Jump to content
LRforum

jjrckd

Members
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

About jjrckd

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Location
    Ute i skjærgården

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Rogaland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. På Touran sitter låsen til sikkerhetsbelte i setet. Dvs at i tilfelle krasj så vil rammen din måtte ta alle kreftene fra passasjerene i tillegg til bagasjen bak setene. Har du gjort beregninger på dette og bygd rammen deretter? Edit: Ser jo bra ut da!!
  2. Det må vi få til! Selger skal ta bilen til NAF neste uke så han må ha tro på at det er gode greier. Ser rapporten grei nok ut så hiver jeg meg på flyet østover.
  3. Inspirerende tråd som har resultert i at jeg nå er på jakt etter en Discovery 2. Har noe på gang, hvis alt går so det skal så blir det "ny" bil i løpet av ikke så altfor lenge:)
  4. Bor på Vestlandet og trenger hjelp av en kyndig person til å få tatt en vurdering av en 2004 Disco 2 som befinner seg i Oslo området. Bilen virker tilsynelatende å være i god stand men pga covid og alt det det så sitter det litt langt inne å hive seg på neste fly uten at jeg vet mer om bilen. Selger er mobil (en god start for et bilkjøp) og kan møte deg et sted som passer deg. Jeg dekker seff alle utgifter ifbm dette.
  5. Ikke LR relatert. Er det noen som kjenner til reglene for import fra USA? Vurderer å importere en ferdig ombygd Cherokee XJ men er i tvil hvor mye ombygging jeg får godkjent her i Norge. I USA så er det få til ingen krav til godkjenning av ombygging så det jeg lurer på er om man må fremskaffe papirer på ombyggingen for å få skilter her i Norge eller om det er slik at så lenge jeg har en gyldig «vehicle inspection» fra USA så går den igjennom her.
  6. Den eneste bilen jeg kjenner til som har blitt bygd om er en Saab 9-5. Det som i utgangspunktet skulle være en grei jobb endte opp som temmelig omfattende hvor deler av torpedoveggen måtte skjæres ut fra donorbil og sveises inn i prosjektbil. Er ikke redd for å skru men kjenner kvir meg for noe som involverer vinkelsliper og sveiseapparat. Skulle gjerne snakket med noen som har gjort en slik jobb..
  7. Er det rett frem med demontering/montering eller må karosseri moddes og fester/braketter sveises? Hvor mye må demonteres i motorrom for å komme til?
  8. Noen som vet hva det vil innebære å bygge om en Disco 200tdi fra RHD til LHD? Greit prosjekt eller uoverkommelig oppgave?
  9. Ifølge serviceskjema så skal der vel også byttes olje på girkasse, transfer og diff hver 24 mnd?
  10. Mye god input her, takker og bukker! Bilen har såvidt jeg har forstått ikke fått hverken filter- eller oljeskift på de 2 årene nåværende eier har hatt bilen. Har i samme tidsrom gått ca 12000km. I annonsen står det at oljeskift og bytte av dieselfilter før salg. Iflg eier er dette gjort på en times tid og koster ikke mer enn ca 1000kr. Jeg kommer frem til at dette vil koste ca 5-6000kr og at det nok vil ta en god del lengre tid. Er det slik at de 2 årene uten TLC samt selgers lettvinte tilnærming til service må regnes som et faresignal? Jeg er helt grønn på dette områd
  11. Litt OT. Er det noen som vet hva høyden på en Defender med grind og "skibokstelt" er?
  12. Tusen takk for tilbakemeldingen! Ble det gjort en endring i drivverk ved innføring av P15 motoren? Ser at Ashcroft kun leverer diffsperrer til 2002 og nyere. Er litt bekymret for at det kan bli litt unødvendig tull på delefronten ved å eie en bil som er fra rett rundt en oppgradering i tilfelle alle endringer ikke ble innført samtidig. Har forøvrig fått bekreftet fra første eier at bilen på mystisk vis har økt i verdi de siste årene til tross for at TLC-faktoren har avtatt...
  13. Det er ufattelig hvor tid som går meg på denne nye sykdommen. Innser at jeg visste LANGT mindre om Defender enn det jeg opprinnelig trodde. At bilen er bygget opp etter Lego-prinsippet og at en til en forholdsvis rimelig penge kan kjøpe akkurat den karosseridelen en trenger for så å bytte ut denne UTEN å måtte kappe/sveise er jo helt fantastisk. At aluminium er så mye brukt var også overraskende. Ikke store poenget å planlegge omfattende sandblåsing... Nuvel, Har sjekket opp litt rundt bilen jeg titter på. Understellsnummer sier at bilen har en P10 motor (info hentet fr
×
×
  • Create New...