Jump to content
LRforum

SiggenRRC

Members
  • Content Count

    305
  • Joined

  • Last visited

About SiggenRRC

  • Rank
    Hobbymekker

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Lommedalen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Lommedalen

Recent Profile Visitors

415 profile views
  1. SiggenRRC

    DPF

    Hold oss oppdatert
  2. SiggenRRC

    DPF

    @jorgenht DPF kan man deaktivere i IID-Tool, dermed vil det aldri dukke oppe feilmeldinger og lignende på en evt. EU Når det er sagt kjenner jeg ikke de nye reglene for EU alt for godt enda, men det er jo begrenset med tid inspektør har. Gitt at sveisen er fin, så de ikke kan se at den er "tuklet" med så bør dette gå fint - det er uansett en måte for @Glue for å slippe å ha flere dager i Østersund! Operasjonen med å fjerne DPF er gjort på noen få timer, og man slipper å vente på deler osv.
  3. SiggenRRC

    DPF

    Eller oppsøke et sted som kan låne deg litt verktøy, vinkelsliper, og sveiseapparat så kan du fjerne innholdet på DPF´en, og sveise igjen Mange fordeler ved å kjøre uten DPF.
  4. Hm. Lufttank kan fort elimineres ved å bruke salovann på flaske, og sprute på tanken. En ting til du kan sjekke ut på kompressoren er ledningene / kontaktene inn til den. De kan gi ganske mye trøbbel, og sørge for at kompressor går veldig ofte.
  5. Har en kompressor liggende i kjellern, kliss ny, om det kan hjelpe?
  6. Disse bilene gir ofte følgefeil, altså går en komponent skeivt går alt skeivt. Letteste her er å få fatt på en kodeleser og lese ut feil. Siden du ikke har det kan du forsøke å gjøre en «hard resett» på bilen. Det gjøre ved at du kobler GND (svart) og + (rød) av batteriet, for å ta disse sammen. Bruk en skrutrekker eller lignende for å få de sammen. Da skal det komme en liten gnist, og bilen er resatt. Kanskje litt dårlig forklart, men et raskt google-søk viser deg hvordan
  7. Da har dagen kommet hvor jeg vurderer å selge Siggen fordi det har kommet et spennende prosjekt for hånden. Ja, det er et Land Rover produkt - har derfor ikke dårlig samvittighet med å bytte ut Siggen. Har en ØKH som er relativt rund i kantene, men hun nekter meg flere biler på «tunet». Derfor må Siggen vike.....
  8. Vurderer å selge min Range Rover Classic 1993, 3.9 efi. Bilen er original, og ikke ombygd som mange andre fra samme alder ble. Siggen har en egen prosjekttråd og det er blitt gjort omfattende arbeid på bilen i fjor høst. Bilen vurderes solgt da jeg har et spennende prosjekt på hånden. Pris er 55-60.000. Se prosjekttråd for mer info
  9. Tror det vanker en forbannelse i forbindelse med å kjøre til nord-vest-landet. I fjor kjørte vi Kristiansund / Kvisvika, i løpet av turen sprakk toppen på Patrolen og vi ble stående i Molde. Måtte ta toget hjem derifra, og bilen ble lastet opp på en trailer. Jaggu måtte det ikke skje noe i år også? Vi kjørte fra Oppdal i går formiddag, innom Vangshaugen (anbefales på det sterkeste å ta turen opp dit om man er i dette området), når vi kom til topps våknet den sjette sansen min, og jaggu hadde Steggen begynt å markere litt her og der. Tok en rask test på hva markeringen inneholdt, og den deilige eimen av litt diff-olje kom raskt inn i nesa mi Viste seg at stikkakslingen jeg holdt på med før påske ikke hadde låst seg skikkelig inne i diffen, det var altså muligheter for å bevege litt på denne. Ringte raskt rundt til ulike folk i Sunndalsøra, tok også kontakt med Kjell i NLRK Avd. Møre og Romsdal, i løpet av ca 30 min i villrede, og etter å ha banket nedpå en kebab i Sunndalsøra ble det åpnet et verksted for å kunne legge seg under å utbedre problemet: Steggen hadde bestemt seg for å hive ut 2 dl med Diff-olje, men etter at stikk-akslingen og litt påfyll er det nå konstatert at det er tørt (enn så lenge). Bestiller opp nye sim-ringer begge sider i morgen så jeg har dem før påsken er over Elsker å eie Land Rover - både på godt og vondt! @motom Skal få tatt bilde av bilen - kan tenke meg du ombestemmer deg God påske alle sammen!
  10. Gi skruene et realt kakk med dor eller lignende, kombinert med rustløser. Da slipper dem! Om du runder skruen kan du sikkert klare å banke inn en T55 (skruen er vel T50)
  11. Absolutt! Fikk delene på tirsdag, men grunnet jobb har jeg kommet relativt sent hjem de siste dagene. Tentke derfor jeg skulle brette opp arma i går for å bli ferdig til fredag morgen, men jeg trakk meg i siste sekund. Så for meg ferdig pakket bil, og en gravid ØKH som satt å trippet for at vi kunne dra avgårde på påskeferie. Orket ikke tanken på at jeg ikke hadde blitt ferdig innen fredag morgen. Derfor endte det bare med at jeg byttet stab-stag, og satte på spacerene, de samme som @motom hadde, men som han kanskje har solgt? Skal få tatt et bilde av bilen med spacerene, jeg likte utseende godt når de satt på @motom sin bil, håper jeg gjør det samme på min!
  12. Her er det bare å eliminere feil Start med ladingen, og batteriet, om dette viser lave volt kan du regne med sånne feil. Dog heller jeg mot @oggioffshore sitt forslag om bremselysbryter - bare å kjøpe inn et par, så har du i reserve! Link: https://www.island-4x4.co.uk/brake-light-switch-genuine-xkb500110lr-p-32856.html
  13. Helt enig med @jorgenht @motom har vel kanskje spacere til salgs?? Hvis ikke så får man kjøpt fra island4x4, har et sett selv på vei oppover
  14. Kjipt, hadde troa på at han hadde til deg. Hm. Jeg trenger i utgangspunktet ikke bilen med det første, så du kunne lånt min om det var superkrise? Uansett, angående express har jeg følgende erfaringer (ink. pris): Famous Four: Ekstremt raske, de kan levere på 24 timer med DHL Express, sender samme dag. Negativt er pris. AF: Raske, og de leverer med samme tjeneste som Famous Four. Ingen negative ting å si (ikke sjekket priser) Island4x4: De leverer med Fedex, det er helt bingo-greier, men har man tålmodighet til å vente på delen(r) kommer dem alltid til slutt. Svært bra priser. Du kan jo prøve deg på plastsveis på den du har, kjøp plastsveis fra Biltema, og sjekk om det er noe du får til
  15. Kan være mulig at han i Larvik har den løst, liggende? Han har ihvertfall et par motorer som står på pall, de kan du helt sikkert plukke av Om den går i stykker ved demontering, (les skjør del) kan du jo bare klippe av slangene, ta delen med deg inn og forsiktig pell av slangene, for å sette den inn i bilen din? Plast er jo sånn passe skjørt ved kalde temperaturer ... Ps. Har bare gode erfaringer med han i Larvik
×
×
  • Create New...