Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Terjehimle

Medlemmer
  • Innholdsteller

    42
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Terjehimle

  • Rang
    Medlem

Profile Information

  • Location
    Voss

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Voss

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Skal bytte kompressor til uka på min Discovery 4 og lurte på hvor jeg finner 70A rele som skal byttes samtidig?
  2. Er de ingen som har hatt feil med luft fordelings blokkene? eller nivåsensorer? Slik eg forstår det så er det 3 stk. en ved kompressor og en framme og en bak på bilen. Når eg trykker på knappen for å heve bilen så hever den bak. trykker for å senke den igjen og den senker seg bak. trykker på hev igjen og bilen hever bak men ikkje framme. kompressoren går og etter en stund så kommer det opp melding om heving pågår. Frustrasjonen er jo da at eg trur at kompressor og tank er ok. fordi den kan heve og senke bak flere ganger etterverandre og det forteller jo at kompressoren lager luft og at tanken er tett??
  3. Gjer det noko om reimhjulene flytter på seg? Det er vel bare ei pumpe?
  4. Tusen takk.....får bare hoppe i det
  5. Skal snart bytte registerreim og serpentin reim kit på min Discovery 4 3.0 256Hp Registerreim har eg vert med å bytta på ein slik før og var ganske enkel jobb, men har ikkje bytta diesepumpe reim i bakant av motor før. Noen som har info å komme med til den jobben?
  6. På min forige bil (BMW) hadde eg samme problem med luftfjæring (brukte for lang tid å fylle belger) Der var det fordelingsblokka som var defekt, opna ikkje, så kompressor sto bare å pumpa uten at det kom luft til belger Får ta av deksel på kompressor å se en gang til om eg finner lednigsbrudd.... vist ikke så vet eg ikkje heilt ka eg skal gjera??
  7. Hvordan fant ledningsbrudd? Var det synlig eller målte de seg fram? Bytta eller reparete de kablene?
  8. Feilen kom tilbake i dag.... Kan det være lekasje i lufttanken??
  9. Har AMK kompressor. Fant ingen synlige feil, ingen gnag eller fuktige kontakter. Vist feilen kommer tilbake så blir det vel å handle ny kompressor og fordelingsblokk med rele Reiner med at eg slipper å programere?
  10. Går det an å få tak ny kompressor til nivåregulerinen som ikke må programeres? (vist eg har Hitachi) Ser mangen firma selger amk oppgradering med rele og diverse som må programeres og har lyst å slippe det vist ikke eg må??
  11. Med en timepris på 1500 kr så er det vel lite vits å prøve å fikse noe som i utgangspunktet hadde for dårlig levetid? Får vel heller ikke autoconcept med på at jeg skal prøve å feile for mye?? Vist eg ikkje får dette dekket av autoconcept så må eg vel prøve å bytte tørkestoff osv. 2012 disco 4
  12. Meldte inn skade på problemet med nivårdegulering og låsesylinder høyre bakdør til AUTOCONSPT i dag. Henta inn priser hos Sandven British cars og han kunne fortelle at det skulle byttes til en annen kompressor og bygges om diverse slanger osv. og dette måtte programeres hos dem? Autoconsept vil ha mulig årsak med problemet nå, nett som sist med ledningsbrudd i parkeringsensorer bak, som de ikke ville dekke på grunn av at det var irr og gnag som var skylda?? Noen som vet noe om dette og eventuelt hva en skal si til autoconcept?
  13. Nei finner ikke feil. Har tatt diagnose som sier at luftfylling tar for lang tid. Har sjekka kontakter på nivåsensorer, ser bra ut og ingen fukt. Tenkte å kikke nærmere på kompressor/fordelingsblokk og kabler/slanger rundt der.
×
×
  • Opprett ny...