Gå til innhold

Tohani

Medlemmer
  • Innlegg

    41
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Flekkefjord
  • Interests
    Jakt, Hund og Dykking samt lidenskap for RR P38

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nesoddtangen

Nylige profilbesøk

845 profilvisninger

Tohani sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Hei Håvard. Både de nye og de gamle var "Dunlop". Hvilket merke og pris var det på "noen klasser" opp? Mvh Tom
  2. OPPDATERING. Først vil jeg takke for meget gode råd og innspill her på forumet! Håper selv å bidra etterhvert. Byttet begge sensorer foran etter råd her pga av store forskjeller i verdier h/v. Kalibrerte og trodde alt var fryd og gammen.....men nei. Fikk ny EAS feil på ukorrekt verdi venstre foran(begge sider hadde 112). Prøvde noen stepp opp og ned men fikk ikke lagret verdiene. Kom melding i displayet om at venstre dør foran er åpen.....hadde renset begge kontakter bak fot-hvileren nylig men sjekket de på nytt og der kom overraskelsen! kontaktene var fremdeles rene så jeg sjekket selve ledningene. de var korrodert 2-5 cm oppover inne i isolasjonen!!!. Kuttet alle og loddet de sammen. Meldingen forsvant og fikk lagret høydene. Ny prøvetur med en meget fornøyd sjåfør bak rattet, etter ca en times kjøring peip det plutselig med påfølgende EAS feil i displayet........humpet slukøret hjem på bumpstop. Kjørte nok en diagnose og fikk feil på høyre sensor bak. Byttet også denne med påfølgende kalibrering og har kjørt problemfritt i godvogna hele 7 dager(måtte det vare). Kommer til å lodde kontaktene på passasjersiden også for sikkerhets skyld, samt ha to ekstra sensorer(F/B) lett tilgjengelig sammen med div releer,sikringer osv. Mvh Tom
  3. Jo, feilen kom stort sett i motorvei modus før kalibrering......nå er det stort sett omvendt. Har samme mening og erfaring når det gjelder ventilblokka da alle høyder burde ha det samme problemet, som på min forrige P38 inntraff etter langt kortere tid samt at den sank ned iløpet av natten. Men helt sikker er jeg jo ikke. Prøver re-kalibrering i normal høyde før nye sensorer byttes. De som står der ble kjøpt nye fra famous four (FF003379) så jeg håpet på litt lengre varighet. Forrige eier bytta pakninger på blokka i 2017 så har jo innbilt meg at den er ok.
  4. Kjørte til Oslo med bilen ferdig kalibrert. Fikk de samme EAS feilene igjen, men rakk jeg å få bilen i motorvei modus kunne jeg kjøre i timesvis........helt til hastigheten kom under 70 og normalmodus slo inn. Da går det 5-10 minutter før samme feil dukker opp igjen. Brukte EAS unlock og ut på motorveien igjen, kjørte i 1.5 time, så hastighet under 70 på småveier og feilen kommer igjen osv. Noen som har noen gode råd? Ventilblokka?
  5. Foreløpig ingen feilmeldinger etter en prøvetur på 30 min Tom
  6. Gikk greit med logikk og prøving. Jekket opp 30 mm fra høy og senket bilen, resten gikk lett men pumpa fikk kjørt seg selv med pauser innimellom. Brukte programmet EAS-unlock fra RSW. så nå er kjerra kalibrert. Har fremdeles stor forskjell på v/h front hhv 107/163.
  7. Har klosser og lynx/RSW software men må bilen jekkes opp for å få klossene på plass i Vademodus? Ser det går greit i de andre høydene da den bare kan senkes. Finnes det en "skuddsikker" brukermanual step by step på prosedyren? Finner noe på nettet men ingen komplett veiledning. Mvh Tom
  8. Har kappet de klare i tilfelle for en tid tilbake . Blir artig å prøve de for første gang.....(sannsynligvis ikke siste) Tom
  9. Takker for tips og gode råd. Får prøve å rekalibrere med klosser i morgen i uthvilt tilstand
  10. Ja det skal være mulig å kalibrere med EAS unlock , det er ihvertfall et menyvalg med "Write and read" under calibration. (Har Lynx i tillegg) Og klosser har jeg. Men stusser over verdiene når jeg leser av høyden. Feks High Mode så leser den 91 på FL og 204 på FR...Bak leser den 97 på begge sider.(Omtrent like store forskjeller i normal modus) Kan årsaken ligge der?(Kalibrering front). Har ikke ekstra blokk, så får ikke prøvd det. Mvh Tom
  11. Sjekket kontakter, byttet om h/v sensor. fikk EAS-Fault etter ca 3-4 minutter etter at den senket seg til motorveimodus. De samme 3 feilmeldinger. Brukte RSW eas-unlock og låste høyden i normalmodus og kjørte videre i en times tid. Ingen feilmeldinger da.(Intill videre) Må kanskje begynne med blokka??? Tyder vel ikke på høydesensor dette? Noen forslag? Mvh Tom
  12. Hei. Er interessert i høydesensorer foran som reservesett. Pris? Mvh Tom (Mob:97536804)
  13. Hei og takk for svar. Sjekker kontaktene først før jeg bytter om h/v sensor. Sensorene er 3 år gamle foran . De bak er jeg usikker på men de er eldre. Mvh Tom
  14. Har begynt å få problemer med EAS systemet og sliter med å finne årsaken. Begynner med litt historikk. Hadde en liten lekkasje i belgene bak så disse ble byttet i forrige uke. Foran ble byttet høst 2019. Når bilen nå står 2-3 dager (med døra oppe) synker den 2 mm bak og 3 mm foran. Ved oppstart bruker den ca 10 sek før normalposisjon er ok og lyser. Pumpa går "sjeldnere" etter at belgene bak ble skiftet og har byttet pakninger på den. Finner ikke lekkasje på blokk utvendig, tilkoplings punkt på belgene, tank eller lufttørker ved bruk av såpespray. Følgende feilmeldinger kommer opp ved bruk av RSW EAS unlock etter minimum 15 min. kjøring noen ganger etter en time: Vehicle has moved, cannot lower FR, FR Valve stuck closed. Har rengjort og renset multiplugger i fotbrønnen på begge sider. Har også lagt merke til at enkelte ganger hever den seg til vademodus på eget initativ, men senker den til normal og alt ok deretter. Har også tredd en ballong på Exhaust ventilen men ingen reaksjon før jeg senker godvognen. Kan det være selve blokka? eller er det FR ventilen som stengt? Når jeg senker bilen til innstegsnivå og så til vademodus går pumpa i 5 min og 22 sek. Enkelte ganger har jeg kjørt i over to timer uten feil og har da låst eas til normalhøyde ,synes jeg ofte fikk feilen raskere etter noen minutter i motorveimodus. Litt fram og tilbake i innlegget her men forslag til videre feilsøking mottas med STOR takknemlighet. Mvh Tom
  15. Hva skal du ha for støtfanger bak? Mvh Tom (M 97536804)
×
×
  • Opprett ny...