprett ny...