Jump to content
LRforum

Skjegget

Members
  • Content Count

    102
  • Joined

  • Last visited

About Skjegget

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Vennesla

Recent Profile Visitors

399 profile views
  1. Ok, høres bra ut - blir DMF på meg også. Må skaffe meg verkstedhåndboka skjønner jeg. Løftebukk ja, det står høyt på ønskelista her også.. ser jo ut som du har takhøyde nok til det da Ser ut som noen ble dratt inn fra gata for å holde girkassa..
  2. Bra jobba med å føre galskapen videre til neste generasjon Må etterhvert bytte DMF selv, så du må gjerne dele er faringer/bilder fra jobben! Ser ut som det gjøres fra undersiden? Blir det nytt DMF eller SM (solid mass om det heter det..)?
  3. Supert, det er samme skjema som jeg fant. Da skal jeg ta en titt bak for å se etter jålete releer ;)
  4. God dag. Som bildet viser, dim dip rele og resistor - som jeg skjønner noe som er/var påkrevd i UK men ikke her til lands (?). Vet noen om wiringen er lik på norske biler? Isåfall, hvordan er funksjonen koblet ut? Noen tips til mest korrekte wiring diagram til min Defender 90 1999 taes også imot med takk
  5. Olje & filter skift på motor. Skiftet samtidig ut 3 av toppdekselboltene/skivehylser da jeg tidligere oppdaget uorginale bolter/skiver. Fint med slike små & enkle forbedringer også! Ser viftereima har sprekker.. hmm, bilen har jo ikke gått mange km med denne. Dårlig reim eller noe annet gøy?! Skal uansett av snart, har deler klare for å fjerne AC kompressor. Frister også med Revotec elektrisk vifte..
  6. Fjernet AC radiator og bygde om til kort grill. AC radiator sang på siste vers uansett, så har bestemt meg for å fjerne hele AC anlegget. Liker den korte grillen best må jeg si!
  7. Ble fullført igår.. viste seg å være ok, var bare ett blikk som holdt igjen litt under panserlåsen. Når jeg dro til skruene der først ble de akkurat lange nok
  8. Er en ekstra vinkelbrakett under låsen som festes i øvre del av AC register.. kan ta ett bilde senere om du vil se den. Ok, skal se mer på lengden ikveld.. mulig det går når skruene under låsen er strammet til lurer jeg på.
  9. Bygger om fra AC grill til NON AC grill.. har fjernet AC registeret og montert skråstagene opp til panserlåsen. Men skråstagene er litt for lange? Vil ikke bli rom for å justere panserlåsen sideveis hvis jeg presser de på plass.. er det en annen panserlås også når man ikke har AC?
  10. Kan jeg får spørre hvor du har kjøpt fottrinnet under bakdøra?
  11. Kondens som er problemet ja, mye kondens.. luka er tett forøvrig. Hadde en vinter hvor bilen stod ute, da var det dusj hver morgen på vei til jobb.. nå som den parkeres i garasje er det ok. Synes uansett det ville vært ok å tette den igjen.. iallefall på en human måte som kan reverseres
  12. Takk for gode tips! Dusteluke er ordet.. lei av dusj i høyresvinger Får se an litt, først på ønskelista er ny bakdør. Fisketur i nydelig vårvær idag, herlig å kjøre Defender igjen!
  13. Ja, men har litt lyst på hvitt tak... alpine white isåfall. Litt usikker hvordan det vil stå til Epsom da.. Må uansett få gjort noe med taket, det har flasset veldig + at skjøter trenger en ny runde med fuging. Tette (altså fjerne) takluka hadde også vært fint..! Har nettopp hatt en fin kjøretur i sola etter koronatesting.. kommer da noe godt ut av karantenetida!
  14. Bilen har fått hvile i garasjen siden EU OK, litt fordi jeg ikke har hatt hjerte til å dra den ut i saltet og har heller ikke vært nødvendig i denne hjemmekontor tiden vi lever i. I dag ble det dekkskift og en vask med to flittige hjelpere som er hjemme i karantene. Avkommets kommentar "Jeg visste ikke at den er grønn" vitner om at bilen har samlet støv i garasjen alt for lenge
×
×
  • Create New...