Gå til innhold

David Hauer

Medlemmer
  • Innlegg

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Tokke

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Tokke

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

David Hauer sine prestasjoner

Nykommer

Nykommer (1/7)

  1. Røk dessverre på en feilbestilling... Det dreier seg om komplett sett parabolfjærer foran og bak til 88" (tolags) fra British Springs med tilhørende PRO Comp dempere. De ligger hos Winther-Sørensen i Asker og er foreløpig ikke hentet. Betalte 11 538,- for alt samlet. Selges for 9 500,-. Så om dette er noe du er på jakt etter, har du nå muligheten til å spare et par lapper :-) Send gjerne sms eller ring 91 18 28 56 David Hauer
  2. Nei dette er ikke en del av samlingen fra Sandnes. Jeg kjøpte bilen fra Finnmark, der den tidligere også har vært registrert på norske skilter. Har ikke oversikt over når den sist hadde skilter. Standen på bilen i dag er tilnærmet lik den jeg kjøpte den i, og ut fra informasjon fra tidligere eier og min eierhistorie har den ikke vært kjørt på ca 30 år. Kom trolig til Norge på slutten av 70-tallet. Var på jakt etter en tidlig FC og kom over denne ganske så tilfeldig, dog etter nitidig tråling... Kjøpte bilen tvert utsett (kun bildemateriale) og fikk den fraktet til Oslo. "Rescue" i fronten skal ha sin bakgrunn fra tjeneste i havnevesenet i England. Det er i alle fall ikke en identietsløs bil - det norske registreringsnummeret står på meg i Vegvesenets kjøretøyregister. Ettersom bilen har vært registrert i Norge skal det altså "bare" være å sette bilen i stand og få skiltene tilbake på... ;-)
  3. Etter at jeg kom i ny studiesituasjon fra februar i år, et engasjement som kommer til å strekke seg tre år frem i tid, har jeg kommet til at jeg bør skille meg ad med dette prosjektet. Det sitter langt inne siden det er det artigste LR-prosjektet jeg har hatt.. Det dreier seg altså om en Forward Control IIA fra 1963 med 2.25 bensinmotor – levert med standard hjuldimensjon 9.0x16. Modellen ble lansert i 1962, så denne bilen er blant de tidligste. Bilen er vel i det man trygt kan betegne som dårlig forfatning, og en full gjennomgang av «alt» må påregnes. Det positive er at karosseriet er rimelig slik det skal være og uten ødeleggende ombygninger. Eneste skade på karosseriet er bulken som sees på foran på høyre side der fangeren også har fått seg en trykk. Ellers deler jo bilen svært mye med standard Serie 2A, så deler er lett tilgjengelig. Dekkene er helt gåene, så for å få et objekt som lettere lar seg flytte på kjøpte jeg fem nye 9.0x16 av typen Petlas NT 3 til drøye 10 000,- som følger med (sjekk ut bildet, og eksempelvis på dekkonline.no). Dekkene er fremdeles ikke montert. Kjøpte også slanger for å sikre trykk over tid:-) Bilen befinner i Fyresdal i Vest-Telemark og må hentes på henger. Bil og dekk selges samlet for 17 000,- Håper det er noen som kan overta stafettpinnen og gi den et godt hjem! Om du er interessert kontakt meg på mobilnummeret du finner i denne lenken: http://www.khm.uio.no/om/organisasjon/seksjon-for-samlingsforvaltning/ansatte/davidha/index.html
×
×
  • Opprett ny...