Jump to content
LRforum

SiggenRRC

LRF Society
  • Content Count

    809
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About SiggenRRC

  • Rank
    Hobbymekker

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Lommedalen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Lommedalen

Recent Profile Visitors

1,160 profile views
  1. Kanskje kombinere det med et besøk hos @Elvehundre?
  2. Det er helt og hel-skai ja, vet ikke prisen på noe sånt, men har plutselig en del deler liggende til disse tre-dørsene
  3. Hei! Hentet en lincoln green 3dørs, og dette fulgte med på kjøpet. Trenger ikke dette, så da selger jeg det!
  4. SiggenRRC

    D3: Esther

    Aiai, digg med motorvask, men akkuratt på denne bilen bør man være nøyere enn noen annen gang! Som @jorgenht er inne på, mye trykk og lite vann. Og det at du mangler både motordekselet og dekselet til batteri er ikke bra... Uansett, ECU ligger bak batteriet @Epsenn (det har du kanskje funnet ut allerede) denne er ekstremt dumt montert med kontakten «ned» enn opp, altså hadde den vært montert med kontaktne opp kunne man også fått høyere vadehøyde (kanskje?) på bilene. Har du tatt ut ECU’en og undersøkt om det er den, eller ABS modulen på andre siden? Sitter en relativt feit kontakt der også. Kan godt være det ordner seg med en real tørk:)
  5. Tusen takk for det @rang! Fine ord, og fe ordene gjør at jeg holder motet oppe hva gjelder byggingen. Finner også tid i døgnet, handler om prioriteringer. Nå er jeg i pappa-perm til November. Samboeren min er også hjemme samtidig, så vi «deler» dagen. Får litt tid da! Tilbake til bilen, jeg har som noen av dere har lagt merke til ikke bukk til å heise. Bruker den lille Gråtassen til alt mulig rart. Den fikk her om dagen på seg noen planler så den kunne fungere som «truck». Dette funket knallbra, men den har ikke «tipp» funksjon på skuffa. Måtte derfor igjen være litt kreativ; Brukte vinsjen på Discoen til å koble meg på skuffa. Satte en kjetting talje i mellom så jeg kunne justere «tipp»-funksjonen. Fikk etterhvert truffet ramma med karosseriet, og da handlet det kun om å jekke riktig. I går fikk jeg det på plass, og i dag klokken 08.14 er jeg ferdig med å bolte karosseriet på ramma; Skulle kanskje tatt litt bilder underveis, men det glemte jeg helt i iveren jeg hadde etter å rydde opp på tunet. Tre dørsen tok plutselig halvannen plass... Nå mangler jeg kun å kjøpe inn indre hjulbue foran (begge sider), og testmontere alt sammen før jeg begynner på lakkjobben. Har sett mange varianter av lakkbokser på tun rundt omkring, men jeg heller nok på å få fatt på en oppblåsbar sak fra fjerne østen. Den har både pumpe (elektrisk) og avtrekksvifte
  6. Nydelig bil @Jasswass - og herlig prosjekttråd!
  7. Litt av hvert på dette tunet....
  8. Og vipps ble lille gråtass til en gaffeltrøkk..... Den klarte ikke å løft, så her måtte jeg være kreativ. Karosseriet er alle fall i luften igjen Brødrene følger spent med i bakgrunnen;
  9. Classicen gikk for salg her om dagen, og solgt utrolig fort til en hyggelig kar i England, som er utflyttet fra Norge. Trivelig type, som kjøpte over telefon Var oppe i trondheim-traktene i forrige uke for å hente noe artig, og på vei hjem sprengte drivakselen venstre foran inne ved CV-leddet som er der. Sto en røykstråle ut av dekket. Heldigvis fikk jeg god hjelp, og ikke minst et sted å stå, så jeg fikk reparert bilen, og kommet meg hjem igjen. Det ble hentet en Ford Mustang 1966; Den trenger litt kjærleik, vet ikke om det å oppdatere posten her med den er innafor, men håper på et unntak! Drivakselen som ble ødelagt ble kjøpt av Island 4x4 i Mars 2019, selvsagt Britpart. Vet ikke helt hvem som har skylden, men den så ihvertfall sånn ut; Prøver meg på en reklamasjon, men tviler på om den rekker helt hjem. Har i det minste sendt mail om saken, så får vi se. Ellers har jeg besøk av en Defender 90 V8’er som trengte litt elektronisk gjennomgang; Artig bil som går tilbake til eieren sin i dag Skal avgårde til Asker etterpå, så det vanker nok en ny oppdatering fra Lommedalen Pølse & mekk i kveld
  10. Da har jeg kommet et godt stykke på vei. Dessverre har jeg jobbet litt nå og da, og attpåtil glemt å ta bilder underveis. Status er at karosseriet nå er klart for å gifte seg med ramma igjen. Alt er tilbake, og jeg benyttet muligheten til å legge opp ny eksos blant annet. Tanken er tilbake, og ja... Alt jeg ville gjøre uten karosseriet er nå gjort. Satser på å få karosseriet tilbake i morgen sannsynligvis Må bare sjekke om gråtassen løfter høyt nok til at den planen går, om ikke må jeg høre med noen gårskarer;
  11. Hm. Du kan safe med å bytte begge når du først er i gang @telindnor!
  12. Detroit city, en som ble designet under Henry Ford sitt merke... Nærmere bestemt en ‘66 Ford Mustang
×
×
  • Create New...