Etter at jeg kom i ny studiesituasjon fra februar i år, et engasjement som kommer til å strekke seg tre år frem i tid, har jeg kommet til at jeg bør skille meg ad med dette prosjektet. Det sitter langt inne siden det er det artigste LR-prosjektet jeg har hatt..
Det dreier seg altså om en Forward Control IIA fra 1963 med 2.25 bensinmotor – levert med standard hjuldimensjon 9.0x16. Modellen ble lansert i 1962, så denne bilen er blant de tidligste.
Bilen er vel i det man trygt kan betegne som dårlig forfatning, og en full gjennomgang av «alt» må påregnes. Det positive er at karosseriet er rimelig slik det skal være og uten ødeleggende ombygninger. Eneste skade på karosseriet er bulken som sees på foran på høyre side der fangeren også har fått seg en trykk. Ellers deler jo bilen svært mye med standard Serie 2A, så deler er lett tilgjengelig.
Dekkene er helt gåene, så for å få et objekt som lettere lar seg flytte på kjøpte jeg fem nye 9.0x16 av typen Petlas NT 3 til drøye 10 000,- som følger med (sjekk ut bildet, og eksempelvis på dekkonline.no). Dekkene er fremdeles ikke montert. Kjøpte også slanger for å sikre trykk over tid:-)
Bilen befinner i Fyresdal i Vest-Telemark og må hentes på henger.
Bil og dekk selges samlet for 17 000,-
Håper det er noen som kan overta stafettpinnen og gi den et godt hjem!
Om du er interessert kontakt meg på mobilnummeret du finner i denne lenken:
http://www.khm.uio.no/om/organisasjon/seksjon-for-samlingsforvaltning/ansatte/davidha/index.html