Jump to content
LRforum

wenjen

Members
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

About wenjen

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Gender
    Female
  • Location
    Holmestrand

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Holmestrand

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja, jeg skal fortelle hva det ender med... Det er nok ikke flere feil samtidig dette, det skjedde likt og begge har med dieseltanken å gjøre, så. Finner ut på torsdag, trur eg...
  2. Det er nok ikke misvisning på måler, jeg vet hvor mye diesel det var på tanken, og jeg fikk ikke fylt for mer enn 700 kr. Så det er riktig at jeg ikke får fylt den full. Det stemmer veldig godt med det han med BMW X5 opplevde, og disse bilene er jo mye like. Prøver det først. Ganske sikker på at det ikke er noe som helst oppi tanken, men heller et slags vakuum pga noe luftegreier, som han får til svar på BMW-forumet. Tror det er en enkel ting. Han med BMW'en hadde heller ikke startproblemer, men nøyaktig det samme som meg, vond lukt og fikk ikke fylt opp tanken. Det skal være et slags lufterør eller en ventil av noe slag som skal åpnes etter at man har byttet pumpe og/eller filter. Selv om jeg ikke har helt maken bil er det helt maken problem, og jeg har funnet løsninger på mine problemer hos BMW før...
  3. Ja, det meste som har hendt med den bilen av merkelige ting har jeg googlet meg til etter at de har klødd seg i hodet over noen dager, så har jeg fortalt den hva de skal se etter. Kanskje jeg skulle søke jobb som sjefsgoogler der.
  4. Jeg vet at jeg ikke får fylt fullt. Skulle fylle full tank i sted siden dieselen lå på 12,70, var nesten nede på reserven og fikk ikke fylt for mer enn 700 kr. Det hadde vært billig full tank, gitt.... :-) Stanken kommer ut av tankåpningen når jeg tar av tanklokket. Så på noen BMW-sider at en med 5'er hadde opplevd det samme nå, og det var noe med lufting. Han beskrev en "kvalmende lukt" og det kan man trygt si, ja...han fikk ikke fylt mer enn 10-15 liter av gangen... jeg stikker på verkstedet igjen. Opplever stadig at merkeverkstedet ikke skjønner noe som helst av forskjellige ting, syns det er rart. Det er jo ikke en T-Ford jeg har. :-/ Det må da være en skikkelig bakteriekladd som opptar en 1/4 av tanken...? :-D
  5. Heisann Jeg har hatt min RR L322, 2005, TD6 inne på verksted og skiftet dieselpumpe (mater) og dieselfilter. Så skjer det snodige saker (som vanlig) med bilen. Det stinker lik når jeg skal fylle og tar av lokket, og plutselig får jeg ikke fylt på mer enn trekvart tank... har det noe med lufting å gjøre? Har hatt den på merkeverksted, men de har aldri vært borti noe slikt, og mener den ikke hadde startet hvis den ikke hadde vært luftet... noen som skjønner noe her?
  6. Titta inn der, men fant bare for høyreratta biler...? Se nøyere etter, jeg.... :-)
  7. Hei. Har akkurat kjøpt en RR 2005 modell. Da jeg måtte tenke mer på det tekniske enn utseendet valget jeg en fin og bra sølvfarget en... Greia er at den har ikke tre inni men aluminiumsfarge, og jeg får ikke helt RR-følelsen med det, dessuten er det litt slitt... Noen som kan anbefale et nettsted eller et fysisk sted jeg kan få tak i treinteriør, i hvert fall til rundt lufteventiler, på siden av midtkonsoll og på dørlommer? Har sett på nettet på et sted som heter carid.com, der selger de mye rart; det ser fint ut på videosnutt, men er ikke helt sikker på hvordan det er i virkeligheten. Vil ikke glore opp bilen, vil bare ha treverk! :-D
  8. wenjen

    Brukt RR?

    Jeg så i en annonse at de skrev at bilen hadde ikke hengerfeste og aldri hadde trukket noe, og at girkassa derfor var i god stand. Visste ikke helt hva jeg skulle tro om det, det høres jo logisk ut, men jeg vet ikke om det har så mye å si? Selv vil jeg selvfølgelig ha hengerfeste på bilen, men har ikke noe spesielt tungt jeg skal kjøre rundt med, blir til vanlig hengerbruk som å kjøre på dynga eller hvis jeg kjøper sofa etc. Er det noe i det? Bilen hadde gått rundt 250' mener jeg å huske.
  9. wenjen

    Brukt RR?

    Tusen takk for massevis av gode tips! Jeg vet jo at en RR er dyrere å ha enn alle andre biler jeg har hatt i 40 år, men det er jo en prioritetssak. På tide å oppfylle drømmen, og nå er de jo lavere i pris enn noen gang. Nå når jeg vet hva jeg skal sjekke så tror jeg at jeg skal finne en bra en. Følelsen å kjøre en sånn en er jo verdt noen kroner det og...veldig fint forum dette forresten, her skal jeg nok være mye!
  10. Hei. Jeg har fryktelig lyst til å kjøpe meg en RR Vogue, 2003-2004 3.0 TD. Både min far og en gammel flamme hadde RR, så jeg har kjørt dem mye. Jeg vet at den har en del svakheter som gearkasse, elektrisk og div., men det kan da ikke være så voldsomt mye feil med dem? Både faren min og den andre elsket bilene sine og ville ikke ha annet, og jeg hørte jo aldri om at det var så fryktelig mye galt. Jeg er ganske bilkyndig, har jobbet som bruktbilselger i yngre dager, men siden jeg er en voksen dame så blir det lite med skruing på egenhånd etter hvert, og den er jo altfor stor å skru på for meg uansett. Kjenner en dyktig bilmekaniker som sikkert kan fikse det meste for meg så jeg slipper merkeverksted på mekaniske ting. Det jeg vil spørre om er hva jeg bør være oppmerksom på spesielt med RR når jeg kjøper brukt, hva som bør være gjort før jeg overtar, og hva er maks kilometerstand bilen skulle gått hvis DU skulle kjøpt? Og hva må jeg regne med å gjøre med bilen i året? Jeg kjører sikkert 20000 på et år, kanskje mer. Jeg tenker å kjøpe bilen for opp til 170 000. Ligger mange på finn til den prisen. Hjelp en dame i nød, får ikke RR ut av hodet uansett advarsler, og ønsker saklige og nøytrale svar....
×
×
  • Create New...