Gå til innhold

BerntK

Medlemmer
  • Innlegg

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    Freelander TD4 2001

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

BerntK sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Jeg har fortsatt denne TD4 2001 til salgs. Finnkode 67630938. Kan gi detlajer hvis du sender meg DM, evt T 92496726.
  2. Finnkode 67630938. 180000 km. Så strøken som en 15-åring kan være. Masse er gjort med den, senest i høst da jeg hadde bestemt å selge den. Var nok litt optimistisk da jeg satte pris til 40000. Senere er den justert ned. Flere detaljer i annonsen.
  3. Freelanderen og jeg har bestemt oss for å gå hver vår vei. Jeg har vært trofast siden 2003. Bilen er nylig EU-godkjent. I den forbindelse ble den gjennommgått av en jeg anser som meget kopetent på disse bilene. Han ga den godt skussmål og sa det var beste eksemplar han hadde vært borti. Eneste lyte jeg kjenner til er rust nederst på v. fordør. Mye ekstra utstyr, det fremgår av annonsen. Ta kontakt hvis du lurer på noe. Bilen står i Oslo. Finn-kode:67630938.
  4. Det ble ikke noen Harrytur på meg. Erik Winther-Sørensen ga meg navn på noen verksteder som kjøper deler hos ham. Jeg endte hos Maks Auto på Helsfyr i Oslo. Ny clutch/master/slave og skiftet girolje for under 9 000,- Da får det heller bli Systembolaget en annen gang. Hyggelig fyr som driver verkstedet.
  5. Jeg fant dette et sted. Men hvor sitter denne skruen? Jeg har titta litt uten å finne noe. Noen som har et bilde/tegning. The fuel filter is located below the electrics box, half way between the battery and the bulkhead on the passenger side, under the bonnet. It is very difficult to see how it all fits, but it has a central screw which holds the plastic filter housing/mounting in place. Find this screw (which is a small self tapper) and be prepared to loose it, or use a magnetic screw driver. Then lift the plastic housing up and away, (towards the engine) be ready with loads of rags to catch the diesel fuel when you disconnect the pipes. There is an earth wire attached to the housing also. (anti interference, I think) It is quite a fiddle getting it back again, as it has two locating lugs on the back of the plastic housing/mounting. Hope this helps!
  6. Takk for det tipset. Skjønner nå hvilken pil du mener, og den peker riktig vei. Som sagt ser disse koblingene for slanger inn og ut av filteret litt for fuktige ut. Er det noe pakning-greier inni der?
  7. Er det noen som har verksted i Sverige å anbefale? Jeg har fått tips om Brandt Bil i Tanumshede. Andre som ligger i rimelig avstand fra Oslo?
  8. Da jeg måtte skifte brenneren for noen år siden, fikk jeg råd om å sette på en bryter som overstyrer termostaten. Andre merker har det som standard, ble det sagt. Jeg satte inn en standard FL-bryter på en av de ledige plassene, klistret på den en Webasto-logo og kappet en av lederne til termostaten. Nå må bryteren stå inne for at varmeren skal starte. Skal jeg bare kjøre 5-10 min i kulda, er det best at den ikke starter, sier Webasto-folka.
  9. Dette er ikke filtertypen som sitter ved h. bakhjul. Ikke type sylinder med tynt rør i hver ende , men den typen som ligner et skru-fast-oljefilter. Der er det ikke noen piler vel? Da jeg sjekket nå, piplet det litt diesel da jeg beveget på slangen som kommer ut av filterhuset. Det kan være årsaken, men hva gjør jeg? Er det noen pakninger/o-ringer på de koblingene? Fins disse slangene/rørene som separate deler?
  10. Ingen gode råd så langt. Er det noen pakninger eller noe som kan være utett? Eller kan det være luft noe sted?
  11. Jeg må snart få skiftet klutch på en TD4. Hvor kan jeg å dette gjort i Oslo-området uten at det koster skjorta?
  12. Gjelder TD4, filteret sitter i motorrommet. Karen som hjalp meg med dette trodde først det var feil med filteret jeg hadde kjøpt hos Erik Winther-Sørensen. Man må dra lenge på starteren for å få opp trykket. Han byttet tilbake til det gamle filteret og påstod det var bedre, men det er ikke som det var. Noen som har vært borti samme problem?
  13. Jeg har plutselig et ur for mye. Det er den firkantede typen, men så vidt jeg skjønner går dette og det ovale om hverandre. Rødt lys i den. Kjøpte det på ebay fordi jeg trodde feilen lå der, men det gjorde det ikke. Betalte ca 400 ink frakt.
  14. Sist trengte jeg deler, nå har jeg til overs. Måtte krype til korset og bla opp for en komplett, ny heis. Det vil si at jeg har den gamle med motor som går og ubrukt repset som består av nye wire og plasthjulet som sitter midt i motoren. Kan kanskje hjelpe noen andre med sægge-rute, og som ikke vil bruke 3-4 lapper på det?
  15. Sist trengte jeg deler, nå har jeg til overs. Måtte krype til korset og bla opp for en komplett, ny heis. Det vil si at jeg har den gamle med motor som går og ubrukt repset som består av nye wire og plasthjulet som sitter midt i motoren.
×
×
  • Opprett ny...