Jump to content
LRforum

Skjegget

Members
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

About Skjegget

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Location
    Vennesla

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bra å høre erfaringer!! Må til med denne jobben etterhvert sjøl..lugger på clutchen. Må vel da regne med at svinghjul også må byttes?!
  2. Prøver igjen. Kan evt bytte mot min AC-ramme (grønn).
  3. Supert, takk! Kanskje jeg kan håpe på en liten bedring på effekten av varmeapparatet nå da
  4. Noen som gidder å sjekke på sin kjære?
  5. Hei. Skal montere en ELOC varmer på min 99 Defender, Td5. Har Eber fra før, så tenkte å montere Eloc etter denne. Men når jeg sjekka, så stemmer ikke pilene mellom varmeregister og Eber overens? Pil UT fra Eber går inn på UT på varmeregister? Lurer på om det er byttet om på varmeregister, så det går motsatt igjennom denne? Kanskje ikke så mye å si? Uansett, kan noen bekrefte det jeg tenker er retning kjølevannet har: - Slange fra stålrør over eksosmanifold er tilførsel til varmeregister - Retur fra varmeregister går inn i en T mellom ekspansjonstank og motors høyre side? Hvis dette ikke stemmer, pumper min Eber i feil retning..
  6. Opp... ingen? Ser nå at jeg også vil trenge de to stagene/avstiverne bak grillen..
  7. Hm.. ok, ser an litt. Hadde egentlig tenkt å beholde den gamle hvis man angret seg i ettertid..
  8. Hei. Er på jakt etter front grill ramme til min 99 Defender Td5. Skal fjerne AC og ønsker da grill ramma som ikke bygger langt ut. Noen som har?
  9. Jeg fjernet solenoiden også (nr 1) da denne laget en irriterende klikkelyd. Rent & pent motorrom er også fint Viktigste er jo å opprettholde vaakum til bremsekraftforsterker - dvs nr 13 må forbli koblet til nr 4.
  10. Kan jeg spørre kjapt ca pris disse ligger på brukt? Regner med at dette er transfer med høyere giring enn org Defender? Står på ønskelista..
  11. Endelig har jeg kløtsj igjen! Kappet/fila av litt på enden av banjobolten helt til den ble kort nok. Ikke optimal løsning, men sparte meg for å bytte pumpa igjen. Dere som har gjort det før vet hvor moro det er... Lurer på en siste ting.. leste en plass at man ikke skulle dra til mutteren på enden av støtstanga, altså at stanga skal være litt løs der den er festet til pedalen. Ser ikke helt poenget, da den "bolten" som stanga går igjennom uansett er opplagret i pedalen.. den vil jo rotere selv om stanga er skrudd helt fast? Noen som vet hva som er rett? Jeg skrudde den fast...
  12. Takk for tips, skal kjøpe det inn.. men nå er 1 pri å få orden på dette med pumpa. Spurte Vestfold Ships om de har sendt feil, men delenr stemmer. De mente det muligens var produksjonsfeil, så ville sende ny pumpe med en gang. Pluss i margen for kjapp respons! Neste gang skal det måles på forhånd..
  13. Skal det være to?? Jeg har ingen.. altså pedal er helt løs uten pumpa. Dukka opp ett problem til.. virker som om det er for kort parti med gjenger i pumpa? Får ikke strammet til den som clutch sensoren sitter på toppen av.. Skal være rett pumpe.. STC500100. Gjengeparti i ny pumpe er 10mm vs 15mm i gamle. Nei nå ere kvelden kjenner jeg..
  14. Hm.. vil kanskje gå utover utløserlageret på sikt?
  15. Ok, høres fornuftig ut. Merkelig, viser seg at pedalen min mangler fjæra.. har kjørt med den en god stund uten. Trengs den ikke?!
×
×
  • Create New...