Gå til innhold

pjoslo

Medlemmer
  • Innlegg

    39
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Telemark

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nissedal

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

pjoslo sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. 211 kan chippes opp, motor er jo akkurat samme i begge varianter. Jeg prøvekjørt både 256 og 211 før jeg kjøpte min i fjor. Syns ikke det var noe særlig forskjell. Er kjempefornøyd med 211 - fungere bra både med og uten henger bak - savner ikke de ekstra 45 hk.
  2. Liten oppdatering - ca 50 feilfri mil kjørt. Ingen feilmeldinger på dash, eller på ECU.
  3. Kjørt 2,5 timer uten stopp i dag - hovedsakelig landeveier med fart mellom 60 og 80 samt 30 min på E18 med noe høyere fart. Så var det stopp på ca en time. Etter å ha startet motor igjen og latt det gå på tomgang i noen minutter dukket det opp oransje triangel med restricted performance. Kjørt så hjem, samme 2,5 timer og merket ingen forskjell på bilens ytelse/egenskaper. Kort stopp på 10 minutt rett før ankomst hjem og varsellamp forsvant når jeg startet motor på nytt. Fikk leste av feilkode når jeg kom hjem: P242D(00). Har slettet kode, kjørt en liten tur og den er fortsatt borte? (Bilen hadde full service for ca 6000km/7mnd siden). Noen ideer?
  4. Har fått en liten steinsprut rett over plastdekselen på A-stolpen. For å komme bra nok til for utbedre skaden bør plastdekselen fjernes først. Hvordan gjør man det? takk :-)
  5. Må kjøpe noe crossbars til min D4. Er det veldig forskjell på original og aftermarket fra f.eks lrparts - bortsett fra antall tusenlapper som må ut av konto?
  6. Noen som har en ny VCU til salgs?
  7. Det jeg skriver under har ingenting med Defender som diskuteres (bilen kjenner jeg ikke). Jeg kjenner til flere som har kjøpt biler fra «Olsen Bil» som har senere blitt kondemnert av SVV. Alle disse biler hadde vært gjennom PKK etter gjenoppbygging - så PKK er absolutt ingen garanti for forskriftsmessig arbeid. Jeg var heldig med min Olsen Bil (ikke LR) - den ble godkjent av SVV og arbeid var ihht fabrikkens spesifikasjoner.
  8. Jeg finner ikke relé som styrer timeout på interiør lys - noen som vet hvor den er?. Har sett under tak og på A stolpen - alt ser veldig bra ut, ingen tegn til korrosjon eller slit ledninger. Dør sensorene er i orden tro jeg - alarmen varsler ved åpen dør som det skal.
  9. Er det forskjellig dør sensorene til alarmen og til interiør lys? Bilen låser seg fint, uten melding om åpen dør...
  10. Hei! 2005 FL1 SE. Interiør lys slukkes ikke når bilen er låst, eller når motor er i gang. Gjelder 3 stk lys samt ring rundt tenning. Ingen feilmeldinger når jeg leser av på OBDC. Har koblet fra batteri, uten at det hjalp. Noen ideer der ute?
  11. Regreim er på 7 år - så ‘12 modeller skal byttes i 2019, og 13 modeller i 2020 - da er det bare å prute litt.
  12. Da var ringen fjernet. VCU ser ut til å fungere - rygget med fullt ratt utslag og det gikk fint, uten antydning til bremseeffekt. Bilen er kommet hjem, og hadde neppe greid det uten drift på alle 4 hjul - bor høyt oppe og føre er ikke optimal i dag! Bilen skal på EU kontroll i januar - om det går noenlunde greit så blir det nytt VCU og regreim skift.
  13. Det var det jeg tenkt. Tror jeg skal bestille opp VCU i tillegg - bilen har kjørt 150’ på originalen - regreim er også moden for utskiftning (bare kjørt 50’ siden bytte - men det var 6 eller 7 PR siden). Men - er det noe økt risiko for VCU’en ved å kjøre uten fungerende vibrasjonsdemper - det blir fort noen uker før delene er på plass. Annet jeg må tenke på? noen som har nytt VCU liggende?!?!
  14. 2005 Freelander 1.8 kjørte i ca 50km/t, plutselig er det en mekanisk ulyd. Kjørt 100m til, fortsatt ulyd. Se bilde fra under bilen - metall ring er løs, og absolutt ikke på riktig plass!! Hva har skjedd?!? Og hvordan fikser? Bilen går, men tror ikke det bør kjøres videre...
×
×
  • Opprett ny...