Gå til innhold

fossnes

Medlemmer
  • Innlegg

    288
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Profile Information

  • Location
    Arendal

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Arendal

Nylige profilbesøk

1 655 profilvisninger

fossnes sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Vinsjfanger eller støtfanger av stål som passer til discovery 2. Alt av interesse. Mvh Torstein Mob:41915148
  2. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=195169246
  3. Justeringen på vaier er ikke ved spaken men der den er koblet på girkassa. Samme problem med min, justerete så Høyserien ble lagt ordentlig inn. Nå hopper den ut av lavserie istedenfor.(tydligvis lite spillrom som riktig justering) Du må desverre av med girkasse tunell for å komme til justeringen. Test justering justeringen noen ganger før du skrur på tunellen igjen, (ellers ender du som meg)
  4. Noen som har mulighet for transport av støtfanger fra Bergen til Areendal (sørlandet?). Mvh Torstein
  5. Monter rygge kamera når du først holder på.
  6. Er vell hele innsuget(plast manifolen) du har tatt av. Nå går motoren som en gammel suge diesel. Du bør blende EGR ventilene med en plate, som sikkert er tette.Foran i innsuget (motsatt side av Y -en)sitter en Butterfly ventil som stenger av innsuget når egr ventil åpner. Den kan du fjerne, slik at motoren får max luft hele tiden. Muligens det vil ordne feilen du har.
  7. Lykke til. Det er min gamle. Solgt den til en i Porsgrunn!
  8. hei, et par tips. Du må programerer bort EGR før du evnt. fjerner noe. HVis feilkode for EGR er aktiv. så får de tydlig vis ikke programert den bort. Inne i innssuget sitter en butterflyventil som struper for friskluft når egr åpner. Denne bør nok også fjernes når du fjerner EGR, ellers så kan den begynne å blokkere luftinntaket. Vanligvis får du en tuning sammen med EGR programeringen. kan ikke huske det var noe Kjøling på min EGR 2,7tdv6.
  9. Ladespenning ( med motor igang) er bra 14,7V ( Bør være over 14,0 Volt). Men Batteri fulladet bør være 12,8v eller mer( uten motor igang). Når du starter motor belastet batteri og spenning faller ned Men helst ikke under 12,0 V. Dårlig batteri vil falle ned under 12V ved belastning og ha spenning på under 12,6 V når det er fullladet.
  10. Står at det er innebygget Turbo boost box, med det stemmer tydligvis ikke da jeg fikk feilkoder på overboost med en gang. Etter montering av boost box ( turbo box) forsvant disse feil kodene. Men isted kan det komme Overflow Airmass feil koder ved hard kjøring ( max luftmengde overskredet i luftmengde måler). Men storsett kjører jeg rundt 1000- 2000 rmp i 4-5 gir da motor er blitt mye sterkere. Over 2000rmp blir den mye hissigere og litt slitsom å kjøre:) Behov for 6 gir for å roe ned. 

    1. Lyng

      Lyng

      Tusen takk for tilbakemelding Fossnes.

       

  11.  

    Brukte selv Mastaz da han sender ferdig tunet ECU til deg (han bruker brukte ECU er).

     

    2 tuningsgrader. grad 1 som er tunet over 2000 rmp. (  ingen svart røyk)

    og grad 2 som er tunet hele registeret som gir mye svart røyk ved hard pådrag eller tung belasting. Har prøvd begge på min bil, har grad 2 nå (endel svart røyk ved harde pådrag og kald motor).

    Kjøp også tubo boxslik at du kan justere inn wastegate stag 6-7 omdreininger. 

    Nå føler jeg at jeg trenger et 6 gir da motor går lett opp i 4 tusen + rmp i 5 gir. 

    Bytter til orginal ECU ved EU kontroll. 

    NB jeg sendte Injector koder over til Mastaz slik at disse ble lagt inn i ECU, eller programerer han inn nøytrale injektorkoder NNN som jeg følte gav litt røffere gange på motoren.

    Andre tuningfirma krever at du sender orginal ECU til dem noe jeg ikke ville.

     

    1. Lyng

      Lyng

      Jeg snublet over en "ny" brukt ECU fra en manuell Disco td5 med ferdig map fra TD5-alive og skal prøve den først.

      Men du nevner at du har en "turbobox" for justering av "wastegate stag". Noe jeg også burde bestille meg og ev. har du noen link/ annbefaling?

       

      ØL

    2. Lyng

      Lyng

      Spm. 2: Hvorfor bytter du tilbake til orginal ECU ved PKK?

       

       

      ØL

    3. fossnes

      fossnes

      http://www.mastaz.co.uk/boostunit.htm 

      Billigste boostunit jeg fant på nett.

      ECU bruker vist injektorcoder til justere cylinderbalansen. Ved feil koder vil du få røffere gange. 

      Orginal ECU gir lite diesel over 2000rmp og dermed ingen svart røyk. PÅ EU-kontroll måler de sot i eksosen som PPM( part per million). 

  12. Vi hadde samme feil som din 98-disco hvis du elektronisk styrt Dieselpumpe, svart boks på siden av pumpen med mange ledninger inni pumpen. Denne må du ikke fjerne da er pumpen ødelagt. Startsperre styres av grønn boks som ligger i a-stolpe passaaje forbrønn. Utsatt for fukt ble den ustabil og startsperre slo på. Løsning ble å bytte denne boksen, (som jeg har glemt navn på). ( har en tråd om det en plass i forumet)
  13. Skrudde av mitt reservehjul for 10 år siden for lettere tilgang til hengerfeste. Har aldri hatt brukt for det, og savner et ikke. Har dog med lappesett til dekk som er brukt et par ganger. Bakdøra lever og et lettere og muligens lengre liv. Reservejulet kan kanskje hjelpe ved kollisjon bakfra, men hittil har de bare truffet baktraversen.
×
×
  • Opprett ny...