Jump to content
LRforum

SiggenRRC

Members
  • Content Count

    408
  • Joined

  • Last visited

About SiggenRRC

  • Rank
    Hobbymekker

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Lommedalen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Lommedalen

Recent Profile Visitors

529 profile views
  1. Om dere har lite å gjøre med bilene deres, kan dere kanskje ta en litt artig modifikasjonsrunde???
  2. Da har Steggen på ny vært på operasjonsbordet, denne gangen for en morsom modifikasjon. Har skrevet en guide på dette Relativt grei jobb, men man må være nøye på kablingen, og tilpassningen for å få skjermen til å passe; Nå er Steggen løftet inn i det nye ti-året hva gjelder teknologi Guiden er her:
  3. Nesten, eller nå så det ut som jeg fikk tak på et D4-ratt med varme osv. trenger da noen deler for å få det til å fungere, men den "store" pakken er.......... Ny sat-nav Det vil si, ny og ny, men nyere enn hva som er i våre D3´er. Konverteringen ser ut til å koste 120 (+frakt), og noen ledninger - ca 2.000. Da får man D4 skjermen i D3! Skal lage en guide på dette, tenkte jeg!
  4. Kjøper det av deg jeg Vi kan ta resten på PM!
  5. Husker ikke sånn i farta, men mener du må ha et instrumentpanel fra en bil som har gått mindre enn den du skal putte den i
  6. Hello! AMK needs re-programming and can be done with IID-tool, and maybe others. Hitatchi is the original. Pros and cons between those two is that the AMK and program is better programmed than Hitatchi. But what was / is the reason for replacement? Do you have a leak on the air suspension system? Or is the dryer just full of dust so it cant breath?
  7. Fullstendig enig med deg, @JokerS30, men tviler på at bilen er så "hel og grei" som ny selger skriver i sin annonse. Det var / er en åpenbar grunn til at bilen ble solgt for 75 k eller rundt der, og den lar seg nok ikke fikse på 12 timer.. Ville vært svært skeptisk til å kjøpe den, ref. den som står i Sandvika - "fin bil bla bla bla, men trenger justering med EBP modul"...
  8. Hissig prising.... Og ikke minst, god timelønn!
  9. Skal gi litt hint (to): D4 i D3..... Og Wiki-guide
  10. Ja, eller pasient om du vil, har stått noen år, er litt kabling som må til for at de starter. Kommet steget nærmere, så nå har den gnist, men ikke fuel... Må se litt nærmere på dette. Utbedret en del brudd og sjafs! Enorm forskjell @Hanslr! Var nesten som å kjøre en ny bil, litt stivere i svingene ble den også. har forresten et ganske spennende prosjekt på gang med D3’en, skal holde dere oppdatert
  11. Kan du ikke heller forsøke å kalibere sensoren? Det kan gjøres blant annet på D3, mener også det kan gjøres på L322 - da slipper du å demontere
  12. Da var alle belgene byttet, jobben tar ca 4-5 timer, og man er fullstendig avhengig av 15 mm fastnøkkel, 21 mm pipe, 24 pipe / fastnøkkel og 13 mm til VOSS-koblingene. Det er en relativt grei jobb å gjøre på grus, men det anbefales nok bukk til denne jobben, som for mange andre jobber Byttet like gjerne lufttanken også, og fant lekkasjen som var grunnen til at jeg i det hele tatt byttet alle belgene. Den lå på venstre bak, inne i belgen et eller annet sted, feis godt av den når jeg presset den ned! Dermed har jeg plutselig tre belger til overs Beholder de i tilfelle noen forum-folk, eller andre er i trøbbel (inkludert meg selv) - belgene var produsert i september 2005 så man får klappe dem godt, og rose dem for jobben de har gjort - nå er det på tide med en pause fra Steggen, så kan de heller ligge på delehylla til en regnværsdag! Her er front passasjerside, dette er nok den verste siden å ta, svært lite plass, eneste redningen var at jeg hadde en 15 mm fastnøkkel med ledd og skralle i ett, uten denne hadde jobben vært veldig vanskelig; Her ligger noen av belgene jeg tar vare på; Her er syndere; Har fått besøk av en Defender 90 som en kompis / bekjent av meg har konvertert fra 3.5 til 3.9 EFI - en ukjent person har lagt opp ledningene, og denne personen sørget også for at det kom litt røyk fra steder det ikke skal under en EU-kontroll, så den startet ikke når den skulle av rampa..... Må legge opp litt ledninger og feilsøke tenninga på denne; Lite illustrasjonsbildet av arbeidsforholdene; Vel vel.... Denne tråden inneholdt plutselig mye mer enn bare Discoen, men det skal fortsatt forbeholdes D3
×
×
  • Create New...