Gå til innhold

Bjartesa

Medlemmer
  • Innlegg

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nesodden
  • Interests
    88 serie 3

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nesodden

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Bjartesa sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Ok, da høres det ut til at en av manifoldene må ofres. Jeg har også det hvite pulveret mellom pinne bolter og innsug. Takk for svar.
  2. Jeg prøver å splitte eksosmanifold og innsugsmanifold, ser ut til å være en eksoslekkasje her, men det er lettere sagt enn gjort. noen tips? det er begrense hvor mye jeg tørr å slå. har prøvde med kiler mellom manifoldene og slå inn en kniv mellom flensene, men det ser ut til at aluminiumen i innsuget bøyer unna. Har også lagt ut forepørsel under salg for å se om det er noen som har et innsug til 2,25 serie 3 liggende da det ser ut til at den kan gå tapt.
  3. Jeg prøver å dele innsug- og eksosmanifold, men det går hardt utover innsugsmanifolden. Sjekker derfor om det er noen som har innsugsmanifold til 2,25 bensin liggende, 71 mod hvis det har noe å si. Tenkte meg på ferie med om en ukes tid, men hvis jeg ikke får ordnet dette så spøker det. EWS har sommerferie.
  4. Renset og blåst og byttet dyser og pakninger. Hmm, da får jeg ta den opp igjen. Usikker på hva jeg skal se etter, men den får antagelig mat fra rt sted hvor den ikke skal få da?
  5. Men har det noe med at den går best med blandigsskruen helt inne?
  6. Har nå hatt opp forgasseren igjen og gjort skikkelig ren, justerte også flotøren litt da den stengte litt sent i hht til Haynes. Har også stilt fortenning og nå går den tålig bra, men tror at den kan gå bedre. Smeller ikke lenger, putrer litt innimellom. som om ikke alle sylindere er med. Synes også at det er rart at den går best når blandingsskruen på forgasseren er skrudd helt inn? Stilte fortenning med strobolight, noen som vet om det skal gjøres med vakumslangen av, og hva turtallet skal være. Dersom den stilles med vakumslangen på blir det veldig mye fortenning. Lurte litt på den elektroniske tenningen som er montert. Synes ikke tomgangen er så stabil, endrer seg etter litt kjøring. Kan det skyldes den elektroniske tenningen?
  7. Er vel en Zenith forgasser som sitter her. Høres ut på Gaute som at jeg får demontere igjen. Men hva med bakelittklossen? EWS kunne ikke få tak i. Kanskje prøve å smøre litt pakningssement i sprekkene. Men rekker vel ikke mer før helgen igjen.
  8. Kjempefornøyd etter å fått has på bremsene og fått 88 igjennom pkk. Men så begynte den å lugge i det jeg skal gi gass. Åpnet forgasser og fant defekt membran i det som jeg antar er akselrasjonspumpe. Byttet alle pakninger og dyser, startet og gikk som en drøm...en liten stund. så begynte den å fuske når jeg gir gass/ belaster motor. Smeller i forgasser hvis jeg ruser motoren. Har sjekket plugger, og pluggledninger ser ikke alt for gamle ut. Det er ikke vanlig stift i fordeler, men et kryss, har ikke sette dette før. Er det elektronisk tenning? Forgasser sitter på en Bakelitt kloss eller lignende. Denne har små sprekker under pakningen på forgasseren. kan det gi falsk luft? Synes det er rart at det kom etter bytte av pakninger og dyser. Til en av dysene fulgte det med tre forskjellige størrelser. prøvd alle tre. Med den største så virker det som den får for mye bensin på tomgang. med den minste så går den fint på tomgang. Det var den største som satt opprinnelig. Den reagerer veldig lite på justering av blandingsskrue. Det gjorde den også før pakningbytte. I den grad det er noen forskjell så går den best når den er skrudd helt inn. Forslag til videre feilsøk tas i mot med takk?
  9. Bjartesa

    Dynamo serie 3

    Er det noen som har en dynamo til serie 3 liggende?
  10. Noen som har en dynamo til serie 3 liggende? ser nå at jeg har lagt ut på feil side, men ser ikke hvordan jeg får slettet det.
  11. Nye bremsebånd, pusset og tilpasset, av og på med tromler...... bremser nå snorrett. Og da ble det skilter : )
  12. Ja, fikk smertelig erfare hva skjeve bremser kan føre til. En liten test på en smal våt asfaltert vei ble en tur ut i skogen, ned en liten skråning og bråstopp i en rot før den la seg over på siden. Og det var omtrent 30 km i timen, hadde ikke sjans å holde den på veien. så 80 km med skjeve bremser er nok ikke tingen. Men det var imponerende lett å få den på veien igjen. Et tau i takgrinda, dro forsiktig med en annen bil. på grunn av skråning så var det ikke mulig å få 88 til å stå selv, men mens den andre bilen holdt så var det bare å sette seg inn starte og lirke seg forsiktig ut. Var litt spent på oljetrykk og om den ville starte der den sto på skeiva, men starta og oljetrykk på plass med en gang. Erfaring som gikk bra : ) EWS var tom for bremsebånd så har bestilt fra LR parts dk. skal være her i løpet av et par dager. Synes det er litt rart at det kun er øvre 1/5 av bakre bremsebånd foran som er slitt??
  13. Jeg sliter skikkelig med å finne ut hvorfor min 88 har svak brems venstre side forran. Har fått mangel på pkk. Har skiftet bremsesylinder på denne siden, Vasket trommel og bremsebånd med rødsprit, pusset bremsebånd med smergel. Jeg har også sjekket at det kommer bra med bremsevæske til denne siden (koblet en slange på lufteskrue og opp i bremsebeholder, og pumpet på bremsepedal slik at bremsevæsken strømmet igjennom). Justert bremsebånd på begge sider foran, også prøvd å legge til litt ekstra på den siden som tar svakt. Men den bremser fremdeles svakt på venstre side foran. Er det noen som har erfaring med dette? Når jeg ser på bremsebåndene så er de mest slitt øverst. Dette gjelder særlig det bakre båndet. Her ser det ut til at det kun er øvre 1/4 av båndet som tar. kan dette stemme? Kan det være feil bånd? men det er det samme på den andre siden. Det er vel ingen andre justeringsmuligheter en den ene på fremre bånd. Takknemlig om det er noen som kan hjelpe meg med å forstå problemet.
  14. supert,da skal jeg prøve å ringe de. Har nå slakket litt på styresnekka, tror den var litt stram, Det satt også et GT ratt på den, dette har jeg skiftet til original. mener dette har hjulpet en del. For de som er interessert så fikk jeg nå svar fra Heystee: "That is hard to say, this is a problem that is more common. The base of the problem is lack off castor of Series vehicle, this is what also causes the "death wobble" some people experience in the standard setup. The power steering has a dampening effect that does not help, it takes more force to but it back in neutral position. Strangely enough, some vehicles have this issue, some don't. I think this is caused by the leaf springs, as these can make the axle rotate backwards, causing more castor. Knowing that, we have tried putting castor correction plates between the springs and axle, which solved the issue in some cases. What can also cause this is to much pre load on the railco bushing/ bearing on the swivel housings. That could be checked as well. You could even replace the railco bushing (which is a mechanical dampener) with a bearing for less friction. Other option is trying to live with it. It does take some getting used to, but after a while you don't even notice it anymore."
×
×
  • Opprett ny...