Jump to content
LRforum

SiggenRRC

LRF Society
  • Content Count

    599
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About SiggenRRC

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Lommedalen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Lommedalen

Recent Profile Visitors

850 profile views
  1. https://www.lrparts.net/da4396-exhaust-downpipe-without-catalyst-for-discovery-3-2-7-tdv6-relates-to-wcd500433.html
  2. Bare å få den fjernet. Ny eksos fra turbo-flens til midtre lyddemper kommer rett i overkant av 1200 med frakt og MVA. Så programmerer du bort DPF fra bilen. En langt rimeligere løsning enn å rense osv. Hver gang. Ganske heftig kostnad om du kjøper ny DPF også.
  3. Lommedalen pølse & mekk hadde opprinnelig vinter- / julestengt, men fordi man har LR biler på tunet vet man aldri helt hva som skjer... Hadde plutselig fått noen klunk fra forstillingen på venstre foran på sporten, tenkte jeg like godt kunne bytte bærearmene foran (fordi en smarting trodde det var de samme armene på D3 som på RRS), men den gang ei, armene var totalt forskjellige. La inn en ordre hos AF og fikk nye armer med foringer levert av den hyggelige DHL-mannen dagen derpå. Nappet ut de opprinnelige foringene, og satte inn poly-foringer. Har hørt mye bra, og negativt om disse, men fordi jeg ønsker en stiv "Range Rover Sport" tenkte jeg at poly-foringer gjør jobben her. Byttet også stabilisatorstag i samme slengen, de knakk når jeg tok på dem, og mutteren satt enda bedre.. Måtte frem med litt vinkelsliper-magi her.... Og til oss som har byttet øvre bærearmer på en D3 / D4 og tror det er trangt, vent til man gjør jobben på en Range Rover Sport med LR sitt stabilisator-system. Det er et H*****- Godt brukt stabilisatorstag.... Et fint snitt med vinkelsliperen måtte til for å få dritten av.. Nye vs. gammel bærearm Tok like gjerne en liten service på sporten, multireima bar preg av å ikke ha bli byttet på en god stund, så byttet denne, strammere, og div. løpehjul. Det ga god endring i lydbilde når motoren startet opp Sånn passe trangt her også... Ordna meg også den nye defenderen, det ble riktig nok lagt til "ønskelista" i siste slengen, så ordna med en defender på egenhånd: Skal legges til at denne er nå ferdig bygget. Sporten fikk seg en tidlig julegave i form av overnevnte service, bærearmer osv. Videre er den nå chippet, så nå produserer den 460 HK og 660 nm... Lurer også på å kjøpe et nytt løpehjul til kompressoren. Da skal den etter en dyno-test produsere opp til 15 % til, altså 69 hk til. Forbruket har klatret opp til omtrent 2 liter på blanda kjøring, men det vet ingen andre enn meg og dere Så til kveldens store hilsning; Dette er uten tvil; VBF. Her er det utrolig mange flotte mennesker, og jeg håper alle som har vært innom postene mine har fått seg en god latter, eller et overraskelses-blikk, uansett; jeg er utrolig stolt av å være medlem her, og jeg er enda mer imponert over alle flotte tilbakemeldinger. Videre er jeg super-imponert over all kunnskap! Til slutt; Riktig gledelig jul, og FANTASTISK godt nytt år!
  4. Er sensor lik foran og bak, har jeg en liggende om det er nød.
  5. Haha, beklager det! Kjøpte fra et firma her i Norge, Hermes Norge eller Hermes Turbo. Veldig dyktige folk! Rask levering, med garanti (ett år). De selger overhalte turboer. Prisen er ikke gal i det hele tatt, det er verre med jobben, for å si det mildt! Holder på å skrive en how-to, men denne har dessverre blitt nedprioritert. Satser på at den kommer i løpet av julen.
  6. Ikke for å drepe gleden, men du kan nok begynne å spare opp 6250kr for en ny turbo, og stålsette deg på noen dager under bilen for bytte av turbo.....
  7. Ser den, byttet noen foringer på de øvre bærearmene til Sporten i går, det var ikke bare bare uten pressa.
  8. Ja, vært borti den selv, men unnlot å ta den av sist jeg var i det område. Har innsett at jeg til våren må bytte lager bak, tar like gjerne en "full shine" bak inkludert bremseskjold osv. Man må vel ha presse til lageret, så vidt jeg har skjønt?
×
×
  • Create New...