Gå til innhold

OddHEriksson

Medlemmer
  • Innlegg

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Defender 110 Td5 som Dailydriver:)

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Karmøy

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

OddHEriksson sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Akkuratt setehøyde er ikke noe stort problem for min del. Pga min egen høyde er jeg redd jeg sitter med hodet i taket om jeg skulle heve det særlig. Takker så mye for alle tips ! Mvh Odd H.
  2. Hei alle forumister ! Nå skal dere høre, for her trenges både hjelp og tips. Jeg har etter hvert kommet frem til at jeg må gjøre noe med forsetene i min 06 110. Etter en liten roadtrip i uken som var, typ 12 timers kjøring totalt, har jeg innsett at det å være prolaps-pasient samt eier av 110 er litt i konflikt. Så! Jeg vurderer rett og slett setebytte ! For det er jo ikke bilen det er noe galt med, heller mannen Jeg leste i et av de britiske LR bladene om en som hadde satt inn seter ifra en BMW 1-serie, og hengslet disse i bakkant for å få tilkomst til både batteri og sikringsboks. Synes dette hørtes ut som en ok plan? Mitt spørsmål er så : Er det noen som har prøvd lignende? Alle tips og meninger mottas med takk. Mvh Odd Harald.
  3. Takker så mye for svar. Fikk juksa litt mer liv i reléet slik at jeg iallefall kom meg velberget hjem. Får vel bestille et par stk ifra UK, så man kan ha et i bakhånd Eller finnes slikt i Norge hos noen butikk/forhandler?
  4. Hei igjen, alle som har mer erfaring enn meg ! My trusted black one - Den store sorte Defenderen, har utviklet et aldri så lite spennende syndrom. Forklaring følger : Har den siste uke blitt litt som dette. Ved oppstart er bilen usedvanlig tung å få i gang. Vi snakker kjinning i 20 sek + før den tenner og vil gå. Opplevde forleden dag at den døde helt, under kjøring. Veldig artig. Mildt sagt. Bilen var per definisjon vandret heden. Helt til (!) Jeg la hånden på relé til fødepumpen ! Og da ble der liv ! Hadde en 1,5 times kjøretur i kveld, var et par ganger den "mistet krefter"men plutselig sprang tilbake til liv. Så spørger jeg dere, vante LR Piloter: Er det så enkelt som å bytte relé? Reléet var forøvrig varmt å ta på idag etter 1,5t kjøring, og det kunne se ut som noe varmerelatert missfarging rundt den ene koblingen på reléet. Kan dette forklare at bilen er tung å starte? Hadde forsåvidt bytte av cam-sensor,fødepumpe,dysestyring og dysetettninger i sommer. Er en egen tråd for denslags. Setter pris på alle meninger og ideer. På forhånd takk. Mvh Odd Harald.
  5. Prøveturen gikk bra, og bilen har fungert i flere måneder, helt til nå
  6. Da er dysetettningene skiftet! Var enklere enn man hadde sett for seg Takk for all god hjelp ifrå dere på forumet Nå gjenstår prøveturen
  7. Takker så mye for lufteprossedyre. Ser ut som det definitivt må takes en sjekk på tetningene. Er det noen på forumet som har dimensjonene tilgjengelig på kobberskiver og o-ringer? Har prøvd å google litt, men finner ingen tall. Har enkelt og greit ikke tid til å bestille ifra UK, må få Defenderen opp å gå i en passe fart nå
  8. Update : Flushet dieselsystemet opp til regulatoren på blokka. Får bra flow ifra fødepumpe. Denne skal vel levere 4,5 bar (??) på 110? En tanke jeg har er om det kan være regulatoren? Fuelen blir vel pumpet fram hit, og overskytende blir sendt tilbake til tank? Eller er dette helt feil? Har ellers sjekket alt av kontakter jeg kan finne, ECU og alt annet er tilsynelatende tørt og oljefritt. Derav teoriene om at det kan være diesel-relaterte gremlins jeg leter etter. Takker nok en gang for alle svar og teorier Odd H.
  9. "Saa fører jeg mitt ord i penn, igjen".. Liten oppdatering: Byttet cam-sensoren. Bilen startet lett som aldri før. Driftstid på ca 1 time, deretter samme symptomer som før. Sjekket kontakt for dysestyringen, relativt full av olje. Byttet dyse-nettet idag. Bilen er tungstartet som fy, typ 1 minutt med kjinning for å få den til å gå. Er det noen som har opplevd lignende? Min neste teori er å rett og slett dra hele fuelsystemet ned for å sjekke, bare så man er 100% sikker på at alt er som det skal der. Mvh. Odd H. Passe oppgidd LR Ungdom
  10. Da har man etter en del venting endelig fått ny sensor levert på døra, så da er det vel bare å komme seg hjem ifra arbeid og begynne å skru !
  11. Oppdatering ! Feilkodene sier at det er sensor på veiv for turtall som muligens skaper problematikken. Er dette noe andre har vært borti?
  12. Takker for alle gode svar ! Imponert over antall gode råd her. Bilen ble tatt på tralle til verksted i går kveld, for å la bilen ha eventuelle ticks slik at verkstedet kan få se den som den er. Selv har jeg reist på jobb, da det ofte er enklere å tjene penger enn å skrue allverdens nedi maskinrommet selv. Nok en gang, takk for alle gode svar og tips ! Mvh Odd Harald.
  13. Takker for svar. Filter er det neste på listen, ingen tegn til lekkasje noe sted. Regner med at dyser & denslags er best å få gjort på verksted?
  14. Vær hilset, ærede medlemer av internetten. Er kommet i eminent behov for hjelp/råd for videre "behandling"av min 110. Kort og godt, slik ser det ut : Situasjonen oppstod for en god måned-halvannen siden. Under kjøring, mister den ellers så kapable Defenderen kraft, og i løpet av ca 20 sekunder er den død. Etter 3-5-7 minutt med stillstand og konsultering ved hjelp av Friele Kaffe og Tiedemans Rød Mix, kommer den til liv etter ca 15-25 sekunders tilgang til strøm via nøkkel i startposisjon, as is tradition. Gangtid etter dette har vært alt imellom 3 og 45 minutt, hvorpå forrige tråd kan leses på ny. Og slik fortoner min hverdag seg. Prøvde med bytting av fødepumpe, da denne hadde en fæl lyd og det som kunne høres ut som skumming i tank, meeeen, guess what ! Her skjedde ikke mer enn mindre lyd fra pumpe og samme tendenser som tidligere beskrevet. Senest idag ( med rundetidsfunksjonen på stoppeklokkeappen parat) fortonet morgenen seg slik : I gang kl 07.30 Tomgang i tunet til kl 08.10 Kjøring til kl 09.00 Lokaldød inntraff. Ca 09.10 - Its Alive 09.15 - Død 09.20 - Liv (40 sekund kjinning før den plutselig kom) 09.23 - Død. 09.30 - Liv Kjørte så i 4 gir i 80sone for å prøve å holde et ukristelig turtall, og bilen levde til akkuratt klokken 09.36. Ble så parkert. Spørsmålene er såklart mange, men for å begynne i en ende, er det noen som har opplevd lignende? Og såklart, finnes der en løsning? På forhånd takk. Odd Harald Eriksson.
×
×
  • Opprett ny...