Jump to content
LRforum

Sten-Th

Members
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

About Sten-Th

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Norge
  • Interests
    Bil, MC, RC :)
    2007 Disco
    2012 Yamaha Nytro
    2002 Ducati Monster (Fruens vilje)
    2005 Aprilia RSV R Factory (Elskerinnen)
    Tekno RC - MT 410 (Ungenes vilje :P )

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nordland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hmm mener bestemt at det ikke er partikkelfilter på min. Det kom ikke før i 2008.. (?) på Disco? Må under å se . Var det på din 2005? Uansett står det på listen min å ta av innsuget i rengjøre det, da bør den puste litt lettere. Men jeg har ikke garasje som bilen går inn i, så det er sommerjobb Rengjorde EGR på en V70 engang, det var FULLT av koks... Innsuget var nesten pottetett... Det med oljeskift var ikke dumt, hvor bestiller du olje fra?
  2. Måtte krype til korset å legge om dekkene idag..
  3. Godt å kunne bidra litt ihvertfall Ikke bruk avfetting før du må Da holder det nok på dørene også til neste sommer!
  4. Etter å ha lest andres inspirerende tråder lager jeg min egen Bilen er en 2007 Disco, HSE PP, 5 seter. Kjøpte bilen for et år siden etter å ha vært "tyskerfrelst" siden ungdommen (Ascona B, Kadett GSI, BMW 525, BMW 523, Audi A4 - 2.8 quattro). Det var vel en Mazda B2500 innimellom som bare var helt fantastisk til sitt bruk, helt til den knakk i to . Murre ble handlet hos en bruktbilselger i Ålesund, som var veldig klar på at dette var en gammel bil som kunne by på utfordringer... Jeg fikk tilsendt kopi av samtlige servicer og servieheftet, men det var en feil på bilen og det var DPF eller EGR. Sjekket litt rundt dette og fant ut at Murre ikke hadde DPF så da måtte det være EGR som tullet. Fikk tilslag med et litt lavere bud enn prisantydning og bestilte time for litt tuning før jeg hentet bilen . Reiste sørover å hentet bilen og startet hjemturen. Fyf for en cruiser . Ble ikke helt overbevist før jeg kom til Steinkjer, men var egentlig ikke sliten i det hele tatt, kun litt sigen etter mye reising. Lå på 0,72 i forbruk fra Ålesund og hjem . Fylte tanken før jeg startet og det holdt hele veien, ca 100 mil Vel å merke med tom bil på sommerføre men likevel det er bra på 2,5 tonn stål! Underveis syntes jeg det manglet litt puff i mellomregisteret, men bilen drog greit bra, sikkert som den skulle. Etpar dager etter jeg kom hjem bar det til den lokale tuningsjappa å fikk programmert bort EGR og tunet til 235 HK. Det gjorde det lille ekstra. Føles mer som riktig drag over registeret nå. Så bestilte jeg IIDTool fra Island4x4.co.uk , fikk det sendt til en kollega på øya som tok den med hjem til meg Det første jeg oppdaget var at tlf ikke koblet seg til automatisk, så jeg flashet ECU til tlf i bilen og fikk slettet minnet. Voilá - Mobilen kobler seg automatisk hver gang nå! Så bestilte jeg Altox GSM styring fra LR butikken til Webastoen, kjempebra installasjons veiledning, funket som snus hver gang, kan bare anbefales. Polerte bilen med Soft99 sin Fusso coat. Det holdt rundt om hele vinteren og ligger enda noe på panseret. kjøpes på ebay for ca 200.- Det neste som stod for tur var vinterdekkene, her gikk jeg for Hakka9 SUV. Har "alltid" kjørt Hakka og vært fornøyd med det. Hakka5 på Audien mistet ikke en pigg på 6 år. Jeg satt lenge å lurte på hvor jeg skulle kjøpe olje og filter, det endte opp med filterpakke fra LR butikken og olje fra billigbilpleie.dk. De tok ca 1500 for en 20 ltr 5w30 Castrol. Oljeskift ble utført, ny Service intervall ble lagt inn på 10 000. Hvilken km kjører andre på oljeskift? Webasto måtte også overhales i vinter - enda en takk jeg er skyldig til forumet her Videre er det montert vindavviser foran for å beskytte mot steinsprang, Skvettlapper rundt om, Lazer LEDbar, sorte LR merker foran og bak og Mobridge DAB adapter. Bestilte komplett bremseservice fra advanced factors og fikk puttet på greenstuff klosser Ingen calipere byttet foreløpig, men tror det blir neste år. Man bygger seg raskt erfaring med disse bilene og får sykt mye gratis fra forumet her Skal oppdatere mer når det skjer noe, lastestativ er høyt på lista... Har kjørt 20 000 siste året, har bare positivt å si om bilen så langt Ikke nypolert her... Bilde fra da jeg hentet den
  5. Det er bak, ser ut for meg som disse ekskluderer AUS. Om noen er interressert kan jeg sende i forkant så du får prøvd.
  6. Har ingen feilkoder. Prøvde å komme nedi med en snake eye, men det var for vanskelig å få sett noe. Fikk ikke tid å prøve å skylle varmeveksleren i sommer. Men skal ta å se på den tempseneoren imorgen. Kan jo være jeg har flaks... Edit: Det er slik om sommeren også hos meg.
  7. Har samme problemet Funnet noen løsning på dette? Min venstre side blåser noen grader kaldere enn høyre siden jevnt over. Frykter sedimenter i Varmeveksleren til varmeapparatet... Håper det kan være støv på tempsensoren... skal ut å se
  8. Installerte Mobridge idag. Koblet mellom BT modulen til TLF. Hentet strøm fra denne også, med strømstjeler. Knotet med å få til søket, men så kom det seg ja. Herlig å få radio i bilen !! I min bil måtte jeg trykke to ganger på AUX for å få SAT1, så trykket jeg på "#", så kanal 222 på telefon tastaturet. Deretter enter. Da begynte det å skje ting. Fant alt av kanaler, meget bra lyd. Lagret 9 favorittkanaler Egentlig en meget enkel installasjon, men det var frustrerende med å få til søkefunksjonen... Kan bare anbefale Takk til alle som har postet info om Mobridge!
  9. Tror det er disse. De passet ikke på min Disco3, så da er det Disco4 etter hva jeg forstod på Advanced factors. Her er snip fra siden deres, det er de merket i gult
  10. Heia, selger et sett Mudflaps bak, for Disco4. Fikk feil fra advanced factors. Monterings sett følger med. Selges for 400+frakt.
  11. Monterte en LEDbar fra Lazer. Passet perfekt i luftinntaket til Intercooleren Får se til vinteren om den må ha egen varmekabel...
  12. Har et sett Disco 3 felger. Selges for 3000,- Er selvsagt åpen for bud -Sten-Thomas
  13. Heia Demonterte lykta og tok den inn på kjøkkenbordet (etter fruen var dratt på jobb ) Planen var å ta ut coilen som styrer spjeldet og rengjøre den. Så da at det er forskjell på adaptive og vanlige lykter. Det ble til at jeg lurte litt WD40 nedpå kjernen til coilen. Det ble bedre med en gang. Om det ikke holder, så skal jeg demontere lykta totalt en mørk kveld det er lite annet å gjøre... Kjernen inne Det som skjedde med min lykt var at spjeldet hang seg kun når jeg presset på coilen, ingen av de andre delene. Et lett knips i lykta var alt som skulle til for at det løsnet igjen. Og det var ikke hver gang det satte seg. Kjernen ute Her tok jeg litt WD40 og dyttet den frem og tilbake. Greit at lykta ligger når dette gjøres, så får man hjelp av tyngdekraften. Om man ikke kan demontere hele lykten, så ser det ut som man kan dra ut denne kontakten 'og da kuttes strømmen til coilen. Tar dermed bort problemet. Jeg har Ledbar foran, så tenker det er neste om det ikke holder, så tar jeg å demonterer hele lykta og pusser ned alt.
  14. Skal ut å demontere lykta imorgen, kan poste når det er gjort Byttet bremser rundt om idag, så derfor ble det ikke noe nå Her er en link til gutta på øya.... http://disco3.co.uk/forum/sticky-headlight-probably-solved-73791-15.html Flere sider med flere løsninger på problemet
×
×
  • Create New...