fossnes
-
Innlegg
288 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
fossnes sine prestasjoner
Entusiast (5/7)
-
Står at det er innebygget Turbo boost box, med det stemmer tydligvis ikke da jeg fikk feilkoder på overboost med en gang. Etter montering av boost box ( turbo box) forsvant disse feil kodene. Men isted kan det komme Overflow Airmass feil koder ved hard kjøring ( max luftmengde overskredet i luftmengde måler). Men storsett kjører jeg rundt 1000- 2000 rmp i 4-5 gir da motor er blitt mye sterkere. Over 2000rmp blir den mye hissigere og litt slitsom å kjøre:) Behov for 6 gir for å roe ned.
-
Brukte selv Mastaz da han sender ferdig tunet ECU til deg (han bruker brukte ECU er).
2 tuningsgrader. grad 1 som er tunet over 2000 rmp. ( ingen svart røyk)
og grad 2 som er tunet hele registeret som gir mye svart røyk ved hard pådrag eller tung belasting. Har prøvd begge på min bil, har grad 2 nå (endel svart røyk ved harde pådrag og kald motor).
Kjøp også tubo boxslik at du kan justere inn wastegate stag 6-7 omdreininger.
Nå føler jeg at jeg trenger et 6 gir da motor går lett opp i 4 tusen + rmp i 5 gir.
Bytter til orginal ECU ved EU kontroll.
NB jeg sendte Injector koder over til Mastaz slik at disse ble lagt inn i ECU, eller programerer han inn nøytrale injektorkoder NNN som jeg følte gav litt røffere gange på motoren.
Andre tuningfirma krever at du sender orginal ECU til dem noe jeg ikke ville.
-
http://www.mastaz.co.uk/boostunit.htm
Billigste boostunit jeg fant på nett.
ECU bruker vist injektorcoder til justere cylinderbalansen. Ved feil koder vil du få røffere gange.
Orginal ECU gir lite diesel over 2000rmp og dermed ingen svart røyk. PÅ EU-kontroll måler de sot i eksosen som PPM( part per million).